راهنمای خرید آکواریوم

1

چگونه یک آکواریوم مناسب انتخاب کنیم؟

پرسش در 10 بهمن 1395  11:20
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

1 جواب

1

آکواریوم به ما این امکان را می‌دهد تا هم دنیای زیر آب را به خانه خود بیاوریم و هم زیبایی بیشتری به خانه ببخشیم. آکواریوم در اندازه‌ها و شکل‌های مختلفی در بازار وجود دارد که دانستن این تفاوت‌ها قبل از خرید، ضروری است.


آکواریوم از چه ساخته شده است؟

آکواریوم می‌تواند هم از شیشه و هم از اکرلیک ساخته شود که هر یک معایب و مزایا خود را دارند.

آکواریوم شیشه‌ای: به راحتی خش نمی‌افتد، راحت تمیز می‌شود و تنها نیاز به مراقبت از لبه‌های بیرونی شیشه است، ولی سنگین و شکستنی است.

آکواریوم اکریلیک: سبک و دارای گوشه‌های صاف است و به راحتی جابه جا می‌شود ولی زود خش می‌افتد و نیاز به یک محافظ سخت در زیر تانک دارد چرا که ممکن است پلاستیک خم شود.

بنابراین برای کسانیکه می‌خواهند آکواریوم را در مکان عمومی بگذارند، نوع شیشه‌ای که به راحتی خش نمی‌افتد مناسب است و برای آنهایی که زیاد آکواریوم را جا به جا می‌کنند نوع اکریلیک.

اندازه آکواریوم چقدر است؟

اندازه کوچک آن، تانک 20 لیتری است و بزرگترین 1200 لیتری. اندازه آکواریوم به تعداد ماهی‌ها بستگی دارد و معمولا برای هر ماهی، یک لیتر آب در نظر می‌گیرند.

کسانیکه برای اولین بار آکواریوم می‌خرند، بهتر است سایز بزرگتر را انتخاب کنند، چرا که نیاز کمتری به تمیزی و مراقبت دارد و راحت‌تر می‌توانند نحوه نگهداری از ماهی‌ها را فرا بگیرند.

آکواریوم چه شکل هایی دارد؟

بیشتر آنها مستطیل شکل هستند ولی بعضی‌ها هم مربع. البته تانک‌های پنج ضلعی و شش ضلعی هم وجود دارد. شکل آن به محل قرار گرفتن آکواریوم بستگی دارد. اندازه سطح تانک تعین کننده میزان اکسیژن است که وارد تانک می‌شود که بسیار برای سلامتی ماهی اهمیت دارد. تانک‌هایی با طول افقی بیشتر، فضای بیشتری برای حرکت به ماهی می‌دهند.

آکواریوم دیواری یا زمینی؟

آکواریومی که روی زمین قرار می‌گیرد، هم قیمت مناسب‌تر و هم نگهداری بهتری دارد. برای فضاهای کوچک یا کسانیکه فرزند کوچک در خانه دارند، نوع دیواری بهتر است. ولی تمیز کردن آن به خاطر ارتفاعش، سخت است. همچنین کمبود فضای سطح تانک باعث محدود شدن نوع و تعداد ماهی‌ها می‌شود، قیمت بیشتری هم نسبت به نوع زمینی دارند. در بعضی از مدل‌ها هم، آکواریوم به صورت توکار نصب می‌شود که از دو طرف قابل روئیت است ولی نصب این مدل بسیار زمان‌بر است.

چه لوازم جانبی دارد؟

برای آشنایی بیشتر با لوازم جانبی آکواریوم لطفا به لینک زیر مراجعه کنید: 

آشنایی با لوازم جانبی آکواریوم

پاسخ در 10 بهمن 1395  11:47
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

کلمات کلیدی محبوب

محصولات مرتبط