شرکت تکسان تام - گروه مهندسی تستا

تامین تجهیزات آزمایشگاه های آزمون و کالیبراسیون, ارائه دهنده خدمات پس از فروش (گارانتی و وارانتی), مشاوره

راهنمای انتخاب کالیبراتور دما

دوستان

با سلام،

با توجه به مشکلات و شک و شبه های یوجود آمده در انتخاب یک وسیله مناسب و مقرون به صرفه جهت کالیبراسیون انواع ترمومتر ها (ترمومتر های بای متال، ترمومتر های دو فلزی، ترمومتر های مایع در شیشه، انواع ترموکوپل و انواع سنسور های دمای مقاومتی RTD) نیاز به پاره ای توضیحات حس میشود که تقدیم حضورتان می گردد.

ابتداُ نیاز است تا گستره های حمام های روغنی کالیبراسیون و کوره های خشک کالیبراسیون خدمتتان معرفی گردد.

حمام های کالیبراسیون در دو نوع پرتابل (Portable) و استند (Stand) آزمایشگاهی ساخته می شوتد.

 حمام های Stand  آزمایشگاهی کالیبراسیون در سه گستره متفاوت تولید می شود.

دسته اول از -80 الی 125c.

دسته دوم از -40 الی 125c.

دسته سوم از دمای محیط (Amb.) الی 300c.

حجم مخزن روغن این نوع حمام ها با توجه به طراحی سازندگان مختلف از 5lit الی 10lit متغیر می باشد.

 حمام های Portable  آزمایشگاهی کالیبراسیون در دو گستره متفاوت تولید می شود.

دسته اول از -20 الی 140c.

دسته دوم  از دمای محیط (Amb.) الی 250c.

حجم مخزن روغن این نوع حمام ها با توجه به طراحی سازندگان مختلف حدود 0.5lit می باشد.

**توجه : پایین ترین یا بالاترین حد دمای تولیدی حمام های کالیبراسیون میان محصولات مشابه از سازندگان مختلف بین 5c الی 10c از مقادیر اعلام شده در بالا متفاوت می باشد.

کوره های کالیبراسیون خشک (Dryblock) در چهار گستره دمایی متفاوت تولید می شوند.

دسته اول از -30 الی 150c.

دسته دوم  از دمای محیط (Amb.) الی 375c.

دسته سوم  از دمای محیط (Amb.) الی 650c.

دسته چهارم  از دمای محیط 200c الی 1100c.

**توجه : پایین ترین یا بالاترین حد دمای تولیدی کوره های کالیبراسیون میان محصولات مشابه از سازندگان مختلف بین 5c الی 100c از مقادیر اعلام شده در بالا متفاوت می باشد.

مزیت ها و معایب حمام های کالیبراسیون و کوره های کالیبراسیون

- حمام های کالیبراسیون به لحاظ استفاده از روغن و نقطه اشتعال روغن محدودیت دمایی داشته و گستره دمایی آنها بالاتر از 300c نمی باشد لذا جهت  آزمون یا کالیبراسیون در دما های بالا تر از 300c صرفا از کوره های کالیبراسیون استفاده می شود.

- حمام ها�� کالیبراسیون با توجه به استفاده از مخزن روغن از محدودیت کمتری نسبت به کوره های کالیبراسیون در کالیبراسیون چند سنسور بصورت همزمان برخوردار هستند (در کوره های کالیبراسیون از Insert استفاده می شود).

- حمام های کالیبراسیون Portable بصورت Optional با تهیه و استفاده از Insert مربوطه قابل تبدیل به کوره کالیبراسیون هستند ولی کوره های کالیبراسیون قابل تبدیل به حمام کالیبراسیون نمی باشند.

لذا با توجه به مطالب بالا جهت کالیبراسیون انواع دماسنج های مایع در شیشه (با توجه به شکنندگی)، انواع سنسور های دمای مقاومتی (RTD)، انواع ترموکوپل ها، انواع دماسنج های Bi metal، انواع دماسنج های دو فلزی و ... که گستره دمایی آنها کمتر از 300c می باشد تا حد امکان از حمام های کالیبراسیون استفاده می شود و برای کالیبراسیون موارد یاد شده در گستره بیش از 300C صرفا از کوره های کالیبراسیون استفاده می گردد.

حال با توجه به گستره دمایی دماسنج های تحت کالیبراسیون، یک یا چند دستگاه از موارد بالا جهت پوشش کل گستره مورد نیاز انتخاب و استفاده می گردد.

دستگاه های مولتی فانکشن کالیبراتور که قابلیت شبیه سازی الکتریکی (ولتاژ به جای انواع ترموکوپل و مقاومت به جای انواع سنسور دمای مقاومتی RTD`s) و قابیلت اندازه گیری را دارند صرفا جهت تست و یا کالیبراسیون نشان دهنده های دمایی و یا اندازه گیری دمای سنسورها از کاربری فراوانی برخوردار می باشند.

لذا مولتی فانکشن کالیبراتور ها در کنار کوره یا حمام های کالیبراسیون و در حضور سنسور مرجع دمایی بصورت همزمان، جهت کالیبراسیون ترموکوپل ها و یا RTD ها استفاده می گردند. نتیجتا مولتی فانکشن کالیبراتور هرگز به تنهایی بعنوان مرجع کالیبراسیون ترموکوپل ها و یا RTD ها استفاده نمی گردد.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شرکت تکسان تام - گروه مهندسی تستا

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

تامین تجهیزات آزمایشگاه های آزمون و کالیبراسیون، ارائه دهنده خدمات پس از فروش (گارانتی و وارانتی)، مشاوره، ساخت، تاسیس آزمایشگاه آزمون و کالیبراسیون، مشاوره، ممیزی و استقرار سیستم های مدیریت کیفیت، استاندارد ISO-IEC17025، ارائه دهنده خدمات کالیبراسیون تجهیزات اندازه گیری

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات و خدمات