0
لوله کاروگیت چیست؟


پرسش در 3 دی 1396  16:46
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

1 جواب

0

لوله هایی با لبه های موازی ،با شیار هایی به روی سطح، لوله کاروگیت نامیده می شود. جنس این لوله ها می تواند از استیل یا پلاستیک باشد مانند پلی اتیلن با چگالی بالا یا PVC . لوله های کاروگیت در کارهایی که نیازمند انعطاف پذیری، دوام و قدرت هستند، مانند زهکشی استفاده می‌شوند.


لوله کاروگیت های کوچک را می‌توان به عنوان لوله های تخلیه در ناودان خانه ها و از سایز های بزرگتر در زیر پل ها و کنار جاده ها به منظور دور کردن حجم بیشتری از آب، هنگام بارش های سنگین استفاده کرد. انعطاف پذیری این لوله ها باعث شده تا در کارهای زیادی از آن استفاده شود . درجه ی لوله کاروگیت با ارتفاع شیارهایش محاسبه می‌شود ؛ هرچه این ارتفاع بیشتر باشد، انعطاف پذیری آن هم بیشتر خواهد بود .

ساختار لوله های کاروگیت، که در زمین قرار دارند، توسط خاک اطراف آن حمایت می‌شود. فشار خاک باعث ایجاد فشاربه پیرامون لوله شده و در واقع استرس را از روی آن کم می‌کند. انعطاف پذیری بیشتر با طول عمر بیشتر لوله ها در ارتباط است. گذاشتن لوله‌ها داخل زمین بسیار زمان بر و گران است، در نتیجه استفاده از لوله هایی با دوام بیشتر بسیار اهمیت دارد. لوله های کاروگیت ازجنس استیل یا HDPE بطور معمول طول عمر 50,75 یا 100 ساله یا بیشتر از آن دارند .

برای کارهایی که به جاگذاری لوله در زیر خاک و مقاومت در برابر شرایط محیطی نیاز است ، باید به چند نکته ی دیگر هم توجه داشت. برای لوله های کاروگیت استیل بایدهم PH خاک و هم مقاومت الکتریکی، رینج مناسبی داشته باشند، یا اینکه لوله را برای مقاوم شدن با موادی مانند زینک – گالوانیزه، آلومینیوم، پلیمر و آسفالت، کوتینگ کرد. لوله های کاروگیت پلاستیکی، علاوه براینکه رسانا نیستند، می‌توانند PH بیشتری را نیز تحمل کنند.

لبه ها و شیارهای روی سطح لوله باعث ایجاد اصطکاک در داخل لوله و یا گیرافتادن چیزهای ریز در شیارها می‌شوند. در برخی موارد کوتینگ می تواند باعث بهتر شدن جریان مواد در لوله ها شود. بیرون لوله های پلاستیکی را نیزمی توان به صورت کاروگیت و داخل آنها را صاف درست کرد.

قطعات لوله ی کاروگیت به روش های مختلفی به هم وصل می‌شوند. می‌توانند طول خیلی زیادی داشته باشند و به صورت رولی در محل نصب، آورده شوند و تنها در صورت نیاز و برای کاهش تعداد اتصالات بریده شوند.


پاسخ در 3 دی 1396  16:57
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

کلمات کلیدی محبوب

کامپیوترهای ام اس آی تبلیغات پارس‌سنتر

محصولات مرتبط