0

چگونه یک طوطی مناسب انتخاب کنیم؟

پرسش در 26 بهمن 1395  16:35
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

1 جواب

0

طوطی‌ها پرندگان خیلی محبوبی برای نگهداری در خانه هستند. صدای خاص و پرهای جذاب و رنگارنگشان بیشتر افراد را برای داشتن آنها ترغیب می‌کند. طوطی‌ها از هم متفاوتند و نگهداری بعضی از آنها کار دشوار و پرهزینه‌ای است ولی با کمی تحقیق می‌توانید طوطی مناسبی بخرید.

1. انواع طوطی

از آنجایی که نگهداری برخی از گونه‌ها نیازمند تجربه است، اگر در این زمینه به اندازه کافی تجربه ندارید بهتر است برای شروع از باجریگار معروف به مرغ عشق (budgies) و کوکاتیل یا عروس هلندی (cockatiels) نگهداری کنید. ماکائو، آمازون و کوکاتو (طوطی کاکول سفید) بیشتر مناسب افراد حرفه ایی و باتجربه هستند.

2. اندازه طوطی

هنگام خرید می‌توانید اندازه‌های مختلفی از طوطی را در دست بگیرید تا ببینید با کدام اندازه برای نگهداری راحت‌تر هستید. نژادهای کوچک مانند parakeets (طوطی کوچک دراز دم) یا کوکاتیل هستند که صدای کمتری هم دارند و مناسب فضاهای کوچکند. ولی کوکاتو، هم بزرگتر است، هم پرسروصدا.

3. طول عمرطوطی

معمولا طوطی‌های بزرگتر طول عمر بیشتری دارند مثلا آمازون‌ها تقریبا تا 50 سال و ماکائوو، کوکاتو تا 80 سال، مرغ عشق 8 سال و parakeets بین 12-18 سال عمر می‌کنند.

- چه مقدار زمان برای طوطی باید اختصاص داد؟

برای طوطی‌های بزرگتر تقریبا روزی یک ساعت باید در نظرگرفت ولی اگر به اندازه کافی وقت ندارید بهتر است از یک جفت مرغ عشق یا باجریگار نگهداری کنید.

- قیمت طوطی

بطور کلی طوطی‌ها گران هستند و معمولا نوع بزرگترشان هم قیمت خرید و هم هزینه‌ی نگهداری بالاتری دارند. طوطی را مانند هر حیوان خانگی دیگری باید هر سال به دامپزشکی ببرید.

- آیا می‌توان طوطی را در کنار حیوانات خانگی دیگری نگهداری کرد؟

بیشتر طوطی‌ها با حیوانات دیگر، مخصوصا گربه سازگاری ندارند و حتی به حیوانات کوچکتر از خود حمله می‌کنند. ولی شاید بتوان یک طوطی جوان را به همراه یک سگ در خانه نگه داشت.

- خرید طوطی

بهتر است طوطی را از یک مغازه با تنوع زیاد بخرید و حتما در مورد هر طوطی که انتخاب می کنید از فروشنده اطلاعات لازم را بگیرید همچنین به علائم بیماری هم توجه کنید تا طوطی بیمار نخرید.

- تغذیه طوطی

روزی یکبار به طوطی باید غذا دهید که شامل سبزیجات و میوه هم باشد. تغذیه نامناسب باعث بیمار شدن آنها می‌شود. طوطی‌ها تقریبا می‌توانند تمام غذاهایی که شما استفاده می‌کنید را بخورند مانند ماهی و گوشت پخته شده، پنیر و بادام زمینی ولی هرگز به آنها شکلات یا آووکادو ندهید چرا که برایشان سمی است.

- قفس

بهتر است از یک قفس ساده و جادار برای نگهداری طوطی استفاده کنید تا تمیز کردنش برایتان آسان باشد. محل قرارگرفتن قفس هم بسیار مهم است. هرگز آنها را در کنار پنجره یا در آشپزخانه نگذارید و هر از گاهی با مراقبت زیاد طوطی را از قفس بیرون بیاورید.


پاسخ در 26 بهمن 1395  16:49
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی