روکش ترمووود یا حرارت دیده

0

روکش ترمووود چگونه ساخته می‌شود؟

پرسش در 5 دی 1396  11:36
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

1 جواب

0

اگر به دنبال انتخاب روکش چوب برای فضای بیرونی ساختمان خود باشید، حتما اسم روکش‌های ترمووود به گوشتان می‌خورد. ولی آیا می‌دانید که این روکش‌ها چگونه ساخته می‌شوند و اینکه آیا می‌توانند انتخاب بهتری برای شما باشند یا خیر؟ 


در اینجا به چند سوال رایج در مورد این روکش‌های حرارت دیده پاسخ داده شده است: 

ترمووود چگونه ساخته می شود؟

این روکش از چوب نرم اسکاندیناوی است. در هنگام ساخت به منظور کنترل فرآیند خشک کردن، آن را تحت فشار و گرما و همچنین بخار نیتروژن و بخار آب قرار می‌دهند. این کار با دقت و زمان زیادی بین 24 تا 96 ساعت انجام می‌شود. بر اساس نوع چوب، در دمایی بین 180 تا 230 درجه ی سلسیوس قرار می‌گیرند.

وقتی چوب در معرض حرارت شدید قرار می‌گیرد، بطور عمیق خشک می‌شود و هرگونه رطوبت و رزین از آن خارج می‌شود. هرچه رطوبت پایین تر باشد، چوب در مقابل آب و هوا مقاوم تر می‌شود بطوری که از این چوب‌ها می‌توان به راحتی در نمای بیرونی و فضای باز استفاده کرد .

همچنین هنگامی که چوب در دمای خاصی حرارت می‌بیند، جذابیتش برای حشرات کمتر شده و در نتیجه طول عمر بالاتری پیدا می کند.

دوام آن چقدر است؟

طول عمر این روکش ها چندین سال است و سطح آن نیازبه مراقبت خاصی ندارد. بعضی از افراد این روکش ها را رنگ می‌کنند که به مرور زمان و تحت تاثیر آب و هوا به رنگ خاکستری نقره ایی در می‌آیند.

آیا با محیط زیست سازگار است؟

از آنجایی که این چوب‌ها توسط بخار آب وگرما پردازش می‌شوند تا با مواد شیمیایی، سازگاری بهتری با محیط زیست دارند. به این دلیل و نیز به خاطر زیبایی و دوام بالا، اکثر افراد آن را انتخاب می‌کنند.

آیا این روکش‌ها گران هستند؟

از بسیاری از چوب‌های سخت ارزان‌ترند و در نتیجه افراد بیشتری قادر به خرید آن هستند و چون در فرایند گرما، از هیچ ماده ی شیمیایی استفاده نمی‌شود، تولید پرهزینه ایی ندارد. این روکش ها، ارزان، سازگار با محیط زیست و مقاوم در برابر ساخت و ساز هستند.


پاسخ در 5 دی 1396  11:49
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

کلمات کلیدی محبوب

کامپیوترهای ام اس آی تبلیغات پارس‌سنتر

محصولات مرتبط