راهنمایی خرید پی اچ متر

0

انواع پی اچ متر کدام است؟ و هر کدام چه کاربردی دارد؟

پرسش در 24 آبان 1395  13:45
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

2 جواب

0

پی اچ متر ها در سه دسته طبقه بندی می شوند:

1- پی اچ متر رومیزی

2- پی اچ متر پرتابل

3- پی اچ متر قلمی


تفاوت عمده این دستگاه ها در دقت، درصد خطا، رنج اندازه گیری و مقاومت الکترود و قابلیت تعویض الکترود می باشد، همچنین کمپانی ها مختلف بر اساس تکنولوژی ساخت دستگاه ها این امکان را برای دستگاه می گذارند که دستگاه به صورت کالیبره اتومات و یا دستی ( نیاز به بافر)  باشد. قیمت های مختلف این دستگاه ها بر اساس همین چند تفاوت به نظر کوچک اما بسیار مهم می باشد. زیرا در صورتی که دستگاه نیاز به کالیبره دستی باشد بسته به مقدار استفاده و همچنین ماده مورد تست سریع از کالیبره خارج شده ( دستگاهای چینی و تایوانی) و نیاز به خرید بافر و کالیبره مجدد دارد که معمولا درصد خطا افزایش می یابد، این دستگاه ها را به تولید کنندگانی پیشنهاد می دهیم که دقت و در مجموعه زیاد عدد اسیدی و یا بازی در کارشان تاثیر نمی گذارد.

دستگاه های اروپایی و ژاپنی در ایران جواب خوبی داده اند و با قابلیت طول عمر بالا، دقت بسیار بالا و ... توانسته اند در صنعت پتروشیمی و صنایع غذایی ایران بسیار پرکاربرد شوند هر چند دستگاه های آمریکایی در این زمینه بسیار با کیفیت هستند اما قیمت تمام شده بالا این محصولات باعث شده آرکا صنعت به مشتریان خود دستگاه های اروپایی و ژاپنی پیشنهاد دهد و باعث رضایت آنها شده است.

پاسخ در 27 فروردين 1396  14:15
شرکت آرکا صنعت آروین - تامین کننده تجهیزات کنترل کیفیت و آزمایشگاهی اکتان سنج بنزین، تست سولفور، اسپکتروفتومتر، کالیبراسیون، توتال تست سولفور، سختی سنج، تست تقطیر، کارفیشر، سفتی سنج میوه، جذب اتمی، ست شارپ، دانسیته متر، نفوذ قیر، رنگ سنج، دانسیته سنج، تست رنگ
0


پی اچ مترهای آزمایشگاهی زیادی با مشخصات مختلف در بازار موجود است که بسته به میزان دقت، پیشرفته بودن و نوع درجه بندیشان از هم متفاوت هستند.

PH مترهای رومیزی ( benchtop ) :

 بیشترین میزان تطبیق پذیری را دارند و در گذشته در نوع خود دقیق ترین بودند.

یک PH متر رومیزی استاندارد با محدوده اندازه گیری 14-0 بیشتر برای محلول هایی استفاده می‌شوند که قابلیت حل شدن در آب را دارند.

از طرفی دیگر برخی از پی اچ متر ها میزان کمتر 10-4 را می‌خوانند که مناسب محیط آزمایشگاهی نیستند.

پی اچ مترهای بادوام تری که در محلول های پایه اسیدی مورد استفاده قرار می‌گیرند محدوده اندازه گیریشان می‌تواند خارج از رنج 0-14 نیز باشد حتی رنج های منفی مثل -2 و رنج های بالاتری مانند +20. نمونه هایی از این سوپر اسیدها، تریفلیک اسید و فلوروسولفونیک اسید هستند که درتولید و ثابت نگهداشتن کاتیون های ارگانیک استفاده می‌شوند و در کارهای تحقیقاتی و تولید پلاستیک و بنزین اکتان بالا به عنوان مولکول های درونی مفید واقع می‌شوند.


میزان دقت پی اچ مترها: 

دقت 0.001 : تا سه رقم اعشار را می‌خواند، ایده آل برای کارهای حساس آزمایشگاهی است. 

دقت 0.01 : دورقم اعشار را می‌خواند.

دقت0.1 : یک رقم اعشار را می‌خواند.


PH مترهای دستی و سیار :

در گذشته نسبت به نوع PH متر رومیزی فاقد یک سری ویژگی هایی بودند. اما امروزه بسیاری از مدل های پیشرفته آن در بازار موجود است.

محدوده اندازه گیری و نیز میزان دقت این پی اچ مترها مشابه نوع رومیزی آن است اما از قیمت بالاتری برخوردارند.


پاسخ در 24 آبان 1395  13:49
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

کلمات کلیدی محبوب

محصولات مرتبط