راهنمای خرید دتکتور دود (تشخیص دهنده دود)

0

دتکتور (آشکارکننده یا تشخیص دهنده) دود چیست و چگونه کار می‌کند؟

پرسش در 3 آذر 1395  10:56
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

1 جواب

0

سالانه خانه‌های زیادی در آتش می‌سوزند و افراد بسیاری هم بر اثر سوختگی جان خود را از دست می‌دهند یا دچار خفگی ناشی از استنشاق دود می‌شوند. دیدکتور‌های دود بهترین راه برای جلوگیری از چنین اتفاقات ناخوشایندی است. نحوه هشدار این دتکتور ها یا با بوق زدن مداوم و یا به صورت هشدار‌های کلامی است که حتی می‌تواند صدای ضبط شده خود شما باشد. برای افرادی هم که مشکل شنوایی دارند، هشدار به صورت چراغ های چشمک زن و حالت ویبره دتکتور می‌باشد. 

باتری دار یا سیم کشی شده؟

اکثر دتکتور ها با باتری کار می‌کنند که نصب آسانی هم دارند. ولی بعضی از مدل‌ها هم در حین ساختن خانه با سیم کشی توکار و اتصال به برق کار می‌کنند. عمر مفید باتری‌ها 6 ماه بوده که چنانچه زمان تعویض فرا رسد دتکتور  در هر دقیقه به شما هشدار می‌دهد.

مشکل اصلی دتکتور های باتری دار عدم توجه افراد به نگهداری و اطمینان از عملکرد صحیح آن است. امروزه باتری‌های لیتیومی با طول عمر 10 سال هم در بازار آمده که در دتکتور های یک بار مصرف استفاده می‌شوند.

انوع دتکتور های دود

برای آشنایی با انواع دیدکتورهای دود به لینک زیر مراجعه کنید.

انواع دتکتورهای دود



کجا دتکتورها را قرار دهیم؟ 

قراردادن آنها در هر طبقه و در هر اتاق خواب توصیه می‌شود. بهتر است هر خانه حداقل یک سیستم اطفاء حریق داشته باشد. بیشتر دیدکتورها روی سقف و یا دیوار نزدیک به سقف نصب می‌شوند که باید چند متر از سیستم های گرمایشی و سرمایشی، پنجره، گوشه های اتاق، لبه‌های سقف، پره های پنکه سقفی، درهای آشپزخانه و حمام فاصله داشته باشند. در زیرزمین هم در انتهای پله ها. در فضاهای بزرگ با سقف‌های بلند، بهترین گزینه، دیدکتورهای نوری هستند. سنسورها با کم شدن سیگنال هر یونیت می‌توانند دود را تشخیص داده و سیستم هشدار را فعال کنند.

چگونگی نصب دتکتور دود

برای نصب نوع سیم کشی، باید از یک برقکار کمک بگیرید و برای مدل باتری دار تنها داشتن یک پیچ گوشتی کفایت می‌کند. به طور کلی برای نصب هر مدل، باید به دستور العمل نصب آن دقت کنید. 


پاسخ در 3 آذر 1395  11:40
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

کلمات کلیدی محبوب

کامپیوترهای ام اس آی تبلیغات پارس‌سنتر

محصولات مرتبط