راهنمای خرید دستکش بوکس

0

هنگام خرید دستکش بوکس چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

پرسش در 16 اسفند 1395  14:54
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی

1 جواب

0

پوشیدن دستکش بوکس تنها منحصر به ورزش بوکس نیست بلکه در تمام کارها یا ورزش‌هایی که در آن نیاز به ضربه زدن با دست است استفاده می‌شود. انتخاب درست دستکش بوکس امنیت و راحتی بیشتری به همراه دارد.


اندازه دستکش بوکس چقدر است؟

بطور کلی سه سایز کوچک و بزرگ و متوسط دارد. برخی از آنها هم مدل مردانه و زنانه و بچگانه دارند که مدل مردانه از همه ی آنها بزرگتر است. اندازه‌ها از هم متفاوتند و از یک استاندارد خاص پیروی نمی‌کنند. نکته مهم، راحتی و اندازه بودن آنهاست چرا که در غیر این صورت خطرناک خواهد بود. اندازه ی آن طوری باید باشد که در زیر آن به‌راحتی بتوانید نوار کشی دور دست خود ببندید و فراموش نکیند که دستکش‌های چرمی بعداز یمدت استفاده، جاباز می‌کنند.

وزن دستکش ها چقدر است؟

وزن دستکش‌ها به میزان پد بکار رفته درآنها بستگی دارد. وزن معمول،340, 396 , 453 ,gram می‌باشد ولی دستکش‌هایی باوزن 226 گرم حتی 567 گرم هم وجود دارند. افراد مبتدی معمولا دستکش‌های سنگین‌تر و افراد حرفه‌ایی دستکش‌های سبک‌تر را انتخاب می‌کنند.

چه جنسی از دستکش بوکس مناسب‌تر است، چرم یا وینیل؟

تفاوت‌هایی بین این دو جنس وجود دارد که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم:

چرمی: کیفیت و دوام بالاتری دارند ولی گران هستند و بدلیل تغیر سایز دادنشان، انتخاب سایز دقیق کمی سخت است.

وینیلی: آسان‌تر تمیز می‌شوند و ارزان ترند ولی دوام کمتری دارند و رطوبت را زیاد در خود نگه می‌دارند. بیشتر مناسب بچه‌ها و افراد مبتدی است.

دستکش بندی یا چسبی؟

گرچه بستن بند برای هردو دستکش به تنهایی کار سختی است ولی نسبت به نوع چرمی امنیت بیشتری در بازی دارند.

مبارزه یا مسابقه؟

بیشتر بوکسورهای حرفه ایی حداقل دو جفت دستکش دارند: نوع سبک و بندی برای مسابقه در رینگ و نوع سنگین برای تمرین و ضربه زدن به کیسه بوکس.

دستکش‌های هنرهای رزمی

با این که می‌توان از دستکش‌های بوکس هم در ورزش‌های رزمی استفاده کرد ولی دستکش‌های خاصی برای این ورزش‌ها طراحی شده. دستکش‌های رزمی باید طوری باشند که دست در آنها به راحتی برای انجام تکنیک‌هایی مثل گرفتن و ضربه زدن با دست باز یا بسته، حرکت کند. این دستکش‌ها اندازه‌های مختلف اما وزن یکسانی دارند.

آیا ست‌های دستکش بوکس برای خرید مناسب‌ترند؟

با این‌که بیشتر ست‌ها یا کیت‌ها که معولا شامل دستکش، محافظ دست و کیسه بوکس هستند، از قیمت‌های فریبنده‌ایی برخوردارند ولی ممکن است کیفیت خوبی نداشته باشند.

برند های معروف دستکش بوکس کدامند؟

Century ,Rival, Ringside’s, Everlast,Adidas

چگونه یک جفت دستکش بوکس بخریم؟

باید اندازه، وزن، جنس و بندی بودن یا چسبی بوددنشان را درنظر بگیرید و برای انتخاب بهترین برند از یک مربی بوکس راهنمایی بخواهید.

چگونه از دستکش‌های بوکس مراقبت کنیم؟

هرگز دستکش‌های مرطوب را در کیسه های نایلونی نگذارید. رطوبت باعث ایجاد بوی بد و قارچ در دستکش می‌شود بنابر این هرگز از دستکش‌های دیگران استفاده نکنید.

نتیجه:

دستکش‌های بسیار ارزان را برای خرید انتخاب نکنید چرا که نه کیفیت خوبی دارند و نه امنیت و ممکن است باعث آسیب دیدنتان شوند. دستکش‌هایی را بخرید که هم مناسب ورزش و هم سطح توانایی‌های شما باشند.


پاسخ در 16 اسفند 1395  15:59
پارس سنتر وب سایت بی تو بی، B2B، تبلیغات اینترنتی