0
هدست چیست و چه کاربردی دارد؟
پرسش در 16 اسفند 1395  16:02
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

1 جواب

0

یک هدست شامل گوشی و میکروفونی است که می‌تواند صدایی با کیفیت و واضح فراهم کند. با هدست و بدون نیاز به دست می‌توان هم صدای کسیکه آنطرف خط هست را شنید و هم با او صحبت کرد. امروزه انواع هدست برای استفاده با کامپیوتر، تلفن، موبایل و کنسول‌های بازی طراحی شده است.

هدست

بطورکلی هدست ها به دودسته تقسیم می‌شوند:

1. سیم دار: برای استفاده باید به وسیله مورد نظر متصل شود و به باتری نیازی ندارد و علاوه براین استفاده‌ای آسان و صدایی با کیفیت دارد. دکمه‌های کنترل روی سیم قرار دارند و به‌راحتی قابل استفاده هستند. اما به علت سیم‌دار بودن و اتصالش به وسیله، نمی‌توانید در حین استفاده زیاد از آن فاصله بگیرید.

2. بدون سیم: با استفاده از بلوتوث کار می‌کند و به افراد امکان تغییر مکان می‌دهد. به کمک بلوتوث می‌توان به وسیله‌های مختلفی همچون کامپیوتر، لپ‌تاپ، آیپد و موبایل وصل شد. ولی نیاز به باتری دارند و دکمه‌های کنترل هدست روی گوشی است که استفاده از آنها را کمی سخت می‌کند.

کاربردهای مختلف هدست کدامند؟

1. هدست تلفن: به خط ثابت تلفن وصل می‌شود و برای پاسخ به تماس نیازی به گوشی تلفن نیست. در دو نوع با سیم و بدون سیم موجود است.

2. هدست موبایل: نوع سیم‌دارش دارای دکمه‌های کنترل بروی سیم است و مناسب استفاده هنگام رانندگی و راه رفتن. نوع بدون سیم آن هم با بلوتوث به موبایل وصل می شود.

3. هدست کامپوتر: این هدست‌ها بزرگتر و سنگین تر هستند. دونوع باسیم و بدون سیم دارند و بیشتر برای بازی‌های کامپیوتری و گوش دادن به موسیقی با کامپوتر استفاده می‌شوند.

4. هدست‌های بازی: نوع باسیم آن رایج ترند چرا که نیازی به باتری ندارند و مدت طولانی‌تری می‌توان از آنها استفاده کرد.

انواع هدست کدامند؟

برای آشنایی بیشتر با انواع هدست لطفا به لینک زیر مراجعه کنید:

انواع هدست

نتیجه

برای خرید هدست باید به نیازهای خود توجه کنید، اینکه کجا، کی و چگونه می‌خواهید از آن استفاده کنید، یا با کدام نوع راحت‌ترین و در نهایت بودجه شما چقدر است. میتوانید هم حضوری و هم اینترنتی هدست خود را خریداری کنید.


پاسخ در 16 اسفند 1395  16:26
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی