کنزا صنعت الموت

سیستم ارت الکترونیکی, سیستم چنج اور اتوماتیک, سیستم سرکوبگر اضافه ولتاژ گذرا

ارت الکترونیکی و حفاظت از اتصال بدنه

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

اتصال بدنه

اتصال فاز به بدنه تجهیزات برقی بسیار خطرناک است و می تواند باعث مشکلات جانی و مالی شود. اتصال فاز معمولا بدلیل خرابی تصادفی سیم حامل جریان برق و یا فرسودگی آن بوجود می‏آید که باعث از بین رفتن روکش سیم برق شده و برق به بدنه دستگاه برقی متصل می شود و از آنجا که برق با چشم قابل رویت نیست، کاربر در تماس با بدنه دستگاه برقی دچار برقگرفتگی میشود که می تواند به قیمت جان وی و یا فلج شدن وی تمام شود.

در نتیجه حفاظت در مقابل اینگونه خطرات لازم و ضروری است و هر چند که اینگونه مشکلات ممکن است کم پیش آید ولی بسیار خطرناک است و واجب است که در مقابل آن حفاظت و اقدامات کافی را در نظر بگیریم.

خطرات اتصال برق به بدنه تجهیزات برقی

اتصال برق به بدنه تجهیزات بصورت کلی دو خطر را ایجاد می نماید:

1- خطرات جانی

حداقل مقاومت الکتریکی بدن انسان در حدود 1500 اهم است و این میزان مقاومت بسته به سن و وزن اشخاص متفاوت است، در صورتیکه برق به بدنه دستگاه های برقی متصل شود و انسان با بدنه دستگاه برقی را لمس نماید، دچار برقگرفتگی می شود و می تواند باعث شود جان شخص گرفته شود و یا باعث انواع سوختگی و فلج شود. در نتیجه اتصال برق به بدنه دستگاه های برقی بسیار خطرناک است و نیاز است حفاظت کافی در مقابل آنها را بوجود آوریم تا در زمان بروز خطر، از آن مصون باشیم.

2- آسیب به تجهیزات

اتصال بدنه برق می تواند باعث سوختگی یا کاهش عمر دستگاه های برقی شود، اتصال بدنه در دستگاه های و تجهیزات گرانقیمت و حساس مانند سیستمهای الکترونیکی ، کامپیوتری و مخابراتی می تواند باعث آسیب های غیر قابل جبران شود و در بسیاری موارد تعمیر سیستم حساس آسب دیده مقرون بصرفه نیست.

حفاظت در مقابل اتصال بدنه برق

جهت حفاظت از اتصال برق به بدنه تجهیزات روشهای مختلفی وجود دارد که یکی از شایعترین روشها استفاده از کلید های نشتی جریان است، عملکرد این کلیدهای حفاظتی بصورت مکانیکی میباشد و در مقابل برقگرفتگی اشخاص مفید هستند ولی با توجه به قطع برق و حفاظت در زمان 200 تا 400 میلی ثانبه، تجهیزات حساس الکترونیکی و مخابراتی ممکن است دچار آسیب شوند چراکه این زمان برای اینگونه تجهیزات زمان زیادی محسوب میشود.

یک مشکل دیگر این است که تجهیزات الکترونیکی و مخابراتی بطور عادی نشتی جریان به زمین دارند که این عملکرد ذاتی در بسیاری موارد باعث تحریک کلیدهای نشتی جریان میشود و در نتیجه جریان برق را قطع می کنند که در واقع نیازی به قطع جریان در اینحالت نیست و این مورد باعث اختلال و بروز مشکلات در اینگونه تجهیزات میشوند، خصوصا در مکانهایی که تعداد زیادی از این مدل سیستمهای الکترونیکی و مخابراتی و کامپیوتری در یک جا جمع شوند مانند شبکه های مخابراتی، شعب بانکی، دیتاسنترها و ...

این مشکل باعث شده است که در بسیاری از مکانها که از این مدل سیستمها اسنتفاده می کنند ، کلید نشتی جریان را از مسیر مصرف کننده خارج نمایند و از خطرات احتمالی چشم پوشی نمایند.

سیستم ارت الکترونیکی و اتصال بدنه برق

دستگاه ارت الکترونیکی یک سیستم حفاظتی منحصر بفرد و قدرتمند است که در صورت اتصال بدنه تجهیزات با هر توانی ، در مدت زمان کمتر از 150 میلی ثانیه خروجی را قطع می نماید .

این زمان کم علاوه بر اینکه خطر زمان  لمس برق اشخاص را محدود می نماید، از قطعات حساس سیستمهای الکترونیکی و کامپیوتری حفاظت مناسب و در زمان مناسب را انجام می دهد و از آسیب به آنها جلوگیری می نماید.

از طرفی سیستم ارت الکترونیکی با تخلیه نشتی های عادی سیستمهای الکترونیکی و کامپیوتری مشکل کلید نشتی جریان را نیز حل نموده است.

از طرفی بر خلاف روشهای حفاظتی رایج، میزان توان یا آمپر مصرفی  تفاوت در زمان حفاظت ایجاد نمیکند و چه آمپر مصرفی 10A باشد و یا 200A سه فاز باشد، زمان حفاظت و روش حفاظت کاملا یکسان است و این خصوصیت یکی از مهمترین خصوصیت های حفاظتی سیستم ارت الکترونیکی شرکت کنزا صنعت الموت می باشد.

پایان

شرکت کنزا صنعت الموت

فایلهای پیوست

 6٫29 مگابایتدانلود
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

کنزا صنعت الموت

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

سیستم ارت الکترونیکی، سیستم چنج اور اتوماتیک، سیستم سرکوبگر اضافه ولتاژ گذرا، المنت رطوبتی هوشمند، محافظ بوبین کنتاکتور، تابلو برق سفارشی، ATS، سیستم حفاظتی دکل مخابراتی، ارت الکترونیکی، ارت، ارتینگ، حفاظت برقگرفتگی

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات