راد گستر نوین

دستگاه تصفیه آب خانگی, دستگاه تصفیه آب , فیلتر تصفیه آب

تصفیه آب خانگی قلیایی

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

این روزها علاقه‌مندان به استفاده از دستگاه تصفیه آب زیاد می‌شنوند که اگر به دنبال خرید دستگاه تصفیه آب خانگی هستید، بهتر است تصفیه آب قلیایی خریداری نمایید. اینکه چه محاسنی در این دستگاه نهفته است و یا اینکه دلیل دیگری دارد که بسیاری از کارشناسان این توصیه را می‌کنند، لازم دیدیم توضیح دهیم.قبلاً در مقالات دیگر توضیح دادیم که نوشیدن آب سالم و بهداشتی تا چه اندازه می‌تواند در سیستم ایمنی بدن و همچنین جذب آن در بدن تأثیر داشته باشد.

اینکه آب‌های مصرفی و لوله‌کشی نه تنها در ایران بلکه در همه‌ی دنیا بدون تردید با مشکلاتی بهداشتی روبه‌رو هستند و بدون تردید حتی در بهترین شرایط تصفیه هم، باز با مشکلاتی در جابه‌جایی و انتقال آب حتی در لوله‌ها مواجه می‌شوند.

در نظر داشته باشید که میکروب‌ها و ویروس‌هایی که وارد بدن انسان می‌شوند و بیماری‌های مختلفی را سبب می‌شوند به غیر از هوا از راه‌های خوردن و آشامیدن نیز وارد بدن می‌‌شوند. از این رو نه تنها باید مراقب هوای اطرافمان باشیم بلکه نوع خوراک و نوشیدنی هم تأثیر زیادی در سلامت ما دارد. شاید به هر ترتیب بتوان گفت که می‌توان با انجام اقداماتی خوراک خود را بهداشتی کنیم ولی برای بهره‌مندی از آب و هوای سالم همانگونه که قبلاً هم توضیح داده شد، دستگاه تصفیه هوا در خانه و محیط کار اهمیت زیادی دارند.

مشکل از آنجا شروع می‌شود که کارشناسان عمدتاً تمرکز خود را بر نفی دستگاه تصفیه آب خانگی می‌گذارند و معتقد هستند که این دستگاه‌ها برای سلامت انسان مفید نیستند. عمده‌ترین دلیل این افراد این است که آب تصفیه شده مواد معدنی لازم و مورد نیاز بدن را هم تصفیه می‌کند و از بین می‌برد و در ضمن به آب حالت اسیدی می‌دهد. 
البته این نکته تا حدود زیادی درست است. آب در دستگاه تصفیه آب خانگی قلیایی تحت سخت‌ترین شرایط تصفیه قرار می‌گیرد و همین موضوع باعث می‌شود که PH آب به هم بخورد و آب حالت اسیدی پیدا کند. در ضمن بدون تردید با وجود این همه مرحله تصفیه آب که انواع سختی‌ها مانند گل و لای، لجن و خرده‌ها و براده‌های موجود در آب و همچنین انواع میکروب‌ها و ویروس‌های میکروسکوپی را از بین می‌برد، مگر می‌شود بر روی مواد معدنی تأثیری نداشته باشد؟ از این رو باید به این افراد و منتقدین حق داده شود.

اما اگر از دستگاه تصفیه آب استفاده نشود آیا کار درست‌تری انجام شده و سلامت ما تضمین می‌شود. در حالی که آب سرشار از آلرژن‌ها و میکروب‌ها و ویروس‌های بالقوه‌ای است که مهم‌ترین عوامل بیماری‌زا هستند؟ قطعاً پاسخ این سؤال هم خیر می‌باشد. در نتیجه باید چاره‌ای اندیشه می‌شد.

 

دستگاه تصفیه آب خانگی قلیایی

 

من خودم به شخصه از طرفداران اصلی این نوع دستگاه‌ها هستم. درست از دو سال و نیم پیش که این نوع دستگاه‌ها وارد بازار شدند و از آب تصفیه شده این دستگاه‌ها استفاده کرده‌ام تفاوت این نوع دستگاه را با سایر دستگاه‌های تصفیه آب به خوبی درک کرده‌ام. در این زمان من لذت زندگی بهتر را درک کرده‌ام. قبلاً در خصوص خواص آب تصفیه شده در دستگاه قلیایی‌کننده آب زیاد خوانده بودم تا اینکه تصمیم گرفتیم این دستگاه را هم به دستگاه‌های خود اضافه کنیم. در واقع آب قلیایی شده را باید یک آنتی اکسیدان و انرژی‌زای تمام عیار نامید. دستگاه قلیایی‌کننده آب نه تنها با مراحلی از تصفیه آب، آب را کاملاً تصفیه می‌کند، بلکه با استفاده از تکنولوژی یونیزاسیون و فیلتر مواد معدنی آب را کاملا غنی و مفید می‌کند.

 

دستگاه تصفیه آب قلیایی چگونه کار می‌کند؟

 

در بسیاری از دستگاه‌های قلیایی‌کننده آب، یونیزاسیون آب در واقع توسط دستگاه الکترولیز کار می‌کند. بدین معنی که وقتی آب بر روی صفحاتی الکترونیکی حرکت می‌کند، بخار می‌شود. برخی از این بخارها دارای بار هیدروژن می‌شوند و برخی دارای بار یون هیدروکسلی که این بخارهای هیدروکسیلی در اصل همان آب تصفیه شده‌ای هستند که برای شما تهیه شده است. افرادی که از این نوع آب می‌نوشند کمتر نیاز به دارو و دکتر پیدا می‌کنند چرا که بهترین عنصر موجود در طبیعت برای سلامتی آب است و آبی که درصد قلیایی بالاتری داشته باشد، بهترین نوع آب است.

در استاندارد کیفی، آب را از 0 تا 14 درصد بصورت قلیایی یا اسیدی طبقه‌بندی می‌کنند. خط میان این رنج عدد 7 است که حالت خنثی می‌باشد. حال هرچه آب درصد قلیایی کمتری داشته باشد یعنی به سمت صفر حرکت کند آب مضرتر است و دارای خاصیت اسیدی بیشتری است و هرچه این درصد به سمت عدد 14 حرکت کند آب قلیایی‌تر و غنی‌تر است و برای سلامتی مفیدتر می‌باشد.

نکته‌ی جالب درباره‌ی تصفیه آب خانگی قلیایی این است که این دستگاه‌ها اغلب به شکلی برنامه‌ریزی شده‌اند که تنها زمانی آب را یونیزه و یا قلیایی کنند که آب کاتیون‌های لازم را داشته باشد. کاتیون‌ها همان کلسیم و منیزیم و سایر مواد معدنی موجود در آب هستند که برای سلامتی بدن توصیه می‌شوند. بنابراین ابتدا تست آب انجام می‌شود که آب درصد کاتیون لازم را داشته باشد. به همین دلیل اغلب دستگاه‌های تصفیه آب قلیایی قبل از تعبیه فیلتر قلیایی‌کننده آب در درون دستگاه ابتدا یک فیلتر مواد معدنی تعبیه می‌کنند. وقتی که آب در مراحل قبلی با فیلتر ممبران و اسمز معکوس تصفیه شد، بسیاری از مواد معدنی خود همچون کاتیون‌ها را از دست می‌دهد و اگر یونیزاسیون در این مرحله انجام شود، اصلاً کیفیت لازم را ندارد. از این رو پس از تصفیه آب در فیلتر اسمز معکوس یا فیلتر ممبران و پس از عبور آب از فیلترهای مادون قرمز و پست کربن در تصفیه آب خانگی قلیایی یک فیلتر تأمین‌کننده‌ی مواد معدنی کاتیونی تعبیه شده است تا قبل از رسیدن آب به مرحله یونیزه شدن، حسابی از این مواد تأمین شده و در ضمن فیلتر قلیایی بتواند بهترین عملکرد را داشته باشد و بیشترین خاصیت قلیایی را به آب بدهد.

برخی از دستگاه تصفیه آب‌ قلیایی با استفاده از همین ترفند قلیایی، فروش زیادی را بدست می‌‌آوردند. اما یک نکته‌ی ظریف در این ماجرا وجود دارد و آن هم این است که وقتی آب از مواد معدنی اشباع شود در واقع یونیزه شده است و در اغلب موارد دیگر نیاز به صفحات الکترونیکی نیست. از این رو برخی از شرکت‌ها با اضافه کردن یک فیلتر این کار را می‌کنند و هزینه‌ی اضافی‌تری هم دریافت می‌کنند و این در حالیست که برخی از شرکت‌ها تنها با استفاده از یک فیلتر قوی مواد معدنی هم آب را از این مواد تأمین می‌کنند و هم اینکه درصد قلیایی آب را به اندازه‌ی زیادی بالا می‌برند.

توصیه‌ی ما به شما خرید تصفیه آب خانگی قلیایی است که بدون استفاده از صفحات الکترونیکی و تنها با اضافه کردن یک فیلتر مواد معدنی کارآمد وظیفه قلیایی کردن آن را انجام می‌دهند.

 

بنفش شدن آب در دستگاه قلیایی‌کننده آب به چه دلیل است؟

 

وقتی آب یونیزه می‌شود به این معنی است که PH آب بالاتر از 9.5 قرار گرفته است، برخی از دستگاه‌های تقلبی از این موضوع سوء استفاده می‌کنند و با اتخاذ یک راهکار و اضافه کردن قطراتی رنگی به آب پس از تصفیه آب این را به مشتری می‌گویند که آب یونیزه شده است در حالی که تنها یک قطره‌ی رنگی به آب اضافه می‌شود.
اتفاقاً این روش یک روش ساده و عالی برای این است که متوجه شوید که یک دستگاه تصفیه آب خانگی قلیایی از صفحات الکترونیکی برای قلیایی کردن آب استفاده می‌کند یا خیر. زمانی که آب تصفیه می‌شود و در مجاورت مواد معدنی قرار می‌گیرد و یا در حالت ساده مواد معدنی به آب تصفیه شده تزریق می‌شوند، این موضوع باعث واکنش آب به مواد معدنی می‌شود و این یعنی اینکه آب یونیزه شده است. در حالی که در دستگاه‌های دیگر این اتفاق رخ نمی‌‌دهد.

6 سال قبل
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

راد گستر نوین

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

دستگاه تصفیه آب خانگی، دستگاه تصفیه آب ، فیلتر تصفیه آب، تعویض فیلتر تصفیه آب، خدمات پس از فروش دستگاه تصفیه آب ، فروش اینترنتی دستگاه تصفیه آب خانگی ، تصفیه آب خانگی، بهترین دستگاه تصفیه آب

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات