آشنایی با روش مونته سوری

0

مونته سوری چیست و چگونه یک پیش دبستان مونته سوری انتخاب کنیم؟

پرسش در 29 دی 1395  16:33
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

1 جواب

0

 مونته سوری که نامش را از Dr.Maria Montessori، خالق این شیوه گرفته است، یک روش جدید آموزشی برای ارتقاء علایق طبیعی بچه هاست. برای انتخاب یک پیش دبستان مونته سوری مناسب ابتدا باید با فلسفه مونته سوری آشنا باشید.


1. فلسفه مونته سوری چیست؟

هدف اصلی این روش یادگیری بدون محدودیت زمانی و با سرعتی است که در آن دانش آموز احساس آرامش کند و در آن انتظار یکسانی از همه بچه‌ها در یادگیری وجود نداشته باشد.

2. دانش آموز چه نقشی دارد؟

برخلاف مدرسه‌های سنتی، مونته سوری به دانش آموزان این اجازه را می‌دهد تا به روی چیزهایی که بیشتر آنها را به هیجان می‌آورد یا جذب می‌کند، تمرکز کنند. در این روش آنها دانش‌های متعددی مانند ریاضی، علوم و یا زبان را باید تجربه کنند ولی نحوه یادگیری آنها به عهده خود دانش آموز است.

3. تاثیر نقش معلم چیست؟

معلم دیگر تنها قدرت و منبع اطلاعات در کلاس نیست، بلکه یک تسهیل کننده و راهنما است که دانش آموزان را در فرآیند یادگیری کمک می‌کند، با آنها به صورت انفرادی یا گروهی در کارها مشارکت می‌کند.

دانستن برنامه آموزشی پیش دبستان

1. باید بررسی کنید تا مطمئن شوید که در برنامه آموزشی آنها هیچ اجبار یا کار از پیش تعین شده‌ایی برای بچه‌ها وجود ندارد و بچه ها در انتخاب فعالیت‌های خود آزاد هستند. اگر غیر از این باشد این روش مونته سوری نخواهد بود.

2. وجود هرگونه آزمون در برنامه آموزشی باید نقش بسیار کمی داشته باشد، بالاخص در مقطع پیش دبستان. چرا که در روش مونته سوری هیچ نمره‌ایی وجود ندارد و تنها به بچه ها براساس نیازشان برای بهتر شدن کمک می‌شود از دیدگاه این روش، دانش آموز موفق کسی است که شاد است و بهترین استفاده را از توانایی‌های خود کرده است.

3. یادگیری چیزهای جدید با انجام کارها توسط بچه ها صورت می‌گیرد، نه با پر کردن برگه‌های تمرین و حفظ کردن مطالب. به طور مثال ریاضی را با بازی و موسیقی را با استفاده کردن از آلات موسیقی یاد می‌گیرند.

4. مدت زمان تعریف شده در انجام کار به روش مونته سوری 2 تا 3 ساعت بدون وقفه می‌باشد تا بچه‌ها تمرکز خود را از دست ندهند.

5. داشتن اطلاعاتی در مورد معلم‌های مدرسه هم ضروری است. اینکه به چه مدت در این مجموعه مشغول فعالیت هستند و چه گواهینامه‌هایی مرتبط با مونته سوری دارند و در نهایت چگونگی برخورد آنها با بچه ها.

6. مدیر مدرسه مونته سوری هم باید تجربه کافی از این روش آموزشی داشته باشد.

7. محیط کلاس‌ها در موفقیت برنامه‌های مونته سوری تاثیر زیاد دارد. حضور شما در یکی از جلسات کلاس برای دیدن روش کار و نحوه برخورد معلم با بچه‌ها و همچنین امکانات و تمیزی کلاس می‌تواند مفید باشد.

8. بهتر است با والدین بعضی از دانش آموزان صحبت کنید تا نظر آنها و میزان رضایتشان را بدانید.


پاسخ در 29 دی 1395  16:50
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

کلمات کلیدی محبوب

کامپیوترهای ام اس آی تبلیغات پارس‌سنتر

محصولات مرتبط