ترموستات تک وسیله و چند وسیله

1

آیا می توان از یک ترموستات برای کنترل چند منبع گرمایی یا سرمایی استفاده کرد؟ 

پرسش در 26 آبان 1395  09:52
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

1 جواب

0

 انواع سیستم ترموستات خانگی از نظر تعداد وسایل تحت کنترل عبارت است از: 

Single stage systems (تک کنترلی): به سیستم هایی گفته می‌شود که شامل یک سیستم گرم کننده و یک سیستم خنک کننده است و تنها دارای یک سطح خروجی سرما یا گرما هستند. چنانچه شما چنین سیستمی در خانه دارید، برای کنترل آن نیازمند ترموستات single stage هستید. 

Multi stage systems (کنترل مولتی استیج): این سیستم ها شامل بیش از یک منبع هوای گرم یا سرد شده هستند. مانند یک سیستم گرمایشی که برای تولید گرما هم از پنل های خورشیدی و هم بخاری استفاده می‌کند. برای این چنین سیستم هایی، یک ترموستات multi stage نیاز است.

ویژگی ها

اگر شما سیستم گرمایشی یا سرمایشی multiple-stage دارید به بهترین نوع ترموستات نیازمندید. ترموستات های گوناگون با قیمت های مختلفی برای خرید وجود دارد. کسانی که از تکنولوژی فراری هستند، سادگی مدل الکترومکانیکال را ترجیح میدهند. آنهایی که به دنبال صرفه جویی بیشتر انرژی هستند مدل الکترونیکی را انتخاب می‌کنند. برای دست یابی به این هدف بهتر است از ترموستات الکترونیکی قابل برنامه ریزی کردن استفاده کرد و باید گفت که بیشتر ترموستات های الکترونیکی از قیمت بالاتری هم برخوردارند.

در میان ترموستات های الکترونیکی برخی قیمتشان پایین تر است پس حتما به‌دقت به نوع عملکرد آن توجه کنید. نکته دیگری که از اهمیت زیادی برخوردار است، میزان سهولت استفاده از این ترموستات هاست. چراکه کار کردن با برخی مدل ها مانند آنهایی که نیاز به برنامه ریزی دارند، بسیار سخت است.

امروزه تمرکز بیشتر سازنده ها بر روی اضافه کردن ویژگی‌های جدید برای ترموستات است. مثلا مدل جدیدی از ترموستات الکترونیکی ،به سیستم هشدار مجهز هستند و حتی به صورت خودکار از حالت گرمایشی به حالت سرمایشی تبدیل می‌شوند. و قادرند برنامه خود را تا 72 ساعت نگه دارد.

فراتر از آن، مدلی به نام Nest Learning Product است .با استفاده از الگوریتم، سنسور و چیزهای دیگر می‌تواند بر اساس نیاز های خانه دما را کنترل کند. هنگام استفاده شما از دستگاه، داده ها را جمع آوری کرده و خود بر اساس نیاز شما برنامه ریزی می‌شود و چون به wifi وصل است این امکان را به شما می‌دهد تا گرما و سرمای خانه خود را از طریق لپ تاپ، تبلت و گوشی های هوشمند کنترل کنید.


پاسخ در 26 آبان 1395  10:01
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی