انواع اسپیسر بتن ( rebar chair )

0

انواع اسپیسر بتن کدامند؟

پرسش در 25 آبان 1395  10:43
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

1 جواب

0

انواع اسپیسر بتن یا اسپیسر میلگرد:

رایج ترین مدل اسپیسر می‌تواند میلگرد را از سطح زمین بالاتر برده و پوشش بتنی مناسبی را فراهم کند. این نوع از اسپیسر بیشتر در فونداسیون کاربرد دارد و باعث پایداری بیشتر می‌شوند. اسپسر میلگرد بسیار سبک و مقرون به صرفه هستند و به راحتی نصب می‌شوند. معمولا از پلاستیک و مواد سازگار با بتن ساخته شده اند.


ویل اسپیسر ( spacer wheel ): در ستون ها، دیوارها، قالب های پیش ساخته، قالب های قوسی شکل و تیر آهن استفاده می‌شود. این قابلیت را دارد که میلگرد را در وسط اسپیسر نگه دارد و مانع خارج شدن آن از جای خود شود.



اسپیسر لترال (lateral spacers): محکم وسبک، با کمترین میزان تماس سطح و قابل استفاده برای اندازه های مختلف ریبار.


اسپیسر های چندسطحی

اگر روی ساختارهایی کار می‌کنید که به چندلایه فولاد نیاز دارید، این نوع اسپیسر ها مناسب کارتان هستند. این اسپیسرها در چند ارتفاع استفاده می‌شوند و به شما این اجازه را می‌دهند تا لایه زیرین، میانی و لایه بالایی را نصب کنید. معمولا هم یک جریان مناسبی از بتن در میان اسپیسر ها فراهم می‌شود.

اسپیسر راند

یک محصول بسیار خوبی است که وقتی میلگردها را می‌خواهید عمودی نصب کنید و در انتها و بالای آن پوشش بتنی داشته باشید، مورد استفاده قرار می‌گیرد. کلاهکی در انتهای میلگرد با یک سر نازک و بلند برای نگهداری میلگرد در ارتفاع دقیق، نصب می‌شود.

مدلهای دیگری از اسپیسر

 از زمانیکه صنعت بتن تغییرات زیادی کرده، گزینه های زیادی متناسب با نیازهای سازندگان به وجود آمده. مانند اسپیسرهای ته صاف ( flat bottom ) که سطحی پایدار ایجاد می‌کند.

همچنین اسپیسرهای فولادی با نوک پلاستیکی که معمولا مقرون به صرفه ترند و می‌توانند در سطوحی که احتمال خوردگی آنها وجود دارد، استفاده شود. اسپیسر های فولادی ضد زنگ هم وجود دارند ولی از نوع معمولی خود گرانترند.

پاسخ در 25 آبان 1395  11:27
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی