آشنایی با انواع سیستم عامل

0
برای انتخاب سیستم عامل باید به چه مواردی دقت کنیم؟
پرسش در 7 آذر 1395  10:38
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

1 جواب

0

انتخاب سیستم عامل

1. سیستم عامل فاصل و ساختار لپ‌تاپ شماست که شامل:

- Windows ،chromeOS ،linux ،Max os x هستند.

وقتی لپ‌تاپ می‌خرید معمولا سیستم عاملی در آن نصب شده ولی شما می‌توانید بعدا خودتان آن را تغییر دهید. سیستم عامل Mac os x فقط در یک لپ‌تاپ مک، قابل نصب است ولی می‌توانید linux را، هم روی مک یا لپ تاپ ویندوز نصب کنید و همچنین روی یک مک ویندوز نصب کنید.

- Windows: رایج ترین سیستم عاملیست که با اکثر نرم افزارها سازگار است.

- Mac os x: تنها با سخت افزار مک و روی مک بوک استفاده می‌شود.

- Linux: سیستم عامل رایگانی که انواع مختلفی دارد.

- Chrome os: یک سیستم عامل طراحی شده برای لپ‌تاپ هایی که مدام به اینترنت وصل هستند و تنها قادر به اجرای اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی اند و تنها قابل دسترس به روی کروم بوک های خاص.

2. انتخاب برنامه

که نقش مهمی در انتخاب نوع سیستم عامل دارد. برخی از برنامه ها فقط برای یک نوع سیستم عامل مناسبند.

- اگر از لپ‌تاپ برای انجام کارهای مربوط به شغلتان استفاده می‌کنید، گزینه های کمتری پیش روی شماست.

3. در نظر گرفتن نکات مثبت و منفی سیستم عامل ها

- Windows: سازگارترین و رایج ترین سیستم عامل جهان، قابل استفاده برای هر نوع کامپیوتر.

- دارای بزرگترین مجموعه بازی، ولی بیشتر از سیستم عامل های دیگر در معرض ویروسی شدن است ولی به معنای نا امن بودن آن نیست.

- Mac os x: اگر از محصولات اپل زیاد استفاده می‌کنید یک کامپیوتر مک برای وسایل ios شما مناسب خواهد بود. نسبت به ویندوز، کمتر ویروسی می‌شود ولی در مقایسه با آن انتخاب بازی کمتری دارد و با بسیاری از برنامه های اصلی هم، سازگاری ندارد.

به عنوان بهترین مکان برای ادیت های رسانه ایست. سخت افزار مک گران است چراکه گرفتن os x نیازمند سخت افزار مک است که این شما مجبور به خرید مک بوک از اپل می‌کند.

- linux: یک سیستم عامل رایگان که بسیاری از برنامه‌های مناسب آن open-source و رایگان هستند. یاد گرفتن آن سخت است و برای استفاده از آن زمان زیادی باید صرف کرد. یکی از امن‌ترین سیستم عامل هاست و روی هر لپ‌تاپی کار میکند و سازگار نبودنش بزرگترین نقطه ضعف آن به شمار می‌آید. به روی بیشتر لپ‌تاپ های موجود در بازار نصب نیست ولی بعدا خودتان می‌توانید نصبش کنید.

- chrome os: سبک وزن وسریع، چرا که یک web browser است و تمام اپلیکیشن ها در درون web browser نصب می‌شوند و به همین دلیل بیشتر chromeos ها باید به اینترنت وصل باشند. از قیمت بالایی برخوردارند و چون برای ذخیره فایل به google drive متکی هستند بیشترشان storage محدودی دارند. فقط می‌توانید از اپلیکیشن هایی استفاده کنید که برای chrome os به روی کروم بوک طراحی شده اند و در نهایت بهترین گزینه برای کسانیکه زیاد از google استفاده می‌کنند.


پاسخ در 7 آذر 1395  10:49
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی