نکات مهم هنگام خرید میگر

0
هنگام خرید میگر به چه نکاتی توجه کنیم؟
پرسش در 10 دی 1395  00:35
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

5 جواب

0

با سلام

شرکت یکتا آموت عمران به عنوان نماینده انحصاری گروه chauvin arnoux فرانسه در ایران، تولید کننده تجهیزات تست، اندازه گیری ، ابزاردقیق و آزمایشگاهی شما را دعوت به مطالعه مقالات کامل در خصوص مقاومت عایقی، انواع تسترهای مقاومت عایقی، مفهوم میگر و سایر سوالات مطرح در این زمینه می نماید.

لطفا به لینک ذیل مراجعه کنید.


https://yektamut.com/index.php?locomotion=websazpro/blog&websaz_blog_category_id=10

پاسخ در 28 تير 1400  12:10
یکتا آموت عمران (برق-کنترل-ابزاردقیق) تجهیزات تست و بازرسی، پایش و آزمایشگاهی، کالیبراتور، کلمپ آمپرمتر، سرعت سنج باد، رطوبت سنج محیطی، تسترکابل، لوکس متر، رطوبت سنج سطحی نفوذی، مولتی متر، اسیلوسکوپ، پاورآنالایزر، منبع تغذیه، صوت سنج، تسترrcd، فانکشن ژنراتور
0

باسلام 

پترو فرهان گستر جنوب ارائه دهنده انواع میگر در رنج های مختلف و برندهای معتبر دنیا در خدمت عزیزان گرامی میباشد.


جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس 0216t565901 و09902782086 و 09133390223 تماس حاصل فرمایید.


پاسخ در 2 ارديبهشت 1398  09:13
پترو فرهان گسترجنوب BENETECH، CEM، KIMO، TESTO، KODAK، MR CHEMIE، MAGNAFLUX، SERM، NDT، بایکوتست، بنتک، کداک، اسپری تست بازرسی جوش، ابزاردقیق، تجهیزات آزمایشگاه ، تجهیزات تست بازرسی فنی
0

هدف از تست عایقی کابل ارزیابی توان عایق آن است . خطرات ناشی از عدم کیفیت مناسب پوشش عایقی کابل همواره سبب شده تا مقوله حصول اطمینان از این فاکتور مورد توجه مهندسی ایمنی کار قرار گیرد . جدائی از آن ، جلو گیری از اتلاف انرژی نیز از جمله عوامل قابل توجه در ضرورت این تست میباشد. برای کابلهائی با سطح ولتاژ متفاوت از تجهیزات خاصی استفاده میشود که در این دستورالعمل به این تجهیزات و نحوه عملکرد آنان خواهیم پرداخت .

تست عایق کابل از طریق تزریق ولتاژی بالاتر از ولتاژ نامی کابل و اندازه گیری مقاومت آن صورت میکیرد . به همین جهت در مراحل تست از دستگاهی با قابلیت تزریق ولتاژ به کابل استفاده میشود . دستگاههای تزریق ولتاژ دارای تنوع بسیار میباشد . لذا قبل از انجام عملیات تست کابل میبایست با مطالعه دقیق کاتالوگ دستگاه تستر، با نحوه قرائت نتایج و حروف اختصاری ظاهر شده بر روی نمایشگر دستگاه کاملاٌ آشنا شوید .

از جمله نکات با اهمیت دیگر، آشنائی با تقسیم بندی سیستمها ، تجهیزات و کابلهای هادی حریان از جهت ولتاژ نامی آنان میباشد . این اطلاعات از حیث انتخاب دستگاه تستر بسیار ضروری میباشد . 

مراحل تست بترتیب ذیل میباشد .

حصول اطمینان از صحت عملکرد دستگاه تستر : دستگاه را روشن کرده و وایرهای اتصال ( Probe ) رانصب نمائید . وایرهای اتصال را کاملاٌ از هم جدا کرد ، کلید انتخاب ولتاژ را در حالت حداقل ولتاژ قرارداده و شاسی تزریق ولتاژ را برای مدت 10 ثانیه تحریک نمائید . دستگاه در این حالت میبایست مقاومت بی نهایت ( نشانه حالت بی نهایت را از کاتالوگ دستگاه مشخص کنید ) نشان دهد . این آزمایش را در حالت حداکثر ولتاژ دستگاه نیز تکرار کنید . سپس دو سر وایرهای اتصال ( Probe ) را به یکدیگر نزدیک کرده کاملاٌ اتصال دهید . شاسی تزریق ولتاژ را برای مدت 10 ثانیه نگه داشته و مقاومت ظاهر شده برروی نمایشگر مشاهده نمائید در این حالت مقاومت میبایست حداقل ( صفر ) را نشان دهد . در صورتیکه نتایج فوق از آزمایش دستگاه تستر حاصل شد ، میتوان اطمینان داشت که دستگاه تستر سالم و آماده بکار میباشد .

آماده سازی کابل : دو سر کابل مورد آزمایش را تا بدانجا که هادی کابل نمان شود پاک سازی میکنیم . اطمینان حاصل شود که دو سر کابل عاری از هرگونه رطوبت بوده و کاملاٌ خشک باشد . انجام عملیات تست عایقی کابل در هوای مرطوب توصیه نمشود . سر آزاد کابل ( سری که به دستگاه تستر متصل نمیشود ) را در منطقه ایمن نگه داشته و اطمینان یابید در طول زمان آزمایش به همان حالت حفظ گردد .

انتخاب ولتاژ تست : با مراجعه به جدول استاندارد تست ، ولتاژ مناسب برای تست کابل را مشخص میکنیم .

تست عایق کابل : دستگاه تستر را به کابل متصل نموده و بر اساس جدول استاندارد ولتاژ مناسب را انتخاب کرده و شاسی تزریق ولتاژ را تحریک مینمائم . نتیجه بدست آمده درنمایشگر دستگاه را با جدول مقایسه کرده چنانچه منطبق با دامنه قابل قبول باشد کابل مورد آزمایش را تائید خواهیم کرد .
پایان تست کابل : دستگاه تستر را از کابل جدا کرده و با احتیاط هادی کابل را به یکدیگر متصل نموده تا ولتاز ذخیره شده در کابل تخلیه گردد . تخلیه ولتاژ ذخیره شده میبایست کاملاٌ در شرایط ایمن و ترجیحاٌ با میله عایق ( پلاستیک فشرده ) صورت گیرد . 

تفاوت بین ارت سنج و میگر

ارت سنج مقدار مقاومت زمین، که مقداری حدود چند اهم است را اندازه گیری می کند، در صورتی که میگر برای اندازه گیری مقاومت عایق کابل و همچنین مقاومت های در حدود مگا اهم استفاده می شود. به عبارتی دیگر، میگر جهت اندازه گیری مقاومت عایقی است در حالی که ارت سنج جهت اندازه گیری مقاومت الکترود و خاک در سیستم اتصال زمین بکار برده می شود.

پاسخ در 27 بهمن 1395  10:01
گروه فنی مهندسی پلی تکنیک برق صنعتی، اتوماسیون صنعتی، الکترونیک قدرت، تعمیرات، تجهیزات اندازه گیری، سیم، کابل، المنت، ترموکوبل، کنتاکتور، رله فیندر، دیمر صنعتی، finder، shneider، siemens
0

با سلام

برای خرید یک میگر پارامتر های طول سیم ، قطر سیم ، امپدانس خط ، مقاومت اهمی ،سلفی یا خازنی مهم است .

البته معمولا فقط طول سیم و قطر آن را در نظر میگیرند.

یک میگر 5 کیلو معمولا برای کارهای صنعتی کافی است و نیازی نیست که هزینه ی بیشتری کنید .

اندازه گیری با میگر روش خاصی دارد و بایستی استفاده صحیح از آن را بدانید  تا جواب قابل قبولی به شما بدهد .

حال اگر نیاز به ثبت داده ها و انتقال آن ها به فایل هایی چون Word , Excel , .... دارید میتوانید میگری تهیه کنید که قابلیت اتصال به کامپیوتر را دارا باشد .

اگر کاری که میخواهید انجام دهید زیر نظر ارگان خاصی نیست و فقط برای پروژه های شخصی میخواهید نیازی به خرید میگر های گران قیمت نیست و میتوانید از نمونه های ارزان قیمت و چینی استفاده کنید.

طرز کار با میگر معمولا در دفترچه ی راهنمای آن ذکر شده است .

مهندس سعید غلامی

www.psrdco.ir
موفق باشید

پاسخ در 17 بهمن 1395  12:07
تجهیزات اندازه گیری پاسارگاد تجهیزات اندازه گیری، تعمیرات تجهیزات اندازه گیری
0

یگر وسیله ای برای اندازه­گیری مقاومت های عایقی و بررسی عایق، مورد استفاده قرار میگیرد. عایق مناسب و با کیفیت ، مقاومت بالایی دارد که نشان دهنده عدم شکل در ساختار عایق می باشد. برای اندازه­ گیردی چنین مقاومت هایی نیاز به ولتاژ زیاد می باشد، در بعضی از دستگاه ها این ولتاژ بین 5 تا 10 کیلو ولت است.

طرز کار میگر دقیقاً همانند اندازه ­گیری مقاومت توسط دستگاه اهم می باشد وجه تمایز این دستگاه ، توانای ساخت ولتاژ مستقیم DC بسیار زیاد است. زیرا جهت اندازه­ گیری مقاومتهای بسیار بالا نیاز به ولتاژ بالاست.

عواملی که ممکن است عایق را دچار مشکل کرده و با میگر عیب را تشخیص داد عبارت است از:

تنش های مکانیکی ، اضافه ولتاژ ها ، مواد شیمیایی ، حرارت ، عوامل محیطی

با استفاده از میگر می­ توان پارامترهای زیر را نشان داد:

    مقدار نسبی رطوبت در عایق

    جریان نشتی بر روی سطح کثیف و یا مرطوب از عایق

    عیب سیم پیچ با  استفاده از مقاومت عایق

از مزایای میگرهای حرفه ای دقت بالا ، پایداری در دراز مدت ، قابلیت اتصال به کامپیوتر جهت ذخیره نمودن و بررسی مجدد را می توان نام برد.

فروشگاه اینترنتی اتوماسیون 24  www.automation24.ir  با ارسال رایگان محصولات در زمینه برق صنعتی، اتوماسیون صنعتی و لوازم اندازه گیری به تمام نقاط کشور 24 ساعته در خدمت شماست.

www.automation24.ir
info@automation24.ir


پاسخ در 30 دی 1395  09:43
فروشگاه اینترنتی اتوماسیون 24 فروش محصولات برق صنعتی و اتوماسیون صنعتی، تحویل رایگان سراسر ایران، اینورتر، کلید اتوماتیک، منبع تغذیه، ترموستات، کنتاکتور ، کلمپ متر، ساعت فرمان، نمایشگر، PLC ، HMI، انواع سنسور، آتونیکس، دلتا، فیندر

کلمات کلیدی محبوب

کامپیوترهای ام اس آی تبلیغات پارس‌سنتر

محصولات مرتبط