نکات مهم هنگام خرید اکسس کنترل

0
هنگام خرید سیستم اکسس کنترل به چه نکاتی توجه کنیم؟
پرسش در 10 دی 1395  00:23
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

3 جواب

1

سیستم کنترل تردد هوشمند چیست ؟

سیستم کنترل تردد هوشمند به معنای مدیریت و کنترل تردد در هر لحظه و زمان و دستیابی به دقیق ترین خواسته های شما اعم از گزارش گیری از محل تردد و یا اعطا و یا سلب مجوز عبور برای کاربران در هرکدام از درب های تحت نظارت شما می باشد.همچنین میتوان از سیستم جهت حضور و غیاب پرسنل و یا کاربران در سازمان یا دانشگاه و یا شرکت مربوطه بصورت همزمان استفاده نمود.

با استفاده از این سیستم مجموعه ای از خواسته های مدیریتی و کنترلی بطور متمرکز و یکجا برآورده می شود که در ذیل به بعضی از ویژگی های مهم این سیستم اشاره می کنیم:

امکان مانیتورینگ ترددهای انجام شده و ثبت آنها در درب مورد نظر در هر لحظه

امکان گزارش گیری از ساعات ورود و خروج کاربر به تفکیک هر درب

امکان ایجاد محدودیت زمانی برای دسترسی به درب مورد نظر برای کاربران خاص

امکان اتصال به سیستم اعلام خطر و .... 

پاسخ در 25 دی 1397  08:40
شرکت سامان مدار پارس سیستم کنترل تردد ، قفل هوشمند، سامانه تغذیه، کارت هوشمند، نرم افزار های مدیریت قفل هوشمند، کارت بدون تماس، حضور و غیاب پرسنل، حضور و غیاب مدارس، چاپ کارت هوشمند، کنترل تردد خوابگاه، اسکان خوابگاه، رزرو تغذیه، بوفه هوشمند مدارس، شورای انضباطی، مدیریت مرسولات وبایگانی، شخصی سازی کارت
0

همه دستگاه های کنترل تردد با مشخصات یکسانی تولید نمی شود هر کدام از آنها شاخص های متفاوتی از امنیت و اطمینان را دارند همچنین نیازمندی های شما بسته به مکان فعلی ساختمان کسب و کارتان ممکن است متفاوت باشد. در ادامه آنچه را که نیاز است شما برای انتخاب مناسب دستگاه کنترل تردد بدانید به بیان آنها خواهیم پرداخت.

جهت انتخاب بهترین سیستم اکسس کنترل و دستگاه کنترل تردد مناسب عوامل زیر را در نظر بگیرید:

در نظر گرفتن سیاست های کنترل دسترسی و مدل های دستگاه کنترل تردد:

زمانی که به دنبال دستگاه کنترل دسترسی مناسب هستید یکی از مهم ترین مواردی که باید راجع به آن فکر کنید سیاست های کنترل رفت و آمد پرسنل، مدل دستگاه بسته به تعداد پرسنل و نحوه شناسایی آنها با اثر انگشت ، چهره ، کارت و دانستن مکانیسم کارکرد خود دستگاه می باشد. مدل های پیاده سازی سیستم کنترل تردد بسیار متنوع است و دانستن اینکه دقیقا شما چه نوع ساختاری از کنترل تردد را می خواهید بسیار مهم است. شما می توانید بر اساس مقام و رتبه پرسنل در سازمان اجازه تردد از مکان های خاص را به آنها اختصاص دهید علاوه بر این شما می توانید دسترسی را بر اساس نام های مشخصی از لیست تعین شده اختصاص دهید.

بررسی و تعیین نوع سخت افزاری که نیاز دارید:

مورد بعدی که باید مشخص نمایید این است که چه نوع سخت افزار دسترسی شما می خواهید استفاده نمایید مثلا دستگاه کنترل تردد اثر انگشتی یا تشخیص چهره. چه نوع قفلی را می خواهید استفاده نمایید؟ قفل مغناطیسی درب یا قفل دستگیره کنترلی. نحوه شناسایی آن به چه صورت باشد؟ تایید هویت با کارت، رمز یا اثر انگشت.

این دسته از سخت افزارها مواردی هستند که به برخی پرسنل اجازه می دهد تا به مکان خاصی دسترسی پیدا کنند و یا مانع ورود افراد دیگر به آنجا شود. انواع مختلف ویژگی های دسترسی در دستگاهها می تواند سطح امنیت مکان شما را تحت تاثیر قرار دهد و هر یک دارای مزایا و برتری خاصی نسبت به سایر روش های شناسایی می باشد. به عنوان مثال، اثر انگشت سطح امنیتی بسیار بالاتری را نسبت به شناسایی با کارت فراهم می کند.

در نظر گرفتن سطح امنیتی:

انتخاب سطح امنیتی دستگاه کنترل تردد بستگی به نیازهای شخصی شما دارد. برای مثال یک ساختمان اداری بزرگ ممکن است نیازهای کنترل دسترسی متفاوتی نسبت به یک سیستم کنترل تردد اتوماتیک در مکان های عمومی داشته باشد. برای تعیین سطح امنیت مورد نیاز شما باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید این عوامل ممکن است شامل محل کسب و کار شما، سطح جرم و جنایت در منطقه و ساعات کاری شما باشد.

تاریخچه و قابلیت اطمینان شرکت تولید کننده:

اگر شما خواهان نصب یک سیستم کنترل دسترسی برای مجموعه خود هستید شما می بایست اطلاعات شرکت تولید کننده و چگونگی پشتیبانی و نصب دستگاهها را قبل از خرید به دقت مورد بررسی قرار دهید. شما با تحقیق در مورد شرکت مورد نظر متوجه شوید که شرکت مذکور از چه مدتی شروع به فعالیت نموده و از چه سالی محصول مدنظر شما را تولید، عرضه و یا توسعه داده است. پس از بدست آوردن اطلاعاتی کافی در مورد شرکت فروشنده شما می توانید قبل از خرید به ارزیابی دست پیدا کنید تا متوجه شوید که خرید از آن شرکت برای شما مناسب هست یا خیر.

در کل توجه به مکان و بودجه دو فاکتور بسیار مهم هستند؛ اگر به اطلاعات جامع تری نیاز دارید این موضوع قبلا به طور مفصل توسط وب سایت پالیزافزار در مقاله ای با عنوان "چگونگی انتخاب دستگاه کنترل تردد" مورد بررسی قرار گرفته است می توانید چکیده نکات مهم را در لینک زیر بخوانید:  

https://www.palizafzar.com/fa/articles/how-to-choose-the-best-access-control-device/


پاسخ در 12 تير 1399  09:13
دستگاه حضور و غیاب و کنترل تردد پالیزافزار دستگاه حضور و غیاب، دستگاه کنترل تردد، گیت کنترل تردد، نرم افزار حضور و غیاب، سیستم گشت و نگهبانی، سیستم پارکینگ، تابلو روان LED، حضور و غیاب، قیمت دستگاه حضور و غیاب، کنترل تردد، ساعت حضور و غیاب، اکسس کنترل، حضورو غیاب، حضوروغیاب، حضور وغیاب، حضور غیاب
0

عتبار سنجی : مهمترین نکته در مورد این دستگاهها، بالا بردن سطح امنیت است. در واقع تمامی دستگاههای کنترل دسترسی، با یک اعتبار کار می کنند. اعتبار، یک هویت کامپیوتری است که مانند یک مجوز برای ورود و خروج، به افراد داده می شود و افراد در مواجه شدن با دستگاه های کنترل دسترسی مورد نظر، از آن برای ایجاد مجوز و تاییدیه، استفاده می کنند. اعتبارها مانند کارت، رمز ورود، اثر انگشت و چهره می باشد.

کارت های هوشمند : کارتی که توسط یک سازمان به کاربر داده می شود. این کارتها برای افراد ( کارمندان یا مدیران ) صادر می شود و هنگام ورود در سازمان، کارت را بر روی دستگاه کنترل دسترسی قرار می دهیم، پس از تایید اعتبار، اجازه ورود یا خروج داده می شود و زمان آن نیز ثبت می گردد.

رمز : عدد یا کدی که توسط سازمان به کاربر داده می شود. برای ورود یا خروج باید رمزی را که قبلا در دستگاه کنترل دسترسی تعریف شده (شناسایی اعتبار)، وارد کنیم، در صورت درست بودن، رمز تایید شده و در باز خواهد شد و در صورت اشتباه بودن، دستگاه، اعلام می کند.

اثر انگشت : اثر انگشت کاربر نیز مانند رمز، باید از قبل برای دستگاه تعریف شود و کافی است انگشت مورد نظر، بر روی دستگاه قرار بگیرد، و دستگاه کنترل دسترسی، پس از مقایسه اثر انگشت، در صورت درست بودن، به فرد اجازه ورود یا خروج خواهد داد و زمان ورود و خروج او را نیز ثبت می کند (مثلا در ادارات)، و در صورت تایید نشدن، هیچ یک از موارد انجام نمی شود.

شناسایی چهره : هنگام ورود به ساختمان یا مکان های خاص، تصویر صورت بوسیله دستگاه کنترل دسترسی، اسکن شده و با لیست عکسهای موجود در دستگاه مقایسه می شود، و در صورت شناسایی چهره و تایید، اجازه ورود داده شده و زمان ورود ثبت می شود.

پاسخ در 27 آذر 1397  10:02
سامانه هوشمند ماداکتو گیت کنترل تردد، نرم افزار حضور غیاب، دستگاه حضور و غیاب، نرم افزارهای اکسس کنترل، نرم افزار باشگاهی، نرم افزار ارباب رجوع، دستگیره اثر انگشتی، گیت های ورزشگاهی، قفل الکترونیکی