2
انواع باطری ماشین کدامند و مزایا و معایب هرکدام چیست؟
پرسش در 9 دی 1395  23:45
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

1 جواب

1

باتری خودروها از نظر ساختمان بر دو نوع اند:


۱- سیلد:


تکنولوژی جدید تولید باتری که این نوع باتری در ایران به نام اتمی شهرت یافته و برعکس که همه فکر می کنند این نوع باتری الکترولیت (اسید) ندارد! اینگونه نیست دارای الکترولیت است اما با توجه به جنس خاص صفحات درون آن نیازی به نگهداری و افزودن آب مقطر ندارد.از انواع جدید این نوع باتری سیلد کلسیوم و سیلد سیلور کلسیوم می باشد که قیمت و طول عمر بیشتری نسبت به انواع باتری ها دارد.سیلد سیلور کلسیوم بهترین نوع باتری بوده که فقط تعداد معدودی از تولید کنندگان بزرگ خارجی قادر به تولید آن می باشند.


.۲- اسید شارژ:


که نوع قدیمی باتری بوده و از نشانه آن وجود ۶ درب روی باتری است که با باز کردن ۶ درب باید سطح الکترولیت را ببینید و در صورت کسر الکترولیت بایستی آب مقطر اضافه کنید پس نیاز به نگهداری و بازدید دارد.حال با توجه به گرانتر بودن باتری سیلد واقعا چه نوع آن برای شما مناسب تر است؟ آیا اینکه “هر چه بیشتر پول بدیم بیشتر آش میخوریم” اینجا هم صادق است؟

جواب منفیست!

تنها راه برای فهمیدن جواب سوال بالا تست دینام با دستگاه مخصوص است.


حال نوع را انتخاب کردم چه آمپری بگذارم؟


سه مقوله مهم وجود دارد :


۱- ولت باتری که به زبان ساده همان قدرت برق باتری است که تمامی باتری موجود معمولا ۱۲ ولت است.


۲- آمپر باتری که به زبان ساده همان میزان ذخیره برق باتری بوده که بین ۳۵ تا ۲۲۰ برای خودرو ها متغیر است.


۳- خروجی برق باتری که ترکیبی از ولت و آمپر است یعنی در دمای ۱۸- سانتی گراد باتری چه قدر نیرو با ولتاژ ۱۲ میتواند خارج کند. ( قدرت استارت زنی )

پاسخ در 23 فروردين 1396  12:16
شرکت مظفر صنعت بنیان نماینده انحصاری باتری تایگر هد (Tiger Head) باتری Tiger Head، باتری تایگر هد، باتری سوزوکی، باتری سولار تایگر هد، باتری UPS، باتری سیلد اسید تایگر هد، باطری خشک تایگر هد، تایگر هد