راهنمای انتخاب همستر

1

چگونه یک همستر انتخاب کنیم؟

پرسش در 26 آذر 1396  10:42
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

1 جواب

1

همسترها در اواخر سال 1940 به عنوان حیوانات خانگی معرفی شدند. در اصل از سوریه، همسترها به دلیل نگهداری ساده، بی بو بودن و مقاومتشان در مقابل بیماری، محبوب شدند. آنها بانمک، مهربان و کوچک هستند و می‌توانند برای زندگی آپارتمانی و کودکان، بسیار مناسب باشند. اگر می‌خواهید یک همستر به خانه بیاورید، باید چند نکته ی مهم را مد نظرقرار دهید.


1. انتخاب درست نژاد، نوع و جنسیت

• به دنبال نژادی باشید که با سبک زندگی شما هماهنگی داشته باشد. همسترها مانند سایر حیوانات خانگی بر اساس نوع نژادشان، دارای شخصیت یا شیوه های مختلف زندگی هستند. انواع مختلفی از همستر وجود دارد، بنابراین تحقیق کردن در مورد آنها قبل از خرید و آوردنشان به خانه بسیار مهم است .

همسترهای سوری، که به همسترهای طلایی یا خرس عروسکی (teddy bear) هم معروفند، از محبوب ترین نژاد هستند. کنترل کردنشان آسان است و برای بچه ها بهترین انتخابند. آنها را بسیار عالی، جدا از سایر همسترها نگهداری می‌کنند و کاملا شبرُ (بیشتر در شب فعالیت می‌کنند تا در روز) هستند.

• همسترهای کمپبل کوتوله ی روسی برخلاف همسترهای روسی، این همسترها اجتماعی هستند و درکارهای گروهی بسیار خوب عمل می‌کنند. می‌توانند حیوانات خانگی خوبی باشند ولی، کنترل کردنشان ساده نیست. در طول روز بسیار فعال هستند .

• همسترهای روسی سفید کوتوله ی زمستانی که از نظر سبک زندگی و خلق و خو شبیه همستر های کمپبل روسی هستند، با این تفاوت که کمی کوچکترند و بسیار سریع می‌دوند و زمانی که عصبی می‌شوند گاز می گیرند به همین دلیل ممکن است برای بچه های کوچک زیاد مناسب نباشند ولی داشتن شخصیت شیرین و گویا، آنها را برای بزرگترها به حیوان خانگی جذابی تبدیل می‌کند.

• همسترهای کوتوله ی روبروفسکی Robrovski با توجه به اندازه ی کوچک و شخصیت فعالشان، این همسترها به سادگی کنترل نمی‌شوند. آنها اجتماعی، خوب و شبرُ هستند.

• همسترهای چینی که به همسترهای راه راه هم شناخته می‌شوند، کمی ترسو ولی قابل کنترل هستند. آنها یک نژاد گوشه گیراند و در صورت هم خانه شدن با همستر دیگر ممکن است پرخاشگر شوند. این همستر ها هم شبرُ هستند.

2. براساس یک ویژگی فیزیکی که دوست دارید، یک همستر انتخاب کنید

نژادهای همستر در اندازه ها، رنگ ها و بلندی موهای مختلفی وجود دارند. نوع رفتار هم بین همسترهای نر یا ماده فرق می‌کند .

• اندازه آنها بسته به نژادنشان می‌تواند از 2.54cm تا 17.78cm متغیر باشد. نژادهای کوچکتر مانند نژاد کوتوله، شاید برای بچه های کوچک مناسب نباشد. نژادهای بزرگتر مانند سوری‌ها ، ممکن است بیشتر مناسب نگهداری باشند.

• همستر ها در رنگ ها و مدل های گوناگونی هستند . نژاد سوری بیشتر طلایی هستند ولی برخی از آنها نقش و نگارهای قهوه ایی هم دارند که باعث می‌شود به آنها (teddy bear) خرس عروسکی هم بگویند. همستر کوتوله ی روسی می‌تواند سفید یا خاکستری زیبا باشد. به طور معمول همستر ها قهوه ایی هستند ولی می‌توانند سفید، سیاه، خاکستری، خال دار یا راه راه هم باشند.

• شما می‌توانید یک همستر با موهای کوتاه یا بلند را انتخاب کنید. گاهی همسترهای خرس عروسکی روسی، را فانتزی می‌نامند به این معنا که موهای بلند و ابریشمی دارند .

3. نژاد 

 نژاد، تاثیر زیادی در نوع رفتار دارد. شاید همسترهای ماده رفتار پرخاشگرانه تری نسبت به همتای نر خود داشته باشد. اگر شما می‌خواهید بیش از یک همستر در خانه نگهداری کنید بهتر است همه از یک جنس باشند .

4. از خود بپرسید که چگونه می‌خواهید با همستر خود ارتباط برقرار کنید.

 اگر می‌خواهید با آن بازی کنید بهتر است از از نژادی که این ویژگی را داراست مانند نژاد سوری، همستر خود را انتخاب کنید، در غیر این صورت، یک نوع کوچکتر و فعال تر مانند همستر کوتوله مناسب خواهد بود.

مواردی که هنگام خرید همسترباید به آنها دقت کرد:

1. خرید از یک مغازه ی فروش حیوانات خانگی کوچک و اطمینان از سلامتی کامل آن.

2. تمیز بودن و تغذیه ی مناسب داشتن آنها

3. از فروشنده و کارکنان مغازه در مورد رفتار و نژاد همستر سوال بپرسید

4. قبل از خرید بهتر است آن را در دست خود بگیرید، اگر در این وضعیت همستر به دنبال غذا بود، نشانه ی آرام بودن و استرس نداشتن آن است.

5. همستر جوان وسالم انتخاب کنید، داشتن چشم، بینی و دهان تمیز، دندان های با اندازه و ....

6. بلافاصله بعد از خرید، همستر را به خانه ببرید تا به آن استرس وارد نشود.

خود را برای همستر جدید آماده کنید

1. قبل از خرید مطمئن شوید که به همستر و محل زندگی آن آلرژی ندارید

2. زمان مورد نیاز برای نگهداری از آن را در نظر داشته باشید

3. به اندازه ی کافی و نه کمتر یا زیاد تر به آن آب و غذای تازه بدهید

4. هزینه ی نگهداری از یک همستر را جویا شوید

5. خانه ی مناسب و راحتی برای آن آماده کنید. بهتر است از اسباب بازی مخصوص، محل خوابی از گیاه سپیدار، مخزن های غذا و آب و قفسی محکم استفاده کنید 

پاسخ در 26 آذر 1396  10:58
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی