راهنمای انتخاب و خرید کابینت آشپزخانه

1
برای خرید کابینت باید به چه نکاتی توجه کنیم ؟
پرسش در 1 آذر 1395  12:42
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی
 
یک مطلب بسیار مفید در ارتباط با راهنمای خرید کابینت https://goo.gl/tH0Guc 7 سال قبل

2 جواب

1

برای خرید کابینت به نکات زیر توجه کنید:


حتما با مدل ها، طرح ها و قیمت های بسیار گوناگونی هم مواجه شده اید. مدل های سنتی یا مدرن، چوبی، از پیش ساخته شده و ... برای صرفه جویی در زمان و هزینه و در نهایت انتخاب مناسب‌تر، باید قبل از خرید تحقیقاتی را انجام دهید، چراکه اشپزخانه شما مکمل خانه شماست.

درنظرگرفتن بودجه 

به طور کلی سه نوع کابینت وجود دارد.

1. stock cabinets کابینت‌های از پیش ساخته شده: این کابینت‌ها رنگ و استایل متنوعی ندارند ولی از قیمت مناسب و زمان تحویل کوتاهی برخوردارند. اگر در انتخاب کابینت زیاد سختگیر نیستید، انتخاب این نوع کابینت بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

2. semi-custom کابینت‌های نیمه سفارشی: مدل‌های بیشتر و قیمت بالاتری دارند. اساسا همان کابینت‌های از پیش ساخته شده هستند ولی با جزئیات بیشتر و مشتری می‌تواند تغییراتی را نظیر، تغییر اندازه کابینت و کشو و یا کم وزیاد کردن عمق کابینت‌ها را در آن اعمال کند.

3. custom کابینت های سفارشی: براساس ویژگی های مورد نظر شما ساخته می‌شود و به همین دلیل فرایند ساخت طولانی‌تری دارد. قیمت این نوع از کابینت ها از دونوع دیگر بیشتر است.


انتخاب استایل کابینت

فریم دار یا بدون فریم؟

در کابینت‌های فریم دار، در ها و کشو ها به قاب متصل می‌شوند و به همین دلیل از استحکام خوبی برخوردارند. در نوع بدون فریم که به استایل اروپایی هم معروف است، مستقیما به بدنه باکس کابینت وصل می‌شوند و برای بیشتر شدن استحکام، ضخامت باکس را افزایش می‌دهند.

اگرمی‌خواهید کابینت شما نمای اروپایی داشته باشد ولی نوع فریم دار را ترجیح می‌دهید، می‌توانید برای کابینت‌های فریم دار خود درها و کشوهای Full-overlay را انتخاب کنید. همانطور که در تصویر می‌بینید، در این مدل در ها و کشو ها تمام فریم یا قسمت بیشتر آن را می‌پوشانند.


ویژگی ها

اضافه کردن برخی آپشن ها با ویژگی‌های کاربردی به کابینت ،می‌تواند بسیار مفید باشد. نمونه‌ای از این آپشن ها مانند ایستگاه شارژ، سطل زباله‌های توکار و قفسه‌های متحرک را در تصاویر زیر می‌بینید.


نو کردن کابینت‌های قدیمی

اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی را صرف خرید کابینت‌های جدید کنید می‌توانید با رنگ کردن یا روکش کردن مجدد کابینت‌های قدیمی خود، آنها را زیباتر کنید. برای اینکار باید در ها و کشوهای کابینت را در آورده، آنها را به خوبی تمیز کنید و سپس رنگ یا روکش کنید.

اگر کابینت‌های فعلی شما از نوع فریم دار هستند، می‌توانید درها و کشوهای آن را عوض کرده و روی فریم‌ها را هم روکش جدید بکشید و در نهایت برای زیبایی بیشتر از لامپ‌های LED استفاده کنید. 


پاسخ در 1 آذر 1395  13:00
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی
0

انواع کابینت آشپزخانه

کابینت عنصری ضروری و غیر قابل چشم پوشی در دکوراسیون آشپزخانه است. کابینت علاوه بر اینکه بخش مهم و عمده فضای ذخیره سازی آشپزخانه را تشکیل می دهد، همچنین می تواند در تعیین سبک و حال و هوای دکوراسیون آشپزخانه نیز تاثیر گذار و تعیین کننده باشد. کابینت ها از لحاظ سبک، کیفیت و قیمت انواع مختلفی دارند.

کابینت ها را می توان به طور کلی از نظر سبک طراحی به دو نوع کابینت های مدرن و کابینت های کلاسیک ( سنتی) دسته بندی کرد. هر کدام از این دو نوع برای خود شاخصه ها و ویژگی هایی دارند که به واسطه آن ویژگی ها از هم متمایز می شوند.

کابینت های کلاسیک معمولا دارای ارتفاعی کمتر از کابینت های مدرن و عرض و عمقی بیشتر نسبت به آن دارند. به کابینت های کلاسیک گاهی کابینت های فریم دار نیز گفته می شود، زیرا چهار چوب ساختاری این کابینت ها مشهود و قابل رویت است. کابینت های کلاسیک معمولا درهای غیر ساده با حاشیه یا نگاره ای تاج گونه دارند.

کابینت های مدرن ارتفاعی بلند و کشیده دارند و نسبت به کابینت های کلاسیک لاغرتر (کم عرض تر) هستند. کابینت های مدرن گاهی اوقات کابینت های بدون فریم نیز نامیده می شوند، زیرا برخلاف کابینت های کلاسیک، چهار چوب آن ها در نمای درهای کابینت های مدرن بسیار ساده و تخت است.

آشپزخانه مدرن

وقتی صحبت از آشپزخانه مدرن می شود کابینت های بدون فریم، دستگیره های ساده برای کشوها وکابینت ها، خطوط افقی و جلوه ای ساده و فاقد تزئینات متعدد در ذهن تداعی می شود. در این مطلب نگاهی داریم به شاخصه های اصلی داشتن یا ایجاد آشپزخانه ای مدرن.

ساختار بدون فریم کابینت ها – یکی از شاخصه های مهم یک آشپزخانه به سبک مدرن، وجود کابینت های بدون فریم است. در نمای این نوع کابینت ها، چهار چوب دیده نمی شود و تنها چیزی که دیده می شود مرزی باریک بین درها و کشو های کنار هم قرار گرفته است.

درهای کابینت تخت و ساده – معمولا در آشپزخانه های مدرن باید از پانل هایی تخت و ساده به عنوان در کابینت استفاده کرد. هیچگونه کنده کاری وتزئینی روی در کابینت های مدرن دیده نمی شود.

دستگیره های ساده – یکی از عناصری که در جلوه و تعریف سبک دکوراسیون آشپزخانه به مقدار قابل توجهی تاثیر گذار است، دستگیره های کابینت و کشوهای آشپزخانه است. معمولا دستگیره هایی که شکلی ساده و ظریف دارند به خوبی می توانند سبک مدرن را برای آشپزخانه تعریف کنند .

تکیه بر زیبایی مواد طبیعی – در دکوراسیون مدرن یک آشپزخانه نباید در تزئینات اغراق کرد. اگر تمایل دارید این کار را انجام دهید، از زیبایی مواد طبیعی استفاده کنید. برای مثال گره های طبیعی موجود در چوب بلوط یا رگه های طبیعی و زیبای موجود در سنگ مرمر می توانند در دکوراسیون آشپزخانه مدرن استفاده شوند.

تاکید بر خطوط افقی – ممکن است در وهله اول با دیدن یک آشپزخانه مدرن متوجه این نکته نشوید، اما حقیقت این است که خطوط افقی در آشپزخانه های مدرن نقش مهمی را ایفا می کنند. گاه مرز بین کشوهای کشیده، خطوط افقی متعددی را ایجاد می کند که توسط دستگیره های ساده و براقی که به صورت افقی بر آن ها نصب می شوند مورد تاکید قرار می گیرد. همچنین برخی از چوب های طبیعی دارای خطوط صافی هستند که می توان آن ها را در قالب دیوار پوش طوری کنار هم قرار داد که خطوط افقی متعدد و نافذی به تصویر کشیده شود.

عناصر صنعتی – برخی عناصر بی پیرایه و صنعتی ذاتا مدرن هستند و بهتر است دست نخورده در فضا باقی بمانند. برای مثال وجود دیواری سیمانی یا بتنی در آشپزخانه به اندازه یک دیوار کاغذ دیواری یا نقاشی شده دارای جذابیت بصری و ماهیتی مدرن است. اگر چنین چیزی در آشپزخانه وجود دارد بگذارید به همان صورت باقی بماند.

تزئینات ساده – شاخصه ای که در حقیقت امضایی برای تایید سبک مدرن محسوب می شود، سادگی است. استفاده از کاشی های بافت دار و بازی با بافت های متنوع و استفاده از تکنیک های پتینه در سبک معاصر رایج است و اغلب دیده می شود، اما در سبک مدرن هرگز چنین چیزهایی دیده نمی شود. آنچه در آشپزخانه ای مدرن دیده می شود تنها سطوح براق و صیقلی در قالب سطوح و کانتر و دیوارپوش آشپزخانه است.

طرحی نو در دکوراسیون آشپزخانه

طرحی نو در دکوراسیون آشپزخانه

اکثر افراد معمولا“ طرحی مشخص از آشپزخانه در ذهن دارند که در آن دور تا دور آشپزخانه را کابینت قرار گرفته

و در فضای بین کابینت ها برای هر کدام از وسایل اصلی مثل گاز و یخچال جایی به خصوص در نظر گرفته شده است.

اما آشپزخانه را به ترتیب دیگری نیز می توان چید که به مراتب زیباتر و راحت تر باشد.

اگر آشپزخانه شما به نوعی با فضای باز از طرق مختلف مانند پنجره های بزرگ و یا تراس در ارتباط است، خیلی بهتر می توانید از فضای آشپزخانه خود استفاده کنید.

ایجاد جزیره :

با ایجاد یک جزیره در میانه آشپزخانه می توانید فضای بیشتری را به کابینت ها اختصاص دهید.

این جزیره می تواند برای منظورهای مختلفی از جمله قرار دادن اجاق گاز، سینک ظرفشویی،

هود و حتی به عنوان میز غذاخوری مورد استفاده قرار گیرد.

رعایت نکات زیر می تواند نقش قابل توجهی در افزایش زیبایی و کارایی این جزیره داشته باشد :

-محلی که اجاق گاز را در آن قرار داده اید نیاز به تهویه دارد.

می توان بر روی اجاق گاز یک هود قیفی شکل که از سقف آویزان می شود نصب کرد،

نور این قسمت از جزیره معمولا از طریق چراغ هود تامین می شود.

اگر بالای اجاق گاز، هواکش مجهز به چراغ وجود ندارد باید یک چراغ قابل تنظیم در بالای اجاق گاز نصب شود.

شاید بخواهید در جزیره خود یک سینک ظرفشویی نیز داشته باشید.

بهتر است سینک را کنار اجاق گاز قرار دهید تا در هنگام آشپزی برای قرار دادن ظروف در سینک مجبور به طی مسافت زیاد نباشید.

بالای سینک ظرفشویی نیز به یک چراغ نیاز است تا در شب نور کافی برای شست و

شوی ظروف و مواد غذایی را برای ما فراهم کند.

– در نظر داشته باشید پریزهای برق را هرگز روی سطح جزیره قرار ندهید. این کار

باعث پیشگیری از ایجاد شوک های الکتریکی در مکانهای خیس خواهد شد.

– با طراحی درست دیواره های این جزیره می توانید قفسه هایی کوچک برای

قرار دادن کتاب های آشپزی و یا روزنامه های یومیه داشته باشید.

همچنین می توانید جایی برای قرار دادن قابلمه های کوچک که مکررا مورد استفاده قرار می گیرند،

بشقاب های دم دستی و یا شوینده ها در نظر بگیرید.

حتی شاید بد نباشد بخشی از این فضا را به ماکروفر اختصاص دهید.

تا بچه ها هم به راحتی بتوانند برای گرم کردن غذاهای فوری و آماده به آن دسترسی داشته باشند.

– اگر می خواهید در اطراف جزیره ای که ساخته اید صندلی بگذارید

و از آن به عنوان میز برای صرف غذا استفاده کنید باید یا فضای سطح آن را به طرف بیرون گسترش دهید

و یا کابینت های بخش دیگر آشپزخانه را کمی به عقب بکشید.

اگر چنین قصدی دارید سعی کنید بین اجاق گاز و سینک و لبه های سطح که افراد دور آن می نشینند

یک فاصله حداقل ۵۰ سانتیمتری در نظر بگیرید.

از چراغ های منفردی که به سقف نصب می شوند برای روشن کردن محوطه این جزیره استفاده کنید.

استفاده از چراغ های سقفی

– اگر آشپزخانه شما محل صرف غذا نیز هست، استفاده از چراغ های سقفی که ارتفاعشان قابل تنظیم است درست در بالای میز غذاخوری ایده خوبی است.

این چراغ ها می توانند هنگام صرف غذا روی میز را به خوبی روشن کنند

و در مواقعی که از میز استفاده نمی شود فضای کلی آشپزخانه را روشنایی ببخشند.

– گوشه های تیز بخصوص برای کودکان خطرناک هستند،

حتی المقدور گوشه های جزیره را گرد درآورید تا از برخورد افراد با آنها جلوگیری شود.

– لزوما نباید طرح و جنس صفحه روی جزیره شما با کابینت ها هماهنگ باشد.

کافی است طراحی این بخش با طرح کلی فضای خانه همخوانی داشته باشد.

[ادیت شد]

پاسخ در 19 ارديبهشت 1396  19:26
کلینیک ساختمانی و دکوراسیون رستاک گستر ساخت و ساز، پیمانکاری ساختمان، طراحی و اجرا دکوراسیون، طراحی و اجرا کابینت، فروش عمده کاغذ دیواری ، اجرا پارکت، اجرا کفپوش، کناف و سقف کاذب، اجرای آسمان مجازی، تولید درب ها ساختمانی ، درب ضد حریق، درب ضد سرقت ، اجرا سنگ آنتیک، ساخت کمد دیواری، شیرالات ساختمانی، تولید و فروش پنجره دوجداره