آشنایی با شومینه برقی

0

شومینه برقی چیست و چگونه کار می‌کند؟

پرسش در 29 آبان 1395  11:53
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

1 جواب

1

شومینه برقی را می‌توان یک هیتر برقی در نظر گرفت که شبیه یک شومینه است. شعله آن از نور LED و یک المنت که قادر به انعکاس نور، هنگام چریدن است، بوجود می‌آید که با کمک تکنولوژی امروزی این شعله خیلی واقعی به نظر می‌رسد.

این شومینه‌ها می‌توانند هم با گرما و هم بدون گرما کار کنند یعنی تنها در زمستان و هوای سرد کاربرد ندارند بلکه شما می‌توانید در هر موقع از سال ازشعله خیره کننده این شومینه برای آرامش بخشیدن به محیط خود استفاده کنید. بیشتر آنها هم دارای ترموستات و ریموت کنترل هستند.


یک شومینه برقی چگونه کار می‌کند؟ 

اکثر شومینه‌ها با برق استاندارد 120 ولت کار می‌کنند با دونوع گرما، فن دمنده ( forced fan ) و کوارتز مادون قرمز.

فن دمنده: یک فن بی صداست که به روی سیم پیچ‌ها می‌دمد تا گرما تولید کند.

کوارتز مادون قرمز:  تولید کننده گرماست و تنها چیزهایی را که اشعه با آنها تماس پیدا می‌کند، گرم می‌کند و با تولید رطوبت فضای بهتری را در خانه فراهم می‌کند. 

نکته جالب در مورد شومینه‌های برقی این است که حتی زمان روشن بودنشان، المنت آنها خنک است و این امر باعث شده تا شومینه‌های برقی خیلی مورد استقبال کسانی قرار گیرد که فرزند کوچک و یا حیوان خانگی دارند.

فوائد شومینه‌های برقی

برای خانه‌های بدون شومینه، یک مدل شومینه برقی می‌تواند گرمابخش باشد. بدون نیاز به تمییز کردن، تلاش زیاد برای روشن کردن آن و حتی شکستن هیزم و در بسیاری از موارد نیازی به تکنسین برق هم ندرایم، کافیست تا سیم آن را به برق وصل کنیم. عدم نیاز آنها به دودکش و سوخت نصبشان را ساده می‌کند. 


پاسخ در 29 آبان 1395  12:00
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی