بهترین زمان تعویض لنت ترمز

1

بهترین زمان تعویض لنت ترمز چه زمانی است؟

پرسش در 20 دی 1395  10:15
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

1 جواب

1

سلام دوست عزیز،

هر لنت بسته به کیفیت و میزان مواد مصرفی و همچنین سبک و میزان استفاده، عمری مفید دارد که به مرور زمان با کم‌شدن عمرش، کم‌کم ساییده شده و تا حد تمام‌شدن نیز پیش می‌روند. اگر لنت‌ها ساییدگی بیش از حد داشته باشند که تعویضشان را در دستور کار قرار می‌دهد، نشانه‌های زیر را از خود بروز می‌دهند:

‌هنگام ترمز‌گیری، از سیستم ترمز صدای جیغ شنیده می‌شود.

‌هنگام ترمز‌گیری، نیاز به طی کردن بیشتر مسیر عملیاتی پدال حس می‌شود‌ (‌پدال بیش از حد به کف خودرو نزدیک می‌شود).

قدرت ترمز‌گیری به میزان محسوسی کاهش می‌یابد.

‌هنگام ترمز‌گیری، خودرو به یک سمت کشیده می‌شود.

روغن ترمز در مخزن پایین می‌آید

بهترین زمان تعویض لنت که نه ایمنی را به خطر بیندازد و نه جیب شما را بی‌مورد خالی کند، وقتی است که میزان روغن موجود در مخزن، از حد استاندارد توصیه شده توسط سازنده پایین‌تر برود. در این شرایط به دلیل سایش لنت‌ها، سطح روغن در مخزن پایین می‌رود. وقتی سطح روغن به قسمت تعیین‌شده رسید، لنت‌ها را تعویض کنید. البته توجه داشته باشید که پایین رفتن سطح روغن در مخزن به دلیل نشتی روغن از مجموعه مدار ترمز نباشد. هر‌از‌گاهی به‌صورت منظم زیر خودرو رفته و سلامت مجموعه مدار ترمز و شلنگ‌های منعطف را بررسی کنید.


پاسخ در 19 اسفند 1395  13:54
شرکت پخش قطعات خودرو آبان تک(محبوبی نیا) بلبرینگ چرخ، سیبک فرمان، بوش جناقی، دسته موتور، لنت جلو، تسمه تایم، قلتک هرزگرد، جعبه فرمان، وایر شمع، کمک فنر، قرقری فرمان، سیبک چپقی، واتر پمپ، ترموستات ، کاسه نمد، شلنگ رادیاتور