راهنمای انتخاب بهترین دئودورانت

0

تفاوت ضد عرق با دئودورانت چیست؟

پرسش در 7 آذر 1395  12:12
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

1 جواب

0

هزینه خرید دئودورانت در بین مردم به طور سالیانه بسیار بالاست و همین امر باعث تبدیل دئودورانت به یک تجارت بالا شده. در اینجا به بررسی انواع دئودورانت و ضدعرق ها می‌پردازیم.

تفاوت ضد عرق با دئودورانت چیست؟

دئودورانت با از بین بردن باکتری موجود در عرق باعث کاهش بوی عرق می‌شود در حالیکه ضدعرق جلوی عرق کردن غدد عرقی را می‌گیرد و باعث کمتر عرق کردن می‌شود. پس اگر زیاد عرق نمی‌کنید، تنها برای کنترل بوی آن می‌توانید از دئودورانت استفاده کنید و در غیر اینصورت از ضدعرق.

در برخی از موارد استفاده از ضدعرق باعث ایجاد لک های زردی به روی لباس می‌شود و حتی گاهی درست عکس انتظار شما عمل می‌کند و بیشتر باعث عرق کردن می‌شود.

امروزه ترکیبی از دئودورانت و ضدعرق هم وجود دارد که بسیار پرطرفدار هستند. ولی شایعاتی هم مبنی بر سرطان زا بودن آنها و اینکه باعث آلزایمر می‌شوند هم وجود دارد که به آلومینیوم موجود در دئودورانت نسبت داده می‌شود، گرچه تحقیقات هنوز چیزی را ثابت نکرده است.

جالب است بدانید که مواد تشکیل دهنده دئودورانت و ضدعرق برای خانم ها و آقایان فرقی ندارد و تنها تفاوت آنها در بو وشکل ظاهری است. در حال حاضر این محصولات به صورت رولی، جامد و اسپری وجود دارند که در بین انها اسپری، ماندگاری و قیمت بالاتری دارد.

اگر زیربغل خودرا شیو میکنید، این قسمت می‌تواند نسبت به دئودورانت یا ضدعرق بسیار حساس شود و استفاده از آنها باعث تشدید و تحریک بیشتر این حساسیت شود. بنابراین حتما به نوع دئودورانت یا ضدعرقی که میخرید دقت کنید. بدن در بعضی ازموارد نسبت به یک نوع از دئودورانت مقاوم می‌شود، پس بهتر است هر 6 ماه برند آن را عوض کنید.

بعضی از افراد هم مایل هستند تا از دئودورانت های طبیعی استفاده کنند ولی هیچ ضد عرق طبیعی برای استفاده وجود ندارد.

برخی از این دئودورانت‌های طبیعی که می‌شود در خانه آنها را تهیه کرد عبارتند از: ترکیب موم، کره کاکائو با روغن‌های آویشن، رزماری یا لوندر (اسطوخودوس) . 

پاسخ در 7 آذر 1395  12:22
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی