انواع سنگ‌های ساختمانی

1

سنگ‌های ساختمانی بر چند نوع اند ؟ 

پرسش در 26 آذر 1396  09:38
StoneBranding سنگ تزئینی ، سنگ ساختمانی، سنگ مرمریت ، سنگ تراورتن، سنگ مرمر، سنگ گرانیت، سنگ آنتیک، خرید سنگ، فروش سنگ، صادرات سنگ، مشاوره تخصصی سنگ، بازاریابی سنگ، مشاوره علمی سنگ

1 جواب

3

سنگ گرانيت‌‌

بيشتر گرانيت‌ها سخت و چگال هستند و به اين ترتيب جزو مصالح با دوام ساختمانی قرار می‌گيرند‌. در برابر نفوذ آب و اثر ضربه مقاومند و محيط‌های صنعتی را به خوبی تحمل می‌نمايند‌. ظاهر گرانيت متأثر از كار انجام شده بر روی سطح نهایی آن است كه ممكن است چكشيی، كلنگيی، تيشه‌ای يا صيقلی باشد‌. بهترين نمای سنگ گرانيت حالت صيقلی آن است كه زيبایی رنگ و انعكاس كريستال‌های آن را نمايش می‌دهد‌. سطح گرانيت بر اثر حرارت و تفاوت ضريب انبساط و انقباض بين اجزای كريستالی مختلف آن به صورت سوخته در می‌آيد‌. استفاده تلفيقی از گرانيت صيقلی و سوخته در ساختمان به علت تضاد‌، زيبایی جالبی پديد می‌آورد. در ايران معادن بسياری وجود دارد كه سنگ‌های گرانيت با رنگ‌های مختلف از آنها استخراج می‌شوند‌. سنگ گرانيت به علت هزينه سنگين استخراج‌، برش و صيقل‌، نسبتاً گران است به همين دليل بيشتر در نمای ساختمان‌های مهم به كار برده می‌شود‌. از اين سنگ برای كف سازی، پياده‌رو سازی و راه سازی نيز استفاده می‌شود.

ماسه سنگ‌ها

بر اساس طبيعت ماسه رسوبي اوليه‌، ماسه سنگ‌ها ممكن است داراي بافت نرم يا خشن باشند‌. از نظر رنگ، بر اساس ماده چسبنده طيفی از رنگ‌، سفيد‌، نخودی و خاكستری تا قهوه‌ای و قرمز را در بر می‌گيرند. عموماً در برابر يخ بندان مقاومند. سطح نهايی آنها به صورت چكشی، كلنگی و تيشه‌ای قابل مصرف است و برای نصب آنها از ابزار غير آهنی استفاده می‌شود.

ماسه سنگ آهكی

اين نوع ماسه سنگ‌ها در محيط‌های اسيدی مقاوم نيستند‌. اين شرايط كربنات كلسيم موجود در آنها را تحليل برده و سنگ متلاشی می‌شود. كلسيت خالص سفيد است بنابراين ماسه سنگ آهكی نيز سفيد است.

ماسه سنگ سيليسيی

ماسه سنگ‌ها اغلب از دانه‌های سيليسی كه به كمك نمك‌های سيليسی به يكديگر چسبيده‌اند تشكيل شده‌اند‌. بنابراين بسيار مقاومند و در محيط‌های اسيدی نيز پايدارند. اين نوع ماسه سنگ‌ها بيشتر خاكستری رنگند.

ماسه سنگ اكسيد آهن‌

اين نوع ماسه سنگ كه به كمك اكسيدهای آهن متراكم شده‌اند به رنگ‌های قهوه‌ای تا قرمز يافت می‌شوند و اغلب با دوامند.

ماسه سنگ دولوميتی

ماسه سنگ‌های دولوميتی كه با كربنات منيزيم و كلسيم به هم چسبيده‌اند در محيط شهری چندان مقاوم نيستند‌. اين نوع سنگ‌ها نخودی رنگ‌اند‌.

ديوريت

از ديوريت برای سنگ نما، سنگ پله، كف و نيز در جاده‌سازی استفاده می‌كنند. رنگ اين سنگ خاكستری، خاكستری تيره و گاه خاكستری مايل به سبز است.

گابرو

از گابرو به علت استحكام و مقاومت آن در برابر هوازدگی برای سنگ نما،كف، پل و تونل استفاده می‌كنند. رنگ گابرو خاكستری مايل به سبز، سبز و گاهی سياه رنگ است.

مرمر

نوعي سنگ آهك دگرگون شده است كه رنگ‌هایی بسيار متنوع دارد. مقاومت اين سنگ در برابر هوازدگی،گازها و باران‌های اسيدی كم است‌. به همين جهت اين سنگ را در نمای داخلی ساختمان‌ها به كار می‌برند.

كوارتزيت

ماسه سنگی دگرگون شده است كه سيمان سيليسی دارد. مصارف آن در بخش‌های خارج و داخل ساختمان، پل‌ها و تونل‌ها است


پاسخ در 26 آذر 1396  09:42
StoneBranding سنگ تزئینی ، سنگ ساختمانی، سنگ مرمریت ، سنگ تراورتن، سنگ مرمر، سنگ گرانیت، سنگ آنتیک، خرید سنگ، فروش سنگ، صادرات سنگ، مشاوره تخصصی سنگ، بازاریابی سنگ، مشاوره علمی سنگ

کلمات کلیدی محبوب

کامپیوترهای ام اس آی تبلیغات پارس‌سنتر

محصولات مرتبط