هفت خواص خارق العاده نعناع فلفلی برای داشتن احساس خوب

0
چای نعناع فلفی چه فوایدی دارد؟
پرسش در 24 آبان 1395  11:44
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

1 جواب

0


در مطالب زیر به خواص بی نظیر چای نعناع فلفلی می‌پردازیم:

1.  کاهش دهنده استرس 

وقتی استرس و عصبانیت به سراغتان بیاید بهترین دوست شما چای نعناع فلفلی است. اسانس نعناع فلفلی ( منتول ) که به صورت طبیعی در گیاه وجود دارد یک شل کننده عضلات است. برای بهره مند شدن هرچه بهتر از این گیاه یک فنجان چای نعناع فلفلی را با گوش دادن به موسیقی دلخواه خود، در مدت پنج دقیقه بنوشید.

2. نمی‌توانید بخوابید؟ چای نعناع فلفلی را امتحان کنید .

 ثابت شده نوشیدن چای نعناع فلفلی قبل از خواب، خوابی آرام را به دنبال دارد که این خاصیت به دلیل وجود همان منتول است.

3. تمرکز بیشتر

گفته می‌شود چای نعناع فلفلی باعث افزایش تمرکز می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد عطر نعناع فلفلی مهمتر از مصرف آن است. بوی آن، هیپوکامپوس، مرکز حافظه مغز را تحریک می‌کند. برای بهره بردن از این خاصیت چای را دم کرده و به آرامی بنوشید و یا به عنوان یک مرطوب کننده خانگی از آن استفاده کنید. بدین صورت که یک قوری از آب جوش برداشته نعناع را به آن اضافه کرده و درش را بگذارید. قوری را در داخل اتاق مورد نظر قرار دهید و در آن را باز کنید، عطر آن تمام فضا را پر می‌کند.

4. آیا می‌خواهید وزن کم کنید؟  

 وقتی صحبت از وزن کم کردن می‌شود ما به دنبال یک معجزه می‌گردیم اما وقتی راه حلی پیدا نمی‌کنید چای نعناع فلفلی می‌تواند کمکتان کند. این چای به عنوان یک ضد اشتها عمل می‌کند و با داشتن شیرینی طبیعی، یک فنجان از آن می‌تواند، دسری عالی باشد. همچنین می‌توانید ترکیبی از چای نعناع و چای سبز را، در ابتدای صبح برای افزایش متابولیسم بنوشید. کاتچین موجود در چای سبز باعث افزایش متابولیسم می‌شود و ترکیب هردوی این چای کم کردن وزن را راحت تر می‌کند.

5. تسکین دردهای سینوسی  

مصرف هرگونه نوشیدنی گرم از چای گرفته تا آب داغ با عسل به بهبود احتقان کمک می‌کند. اما چای نعناع فلفلی خاصیت ویژه ایی دارد که باز آن را مدیون منتول است. منتول به طور طبیعی ضد احتقان است و باعث تسکین فشارهای سینوسی ناشی از سرما یا آلرژی می‌شود. مایعات داغ می‌تواند گلو درد و دیگر علائم سرماخوردگی فصلی را تسکین دهد. برای رفع گرفتگی بینی و خارش گلو می‌توانید چای نعناع را با لیمو و عسل مصرف کنید.

6. تمیزی پوست با یک حمام چای نعناع فلفلی

اگر از مشکلات پوستی ناشی از هورمون مثل آکنه رنج میبرید نعناع فلفلی میتواند راه حل خوبی باشد. نعناع با بالا بردن اندکی از سطح استروژن در کسانیکه چای را می‌نوشند باعث بهبود این مشکل هورمونی و از بین بردن آکنه می‌شود.همچنین می‌توانید در آب وان خود مقداری از این چای را بریزید که باعث بهتر شدن سوختگی ها و جوش یا عارضه های پوستی دیگر می‌شود.

7. برطرف کننده ناراحتی های معده

چای نعناع فلفلی یک درمان خوب برای ناراحتی های معده نظیر نفخ، گاز و یبوست است. این چای ضد نفخ است که با حرکت دادن گاز در بدن مانع جمع شدن آن در یک نقطه می‌شود. با استشمام عطر نعناع فلفلی به راحتی می‌توان تهوع را کاهش داد. چنانچه یکی از مشکلات بالا شما را رنج می‌دهد، نوشیدن یک فنجان چای نعناع فلفلی می‌تواند مفید باشد. اگر به طور دائم یبوست، گاز یا نفخ دارید نوشیدن یک فنجان چای نعناع فلفلی قبل از خواب می‌تواند کارساز باشد.

تمام خواص نعناع فلفلی را به خاطر بسپارید ولی به یاد داشته باشید که این چای عوارضی هم دارد. بعضی از افراد به منتول آلرژی دارند. برای خانم های باردار و کسانیکه بعد از نوشیدن این چای دچار سوزش معده می‌شوند، توصیه نمی‌شود.


پاسخ در 24 آبان 1395  12:08
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی