راهنمای خرید راکت تنیس

0

چگونه یک راکت تنیس بخریم؟ 

پرسش در 29 دی 1395  15:08
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

1 جواب

0

فرقی ندارد یک تنیسور حرفه‌ای باشید یا مبتدی، انتخاب یک راکت در بازی شما تاثیر مستقیمی دارد. راکت‌ها به شیوه‌های مختلفی ساخته می‌شوند که هرکدام نقاط ضعف و قوت خاصی دارند پس بهتر است با این ویژگی‌ها بیشتر آشنا شویم.



چگونه یک راکت خوب انتخاب کنیم؟

1. اندازه گرفتن دسته ی راکت، وقتی دسته راکت را با دست خود نگه می دارید باید بین  سرانگشتان شما تا انتهای کف دست، به اندازه یک انگشت اشاره فاصله باشد. اگر این فاصله کمتر باشد، آن راکت برای شما خیلی کوچک است و اگر فاصله خیلی بیشتر باشد به معنای بزرگ بودن آن برای شماست. اگر این فاصله بین این دوحالت باشد، بهتر است راکت کوچکتر را اتنخاب کنید.

2. یک راکت نرمال طولی به اندازه تقریبی 68.5 سانتی متر دارد. هرچه طول راکت بیشتر باشد، برای ضربه زدن، به نیروی بیشتری نیاز است.

3. به طور کلی سه نوع اصلی راکت تنیس وجود دارد:

 نوع اول: راکت قدرتی است که مناسب افراد مبتدی و در حال آموزش است، با صفحه بزرگتر و وزن کمتر.

نوع دوم: راکت تعادلی که مناسب برای هر سطحی از مهارت است.

نوع آخر: مخصوص افراد حرفه ایست که صفحه کوچک ولی وزن بیشتری دارند.

به طور کلی اگر زیاد بازی می‌کنید از یک راکت صفحه سبک برای ایجاد قدرت مانور بیشتر استفاده کنید و اگر به سبک‌های مختلفی بازی می‌کنید، بهتر است یک راکت تعادلی داشته باشید.

4. برای افراد مبتدی راکت‌هایی با اندازه‌های تقریبی زیر مناسب خواهد بود:

صفحه‌ایی به اندازه 106-118 اینچ مکعب و به طول 68.5 ،سبک وزن و صفحه سنگین با نقطه تعادل در نیمه بالای راکت

راکت ها از چه جنسی ساخته شده اند؟

بیشتر راکت‌ها از گرافیت ساخته شده‌اند و برخی دیگراز آلومینیوم یا تیتانیوم که مناسب افراد مبتدی هستند. نوع آلومینیومی از همه ارزانتر و سنگین تر است.

چگونگی ردیف‌های تور راکت‌ها هم بسیار در بازی تاثیر دارد. دونوع ردیف وجود دارد: باز و بسته. ردیف‌های باز این امکان را به شما می‌دهد تا ضربات محکم تری به توپ بزنید و نوع بسته، که بیشتر مناسب افراد مبتدی است باعث ایجاد کنترل بهتر می‌شود.

انعطاف پذیری راکت‌ها معمولا از 0-100 است که 100 سفت‌ترین آن است. بیشتر راکت‌ها بین 45-75 هستند هرچه این عدد کوچکتر باشد کنترل و چرخش بیشتر، نیروی کمتر و احساس راحتی بیشتری دارد و در مقابل بالاتر بودن عدد نشانگر قدرت بیشتر ولی همراه با لرزش است.


پاسخ در 29 دی 1395  15:49
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی