شرکت کنترل سازان سپهر

فروش تجهیزات برق صنعتی, فروش استابیلایزر و ups, مونتاژ تابلوهای برق صنعتی

دعوت وزیر نیرو از سرمایه‌گذاران برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید
دعوت وزیر نیرو از سرمایه‌گذاران برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی

 به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حمید چیت‌چیان، در یک گفت‌وگوی زنده تلویزیونی در شبکه تابان یزد با بیان اینکه استان یزد از تابش بسیار خوب نور خورشید برخوردار است، اظهار داشت: این موضوع امتیاز بزرگی برای استان یزد در راستای نصب و راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی است.

وی با بیان اینکه دولت قصد سرمایه‌گذاری در این حوزه را ندارد، عنوان کرد: برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی فقط بخش خصوصی می‌تواند اقدام کند اما وزارت نیرو حمایت‌هایی در قالب خرید برق مازاد بر مصرف این نیروگاه‌ها را انجام خواهد داد.
وزیر نیرو تاکید کرد: هر سرمایه‌گذاری که تمایل به احداث نیروگاه در هر حجم و اندازه‌ و با هر توان مالی داشته باشد، وزارت نیرو برق تولیدی آن را به ازای هر کیلووات ساعت 900 تومان خریداری می‌کند این در حالی است که در حال حاضر برق هر کیلووات ساعت 60 تومان به مشترکان فروخته می‌شود.
چیت‌چیان تصریح کرد: انرژی‌های نو از جمله انرژی خورشیدی، بادی، آبی و ... از یک سو سبب کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و از سوی دیگر سلامت محیط زیست می‌شود به همین دلیل وزارت نیرو خرید برق این نیروگاه‌ها را به مدت 20 سال تضمین می‌کند.
وی بیان کرد: بر این اساس از همه علاقمندان به سرمایه‌گذاری در این زمینه دعوت می‌کنیم با هر توان مالی که دارند، به شرکت‌های برق منطقه‌ای مراجعه کرده و ضمن عقد قرارداد، مجوز ساخت این نیروگاه‌ها را آغاز کنند.
وزیر نیرو یادآور شد: البته اکنون در استان یزد شش تقاضا برای ایجاد نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 670 مگاوات ارائه شده و با تصویب آنها، عملیات ساخت اکنون در حال اجراست.
وی با بیان اینکه یزد از نظر زیرساخت تولید انرژی خورشیدی بسیار قوی است، عنوان کرد: باید در راستای حفظ محیط زیست و صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی، از این نعمت خدادادی به بهترین نحو ممکن بهره‌مند شویم.
چیت‌چیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات حوزه آب در سطح کشور به ویژه استان یزد، اظهار داشت: گرچه در سراسر کشور با بحران کمبود منابع آبی مواجه هستیم اما در برخی مناطق نیاز به مدیریت و صرفه‌جویی بیشتری در آب وجود دارد.
وی افزود: روش‌‌های صرفه‌جویی در حوزه‌های مختلف متفاوت و شکل صرفه‌جویی‌ها بسیار متنوع است به عنوان نمونه در منازل، ادارات و ... می‌توان با تغییر سرشیرها و سردوش‌ها تا 25 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی کرد.
چیت‌چیان خاطر نشان کرد: در حوزه صنعت نیز واحدهای صنعتی به استثنای واحدهای صنایع غذایی و دارویی، فاضلاب خود را تصفیه کرده و از پساب آن استفاده کنند و در برخی صنایع تا هفت بار بازیافت آب و استفاده از آن، امکان‌پذیر است.
وزیر نیرو تصریح کرد: البته بیشترین صرفه‌جویی‌ها باید در حوزه کشاورزی صورت گیرد زیرا در حال حاضر 90 درصد آب کشور در بخش کشاورزی صرف می‌شود و اگر بتوانیم تنها 20 درصد در این حوزه صرفه‌جویی کنیم، مقادیر قابل توجهی منابع آبی خواهیم داشت.
وی، تغییر کشت، اصلاح نوع کشت، اصلاح نوع محصول، اصلاح زمان کشت، روش‌های آبیاری و ... را از اصلی‌ترین موارد صرفه‌جویی در آب کشاورزی دانست و اظهار امیدواری کرد: کشاورزان هر چه سریع‌تر در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.
به گزارش فارس، وزیر نیرو به منظور افتتاح و بازدید از طرح‌های حوزه آب و برق استان یزد به این استان سفر کرده است.
9 سال قبل
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شرکت کنترل سازان سپهر

خراسان شمالی، اسفراین

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

فروش تجهیزات برق صنعتی، فروش استابیلایزر و ups، مونتاژ تابلوهای برق صنعتی، تعمیر ماشین الات صنعتی، نماینده فروش سازه های فلزی، برج روشنایی، پایه چراغ های خیابانی، پرژکتور و لامپ led، اجرا پروژه برق خورشیدی، اجرای پروژه برق رسانی، نصب ابگرمکن خورشیدی، تامین برق خورشیدی جهت سیستم قطره ای

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات و خدمات