انواع آبگرم کن‌های خورشیدی

1

انواع آبگرم کن‌های خورشیدی کدامند؟

پرسش در 18 دی 1395  11:54
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

2 جواب

2

انواع آبگرمکن خورشیدی  بدین شرح است:

آبگرمکن خورشیدی ساده

آبگرمکن خورشیدی ترموسیفون

آبگرمکن خورشیدی مستقیم با گردش اجباری

آبگرمکن خورشیدی با سیستم غیر مستقیم و تانک تخلیه

آبگرمکن خورشیدی با سیستم ضد یخ

آبگرمکن خورشیدی برای تامین آبگرم استخر

1- آبگرمکن خورشیدی ساده یکی از ساده ترین انواع آبگرمکن خورشیدی است که اساسا یک تانک می باشد که در معرض تابش خورشید قرار می گیرد. این تانک معمولا در یک جعبه از جنس پلاستیک یا شیشه پوشانده می شود. این تانک بوسیله لوله کشی مستقیما به واحد مصرف کننده آبگرم متصل می گردد و از هیچگونه پمپ و تجهیز کنترل کننده ای در این سیستم استفاده نمی شود. ساختن این نوع ار آبگرمکن خورشیدی بسیار ساده است و می توان برای ساخت آنها از تانک های آبگرمکن ها قدیمی استفاده نمود ولی در دمای بسیار سرد عملکرد مناسبی ندارد. اغلب برای جلوگیری از یخ زدن تانک ردیفی از لوله آبگرم به دور آن می پیچند و در زمستان آب آنرا تخلیه می کنند.

2- آبگرمکن خورشیدی ترموسیفون یکی دیگر از انواع آبگرمکن خورشیدی با سیستم ساده است. سیستم ترموسیفون به صورت غیرفعال عمل می کند یعنی برای ایجاد جریان در آن از پمپ استفاده نمی شود و گردش آبگرم در آبگرمکن خورشیدی ترموسیفون به صورت کاملا آزاد انجام می گیرد. بنابراین جریان طبیعی ابگرم را برای مصرف خانگی از کلکتور به داخل تانک منتقل می کند. لازم به ذکر است که سیستم های ترموسیفون برای اقلیم های سردسیر مناسب نیستند.

3- یکی دیگر از انواع آبگرمکن خورشیدی،آبگرمکن های خورشیدی مستقیم با گردش اجباری است. این نوع از آبگرمکن خورشیدی بسیار شبیه آبگرمکن های خورشیدی ترموسیفون بوده با این تفاوت که به آنها یک پمپ و یک کنترلر اضافه می شود. وجود پمپ در سیستم مستقیم با گردش اجباری باعث افزایش برداشت آبگرم از کلکتور خورشیدی می گردد. کنترلر نیز با بررسی دمای آب داخل کلکتور و تانک تشخیص می دهد که چه زمانی آب داخل کلکتور از آبگرم داخل تانگ داغ تر شده است و در زمان مقتضی پمپ را خاموش یا روشن می کند. آبگرمکن خورشیدی مستقیم با گردش اجباری نیز مانند سیستم های ترموسیفون از یخ زدگی محافظت نمی شود و برای مناطق سردسیر مناسب نیست.

4- انواع آبگرمکن های خورشیدی با سیستم غیر مستقیم و تانک تخلیه، نسبت به سیستم های مستقیم دارای یک تانک زیرکش و یک مبدل حرارتی هستند. ظرفیت تانک تخلیه در این سیستم های خورشیدی به اندازه ای است تا در هنگام خاموشی پمپ تمام آب در گردش داخل کلکتور و لوله ها در آن جای گیرد. به این ترتیب در زمانی که امکان یخ زدگی در سیستم وجود دارد آبی داخل کلکتور خورشیدی باقی نمی ماند تا به آن صدمه بزند. در انواع آبگرمکن خورشیدی با سیستم غیر مستقیم، آبگرم مصرفی خانگی با آبگرم در گردش داخل سیستم از هم مجزا هستند بنابراین برای تبادل حرارت بین آبگرم در گردش که در کلکتور توسط انرژی خورشید گرم می شود و آبگرم مصرفی که به داخل ساختمان فرستاده می شود نیازمند به یک کویل مبدل حرارتی هستیم.

5- آبگرمکن های خورشیدی ضد یخ یکی از پرکاربردترین نوع ابگرمکن خورشیدی در مناطق با آب و هوای سردسیر هستند. در سیستم های ضد یخ هیچگونه تانک تخلیه ای برای آبگرم در گردش وجود ندارد بنابراین آب داخل کلکتور امکان تخلیه نداشته و برای اینکه در مواقعی خاموشی پمپ آب داخل سیستم یخ نزند از ضد یخ پروپیلن گلیکول در آن استفاده می شود. بنابراین در مواقعی که پمپ خاموش می باشد نیاز به تخلیه آب در گردش از داخل کلکتور نمی باشد.

6- آبگرمکن های خورشیدی تامین کننده آبگرم استخر اخرین نوع از انواع آبگرمکن خورشیدی هستند. از این نوع آبگرمکن خورشیدی برای تامین آبگرم مصرفی خانگی استفاده نمی شود. کلکتورهای این تجهیزات خورشیدی از مجموعه ای از لوله های موازی ساخته شده است که بر روی سقف در در نزدیکترین نقطه به استخر مستقر می گردند. آب داخل استخر توسط پمپ در لوله های کلکتور به گردش در می آید.کنترلر بوسیله یک شیر آب ورودی به استخر را تنظیم می کند و هنگامی که از استخر استفاده نیم شود آب داخل کلکتور را به داخل استخر تخلیه می نماید.

برداشت و ترجمه از homepower

پاسخ در 27 دی 1396  16:40
فروشگاه تاسیساتی بادگیر پکیج بوتان، پکیج ایران رادیاتور، پکیج لورچ، رادیاتور پنلی گلدپن، رادیاتور پنلی بوتان، رادیاتور ایران رادیاتور، رادیاتور لورچ، رادیاتور ایران نوین، اسپیلت داکت green، کولر گازی، حوله خشک کن، مشعل گازی، کولر ابی، ابگرمکن برقی، ابگرمکن گازی، فن کوئل
2

انواع آبگرم کن‌های خورشیدی

آب گرمکن خورشیدی


porgressiveTube PT-40 یک سیستم پسیو، بدون نیاز به پمپ، کنترلگر و یا اجزای مکانیکی یا الکتریکی

Fafco PN760 HOT20 طراحی شده برای خانه‌هایی که آبگرم کن‌های الکتریکی دارند. تنها دارنده کالکترهای پولیمری برای جذب و حفظ انرژی خورشیدی برخلاف نوع مسی.

SolarRoofs Skyline System3 سیستم اکتیو آماده نصب که به طور مستقیم به تانک آبگرم کن شما نصب می‌شود و نیازی به تانک ذخیره دیگری ندارد.

پاسخ در 18 دی 1395  11:57
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

کلمات کلیدی محبوب

محصولات مرتبط