راهنمای خرید گیتار بیس Bass Guitar

0

گیتار بیس چیست؟

پرسش در 13 آذر 1395  09:15
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

1 جواب

1

گیتار بیس یک ساز همه کاره ایست که می‌تواند با حفظ ریتم، با هرنوع موسیقی نواخته شود.

بیس گیتار از چه قسمت‌هایی تشکیل شده است؟

1. بدنه گیتار که شامل دو قسمت است، سالید (solid) که نوع مرغوب آن از چوب درخت افرا ، توسکا و... ساخته شده و نوع دیگر هالو (hollow) که ورژن اکوستیک بیس است و بیشتر برای موسیقی جاز و محلی استفاده می‌شود.

2. پیکاپ آهنربایی است در زیر سیم‌های گیتار که صدا را به آمپلیفایر منتقل می‌کند. دو نوع مختلف دارد: تک سیم پیچ که پیکاپ اوریجینال است و صدای صاف و رسایی تولید می‌کند و هامباکر (humbucker) که به اندازه نوع اول صدای صافی ندارد.

3. گردن گیتار که دسته روی آن قرار می‌گیرد. بیشتر دسته‌ها شامل پرده بندی هستند که برای مبتدیان بیسیار مناسبند اما بعضی‌ها هم بدون پرده بندی یا فرت هستند (fretless)

4. پل Bridge که سیم های گیتار را به بدنه وصل می‌کند و نوع مرغوب آن از جنس برنج ساخته می‌شود.

5. سیم های گیتار. اکثر گیتار بیس‌ها از 4 سیم تشکیل شده اند ولی در دهه ی 80 میلادی نوع 5 سیم آن هم در بین مردم محبوب شد و بعد از آن هم نوع 6 سیم به بازار آمد. طول سیم‌های گیتار تعیین کننده صدای بالا یا پایین آن است. هر چه طول سیم بیشتر باشد صدای بیس پایین‌تری دارد.

چگونه یک گیتار مناسب انتخاب کنیم؟

برندهای مختلفی از گیتار با کیفیت های گوناگون در بازار وجود دارد. یک گیتار خوب از دوام زیاد و تن صدای عالی برخوردار است برخی از برندهای معروف گیتار بیس شامل

Ghbson, Epiphone, Fender, Ibanez, Peavy, Warwick, Squire است.

اختصاص دادن هزینه برای خرید یک گیتار بیس شامل لوازم جانبی مانند کابل برای وصل کردن گیتار به آمپلیفایر، بند که باعث تقسیم شدن وزن گیتار به روی دوش می‌شود، آمپلیفایر که بدون آن گیتار صدای برجسته ایی نخواهد داشت، کیف برای حمل و نقل آسانتر و تیونر می‌شود.

برای افراد مبتدی گیتارهای استارتر با قیمت‌های ارزان‌تر مناسبند. گیتارهای دست دوم هم هستند که هنگام خرید آنها باید دقت خیلی زیادی به خرج داد.

نتیجه

خرید یک گیتار خوب چه برای افراد حرفه ایی چه مبتدی نیاز به اطلاعات و تحقیقات کافی دارد تا بتوان از اعتماد به نفس کافی هنگام خرید بود.


پاسخ در 13 آذر 1395  09:32
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

کلمات کلیدی محبوب

کامپیوترهای ام اس آی تبلیغات پارس‌سنتر

محصولات مرتبط