راهنمای انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون داخلی منزل

6

چگونه یک رنگ مناسب برای داخل خانه انتخاب کنیم؟

پرسش در 2 بهمن 1395  08:57
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

2 جواب

6

رنگ‌ها چه گرم و سرد و چه خنثی، تاثیر زیادی به روی فضای اتاق و همچنین احساس ما دارند. در اینجا به چند روش برای انتخاب رنگ اشاره شده است :

1. با استفاده از رنگ روشن، می‌توان فضای کوچکتر را بزرگتر نشان داد.

2. انتخاب رنگی، هماهنگ با مبلمان و نه الزاما یکسان، باعث عریض تر به نظر رسیدن اتاق می‌شود.

3. اگر می‌خواهید یک قسمت از دیوار بیشتر مورد توجه باشد، می‌توانید از رنگ روشن‌تری نسبت به بقیه قسمت‌ها برای آن استفاده کنید و بالعکس اگر دوست ندارید، یک رنگ خنثی را انتخاب کنید.

4. رنگ تیره برای سقف باعث بیشتر به چشم آمدن مبلمان و دیوارها می‌شود ولی ممکن است باعث کوتاه‌تر به نظر رسیدن سقف هم شود که در این صورت باید از رنگ روشن استفاده کرد.


رنگ‌های گرم

از رنگ‌های گرم برای ایجاد فضایی صمیمی تر و آرامش بخش‌تر استفاده می‌کنند مانند رنگ قهوه‌ای که کمی تناژ قرمز دارد.

1. برای سقف هرگز از رنگ قرمز استفاده نکنید چرا که فضایی سنگین و نامطلوبی ایجاد می‌کند.

2. رنگ صورتی که رنگی دخترانه است را بیشتر برای اتاق دختر ها استفاده می‌کنند ولی برای حمام هم با سایه‌های روشن‌تر که به رنگ پوست شباهت دارند و یا رنگ هلویی استفاده می‌کنند.

3. نارنجی سوخته مانند رنگ قهوه‌ای با تن قرمز، باعث ایجاد گرما و آرامش می‌شود.

4. اگر می‌خواهید اتاق روشن‌تر به نظر برسد، سقف و دیوارها را زرد کنید. این رنگ نسبت به رنگ سفید برای جاهایی که مشکل کمی نور دارند، تاثیر گذارتر است.

5. قرمز، صورتی و نارنجی روشن رنگ‌های هستند که اگر برای کل اتاق از آنها استفاده کنید، باعث آشفته به نظر رسیدن فضا می‌شود، پس بهتر است تنها برای یک دیوار استفاده شوند تا احساس بهتری را انتقال دهد.


رنگ‌های سرد

رنگ های سرد آرامش بخش هستند و یک فضای تمیز و تازه‌ای را به نظر می آورند.

1. استفاده از رنگ سبز که رنگ طبیعت است در اتاق آرامش بخش است ولی هرگز از آن برای حمام استفاده نکنید زیرا بازتاب خوبی روی پوست ندارد.

2. رنگ آبی برای سقف اتاق بسیار مناسب است.

3. رنگ بنفش هم که کمتر از قرمز و بیشتر از آبی انرژی دارد، رنگ رومانتیک محسوب می‌شود.


رنگ‌های خنثی

برای ساده به نظر رسیدن فضای خود از رنگ‌های خنثی استفاده کنید مانند سفید،خاکستری و سیاه و بعضی از رنگ‌های قهوه‌ای که به راحتی می‌توان آنها را در ترکیب با رنگ‌های دیگر استفاده کرد و به همین دلیل مورد علاقه طراحان داخلی هستند.

برای سقف های خیلی بلند از رنگ سیاه و سقف‌های کوتاه از رنگ سفید استفاده کنید.

رنگ خاکستری یک حالت سایه به سقف و دیوار می‌دهد که در ترکیب با رنگ آبی می‌تواند خیلی بهتر به نظر برسد.


پاسخ در 2 بهمن 1395  09:44
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی
0

بصورت عمومی رنگ های غالب برای منازل ایرانی با تعریف عمومی آن یعنی منزلی که مبلمان عمده آن شامل مبل هایی با سبک کلاسیک (اصطلاحا مبل استیل)، مفروش (فرش ایرانی با رنگ های عموما گرم) و پرده های توری با دکور در اطراف آن می باشد، رنگ کرمی، بژ، طلایی، قهوه ای و تا حدودی فیروزه ای می باشد. این رنگ ها از نظر سنتی سالیان سال در خانه های ایرانی ها وجود داشته و چشم و ذهن ایرانی با آنها مانوس می باشد. البته همواره وجود تونالیته های رنگی داخل این رنگ ها هم جذابیت خود را داشته ولی در کل فام غالب در منازل ایرانی همین رنگ ها می بوده. 

امروزه همراه با تغییرات فکری و سلیقه ای که در سراسر جهان اتفاق می افتد ما ایرانی ها هم از این قافله عقب نمانده و شروع به ایجاد تغییراتی در شیوه زندگی خود نموده ایم که در اینجا بحث ما بیشتر بر روی انتخاب رنگ ها در منازل می باشد. 

همانگونه که واقف هستیم انتخاب یک رنگ بر روی دیوار به عنوان بزرگترین المان موجود در یک فضا تاثیر بسیار زیادی در انتخاب های آتی دکوراسیون آن فضا ایجاد می کند و این انتخاب زمانی خود را بیشتر نشان می دهد که از یکی از رنگ های نامتعارف بر روی سطوح استفاده کنیم. تنوع طلبی و ایجاد المان های رنگی در فضا همیشه می تواند رضایت ساکنین را جلب کند البته به شرطی که انتخاب های بعدی هم همگی تکمیل کننده هارمونی مورد نظر باشند.

تنها ایرادی که امروزه در ایجاد دکوراسیون های خاص و متفاوت مشاهده می شود، عدم رعایت همین هارمونی ها چه از نظر متریال و چه از نظر رنگبندی می باشد. تنوع رنگبندی و طرح هم در کاغذدیواری ها بسیار زیاد است ولی برای مثال فرش ایرانی که یکی از المان های تقریبا لاینفک خانه های ایرانی است محدودیت بسیار بزرگی را برای انتخاب کاغذدیواری اعمال میکند و عملا دست معمار را انتخاب های جسورانه و مدرن می بندد. 

برای پایان می توان اینچنین نتیجه گرفت که در انتخاب کاغذدیواری برای منازل مسکونی ایرانی با اینکه تنوع زیادی در طرح های موجود در بازار وجود دارد ولی عملا با توجه به سبک و سیاق زندگی ایرانی، انتخاب زیادی در رنگ وجود ندارد و عملا دکوراتور تابع المان های دیگر موجود در فضا می باشد مگر اینکه با کمی جسارت به خرج دادن و کمی تغییر در متود زندگی فضایی کاملا متفاوت و البته مدرن دیزان نمود. برای آفرینش اینچنین فضاهایی علاوه بر ذوق، تسلط و اشرافیت بر متربال های موجود در بازار نیز لازم می باشد و دکوراتور باید از اولین قدم انتخاب ها تا کوچکترین دتایل ها را در ذهن خود از لحاظ هارمونی و فنی بررسی نماید. 

پاسخ در 11 مهر 1396  20:58
دکوراسیون الیزه اجرای دکوراسیون داخلی، کاغذدیواری، پارکت، ترموود، چوب نما، کاغذدیواری پوستری، پوستر، رنگ چوب