0

گوگرد چیست؟

پرسش در 26 تير 1397  16:30
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

1 جواب

0

گوگرد، یا همان سولفور، با علامت شیمیایی (S)، عنصر غیر فلزی در گروه اکسیژن درجدول تناوبی می‌باشد. گوگرد خالص زرد رنگ، بی بو، جامد، غیر قابل حل در آب و رسانای بسیار ضعیف الکتریکی می‌باشد. به غیر از طلا و پلاتینیوم به شکل سولفاید با تمامی فلزها واکنش می‌دهد. سالانه میلیون‌ها تن سولفور عمدتا برای تولید اسید سولفوریک تولید می‌شود.

فراوانی

ازنگاهی دیگر گوگرد در رده نهم فراوان ترین عناصر در کره زمین می‌باشد. یعنی تتقریبا یک اتم از هر 20000 تا 30000 اتم در کره زمین. که بیشتر به صورت ترکیبی در معادن و صخره‌های سنگی یافت می‌شود.

پیدایش

چهار هزار سال پیش بخش عظیمی از جشن‌های مذهبی مصری‌ها با سوزاندن گوگرد بوده است. در کتاب انجیل گوگرد به عنوان سوخت آتش‌های جهنمی یاد شده است. استفاده صنعتی از گوگرد در مصر باستان و به شکل اکسید گوگرد در تمیز کردن کتان آغاز شده است.

پراکندگی و تولید

مقدار زیادی از منابع فلزهای معدنی به شکل ترکیبی از گوگرد به شکل‌های سولفید یا سولفات استخراج می‌شوند. مانند: سولفید روی، سولفید سرب، سولفات مس، سولفات آهن، سولفات باریوم و ...

عنصر گوگرد در نواحی آتشفشانی به عنوان بازمانده ازآزاد شدن تصعید سولفید هیدروژن یافت می‌شود. بازمانده های زیر زمینی به همراه قندیل‌های نمک موجود در سنگ‌های آهکی بخش عظیمی از تولید جهانی این عنصر را شامل می‌شوند. روش دیگر تولید گوگرد از سولفید هیدروژن می‌باشد. سولفید هیدروژن در پالایشگاه‌ها پس از جدا کردن نفت و گاز طبیعی باقی می‌ماند.

برای آشنایی بیشتر با کاربردهای گوگرد به لینک زیر مراجعه کنید: 

کاربردهای گوگرد

پاسخ در 26 تير 1397  16:40
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

پرسشهای مرتبط

کلمات کلیدی محبوب

کامپیوترهای ام اس آی تبلیغات پارس‌سنتر

محصولات مرتبط