کوئل ها دارای چه انواعی هستند؟

2

کوئل ها و یا کویل های مورد استفاده در سیستم تهویه به سه دسته ی کویل فین پلیت ، کویل فین اسپیرال و کویل اکسترود تقسیم می شوند . تفاوت اصلی این سه کوئل در چیست؟


پرسش در 7 اسفند 1395  09:59
شرکت صنایع تهویه پارس سعید .STPS Co (با مسئولیت محدود) تهویه مطبوع، پروانه ، سانتریفیوژ ، کولر صنعتی، کامفری، ایرواشر، COMEFRI، پلاگ فن، پروانه فوروارد، هواکش صنعتی، فن های انتقال مواد، پروانه بکوارد

1 جواب

2

کویل ها هم به عنوان سیستم سرد کننده و هم گرم کننده ی آب، روغن و انواع مایعات تلقی میشوند به طوریکه مایع مورد نظر پس از ورود به لوله های فیندار تعبیه شده که عموما از جنس آلومینوم و یا مس هستند سرد و یا گرم میشود و برای کاربرد هایی از قبیل تامین آب سرد و یا گرم چیلر ها و سایر مصارف آماده میگردند.

1. کویل فین پلیت :

بالاترین راندمان و سطح تبادل حرارتی از بین سه مدل کویل های فین پلیت،فین اسپیرال و اکسترود متعلق به کویل های فین پلیت میباشد که فین ها به صورت صفحات پانچ شده در کنار هم با فاصله های معین که لوله ها در داخل پلیت ها اکسپند شده و بسته به نوع تبادل حرارت طراحی سایز و هدربندی میشوند. جنس این کویل ها قالبا از مس به دلیل انتقال گرمایی بالای این فلز میباشد.


2.کویل فین اسپیرال:

بین سه نوع از کویل های فین پلیت ، فین اسپیرال و اکسترود پس از کویل فین پلیت کویل اکسترود بالاترین راندمان حرارتی را دارد این نوع از کویل ها دارای فین هایی از جنس استیل ضد اسید هستند که این محصول را برای استفاده در اویل کولینگ ها(Oil cooling)، کندانسور آمونیاکی،فن کویل های بخار و سیستم های تحت فشار بالا مناسب میکند.


3.کویل اکسترود:

3.در نهایت پایین ترین سطح راندمان کویل ها متعلق به کویل های فین اسپیرال است که از لوله های فلزی و یا فولادی ساخته میشود و نواری ورقی به دور مین ها مانند فنر متصل میشود تعداد فین ها بین 8-6 فین متناوب است. این گونه از کویل ها برای روغن های داغ و کوئل های بخار ارزان قیمت مورد مصرف قرار میگیرند.



پاسخ در 7 اسفند 1395  10:03
شرکت صنایع تهویه پارس سعید .STPS Co (با مسئولیت محدود) تهویه مطبوع، پروانه ، سانتریفیوژ ، کولر صنعتی، کامفری، ایرواشر، COMEFRI، پلاگ فن، پروانه فوروارد، هواکش صنعتی، فن های انتقال مواد، پروانه بکوارد

کلمات کلیدی محبوب

کامپیوترهای ام اس آی تبلیغات پارس‌سنتر

محصولات مرتبط