0

سافت استارتر چیست و به چه دردی می خورد؟

پرسش در 22 آذر 1395  15:21
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

2 جواب

1

هنگام راه اندازی، موتور در حدود 2.5 برابر جریان نامی خود، جریان می کشد. علاوه بر آن با توجه به اینرسی موجود در موتور و نیز باری که بر روی آن است، نیاز است موتور با گشتاور بالاتری راه اندازی شود. اما استفاده دائم از موتور با این گشتاور منجر به تخریب زود هنگام آن می گردد. به همین جهت، هنگام استارت موتور با اتصال ستاره و با گشتاور بالا شروع به کار کرده و پس از رسیدن به حالت پایدار تبدیل به مثلث می شود. در حالت مثلث گشتاور کاهش می یابد، اما موتور نرم تر و راحت تر کار می کند.

سافت استارتر با استفاده از تغییر فرکانس موتور را راه اندازی می کند. زمانی که سیستم ستاره مثلث باشد، نیاز به دو سری کابل، کنتاکتور و تایمر دارد. اما استفاده از سافت استارتر فقط نیاز به یک کابل و اتصال مثلث خواهد داشت.

همچنین در سیستم ستاره مثلث، موتور 3 بار دچار ضربه می شود. یک بار در لحظه استارت، یکبار تغییر حالت و یک بار هم هنگام خاموش شدن که این امر استهلاک شدید موتور را به همراه خواهد داشت. در حالیکه سافت استارتر به نرمی موتور را روشن و خاموش کرده و منجر به طولانی شدن عمر موتور خواهد شد.

در مجموع هزینه اولیه سافت استارتر اندکی بالاتر بوده، اما چنانچه محاسبات اقتصاد مهندسی ملاک قرار گیرد، در یک دوره زمانی مشخص سافت استارتر به صرفه تر خواهد بود.

پاسخ در 16 فروردين 1396  22:09
شایا انرژی البرز مهندسی، برق صنعتی، اتوماسیون ABB، ABB، کلید هوایی ABB، کلید کامپکت ABB، درایو، سافت استارتر، تایمر ABB، بیمتال ABB، کنتاکتور ABB، رله ABB، الکتریکال ABB، موتور ABB، محافظ موتور ABB، سوییچ و فیوز ABB، درایو ABB، سافت استارتر ABB، الکتروموتور ABB، تابلو برق، خدمات مهندسی
1

سافت استارتر

همانطور که نام آن نشان میدهد سافت (SOFT) به معنی نرم است و استارتر ( STARTER) به معنی راه اندازی و روی هم به معنی راه انداز نرم است.

که عموما برای راه اندازی موتور های الکتریکی به کار میرود در قدیم برای اینکه جریان راه اندازی موتور را کاهش بدهند و راه اندازی ستاره مثلث استفاده میشد البته در صنعت امروز هم استفاده میشود ولی خب سافت استارتر مرحله استارت را طولانی تر کرده و باعث میشود که موتور در لحظه راه اندازی برق زیادی از شبکه نکشد و زمانی که موتور به دور نامی رسید در اینجا از کنتاکتور بای پس استفاده میکنند که ممکن است درون خورد سافت استارتر باشد و ممکن است از یک کنتاکتور معمولی استفاده شود. اینکار باعث میشود که نیمه هادیهای که در سافت استارتر به کار رفته است زود خراب نشود.

پاسخ در 20 دی 1395  23:54
مهندسی رعد آرمان صنعت ریموت کنترل جرثقیل، تابلو برق صنعتی، تابلو جرثقیل، ریموت بیسیم جرثقیل، تابلو برق، گیرنده بیسیم، بیسیم صنعتی، گیرنده بیسیم برد بلند، تابلو اتوماسیون

کلمات کلیدی محبوب

کامپیوترهای ام اس آی تبلیغات پارس‌سنتر

محصولات مرتبط