نوین اتوماسیون

SERVO-DRIVE-CNC, ADTECH, DELTA

آشنایی مقدماتی با ماشینکاری CNC

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

آشنایی مقدماتی با ماشینکاری CNC

تاریخچه و روند توسعه اتوماسیون :

ھمزمان با پیشرفت و توسعه تکنولوژی،نیاز انسان به ماشینھای خودکار احساس گردید و اولین ماشین حساب چرخ دنده ای توسط پاسکال در سال ۱۶۴۲ میلادی اختراع شد. پس از آن در سال ۱۸۰۴ ژاکارد یک دستگاه ماشین بافندگی ساخت که توسط کارتھای مخصوصی ھدایت می شد.

 در سال ۱۹۴۶ اولین کامپیوتربرای ارتش آمریکا ساخته شد. 

در سال ۱۹۴۷ ترانزیستور اختراع گردید.

 

در سال ۱۹۴۷ و بعد از جنگ جھانی دوم ، نیروی ھوایی آمریکا احساس نیاز به تولید قطعات پیچیده و دقیقی کرد که در ایالت میشیگان اولین قدمھا را PARSONS تولید آن توسط دستگاھھای معمولی آن زمان امکان پذیر نبود ، لذا کمپانی برای ساخت یک دستگاه فرز با قابلیتھای بیشتر برداشت ، که نتیجه این تحقیقات در سال ۱۹۴۹ و در آزمایشگاه انسیتو به بار نشت و اولین فرز با قابلیت کنترل اتوماتیک سه محور در سال ۱۹۵۲ ساخته شد. (MIT) تکنولوژی ماساچوست ابداع شد. APT • در سال ۱۹۵۸ زبان برنامه نوسی اختراع گردید. CNC • در سال ۱۹۷۲ اولین ماشین• در سال ۱۹۹۶ کنترلھای زیمنس ۸۱۰ و ۸۴۰ سری دیجیتال به بازار عرضه شد.

و اکنون با کمک گرفتن از کامپیوتر و توسعه فن آوری ساخت ، کنترلھایی با سرعت پردازش و قابلیتھای بالا توسط کمپانیھای مختلف با سلایق متنوع ساخته میشود ودر اختیار صنایع مختلف قرار می گیرد.

ماشین ابزار

ابتدا می خواھیم یک بررسی اجمالی در زمینه ماشین ابزار داشته باشیم. CNC قبل از پرداختن خاص به ماشین ھای ماشین ابزار یکی از شاخه ھای مھندسی مکانیک ساخت وتولید می باشد که در صنعت بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این شاخه از مکانیک برای ساخت ، تولید و فرم دادن قطعات با استفاده از ماشین ھای ابزار می باشد که این ماشین ھا در چند نوع از جمله ماشین تراش ، فرز،دریل ،سنگزنی و … می باشند امروزه با توجه به توسعه سریع صنعت و نیاز به علوم و فنون در راستای این رشد مراکز علمی و تخصصی را وا داشته تا با این پیشرفت به نسلی جدید ماشین ھای کنترل عددی) معروفندکه قابلیت برنامه پذیری از )CNC از این دستگاه ھا دست یابند که به ماشین ھای ابزار طریق کامپیوتر را دارند و دارای دقت بسیار بالایی می باشند.

فرم دادن قطعات توسط ماشین ھای ابزار

تغییرفرم از طریق براده برداری به روشھایی اطلاق میشود که بوسیله جدا کردن قطعات کوچکی به نام براده بتوان فرم قطعه کار را تامین کرد ماشین ھایی که بدین منظور به کار میروند را معمولا ماشینھای ابزار می نامند. برای براده برداری با ماشین ھای ابزار ٣حرکت؛ اصلی(برش) ، پیشروی و تنظیم بار مورد لزوم می باشد.

١)حرکت اصلی یا برش:حرکتی که بوسیله آن براده برداری انجام می شود که بر حسب نوع ماشین توسط ابزار یا قطعه کار انجام می شود مثلا در صفحه کاری، این حرکت بصورت خطی و در سوراخکاری، تراشکاری و فرز کاری دورانی می باشد.

٢)حرکت پیشروی: ادامه عمل براده برداری را امکان پذیر می کند.

٣)حرکت تنظیم بار:حرکتی که برای تنظیم ضخامت براده و عمق بار صورت می گیرد واین عمل توسط سوپورتھا (عرضی‚طولی و فوقانی) انجام می شود.

(HM) ٣)فلزات سخت

 

فلزات سخت که به الماسه نیز معروفند از مخلوط پودر کاربیدپاره ای فلزات مانند کاربید ولفرام ٫تیتان ٫تانتال ٫مولیبدن و یا وانادیوم بھمراه پودر کبالت بعنوان چسب تولید می شوند ٫از خصوصیات بارز الماسه ھا می توان سختی زیاد(بین کرنودوالماس)مقاومت زیاد در مقابل سایش و حرارت نام برد که در سرعت ھای برش خیلی زیاد تا ٩٠٠ درجه سانتیگراد مقاوم بوده و سختی خود را از دست نمی دھند.

 ۴)فلزات سرامیکی

این فلزات تا دمایی حدود ١٢٠٠ درجه سانتیگراد تحمل حرارتی دارند که قسمت عمده این فلزات را اکسید فلزات آلومینیوم ، سیلسیم و کرم به عنوان فلزات سخت و فلزات مولیبدن،کبالت و نیکل به عنوان فلزات چسباننده تشکیل میدھند.

CNC آشنایی با دستگاه ھای

به معنای کنترل عددی کامپیوتر می باشد که در ( Control Computer Numerical) مخفف حروف اول کلمات CNC دستگاھھای ھستند که حرکت کلیه محورھا ، CNC خوانده می شود . دستگاھھای CNC ایران این ماشینھای به اختصار و عملیات ماشین کاری آنھا توسط کامپیوتر کنترل u1605 می شود بدین معنا که کلیه دادھھا و اطلاعات با استفاده از کامپیوتر

(pulse) به علائم الکتریکی ( Micro Processor) و امکانات حافظه ای آن ابتدا پردازش وسپس توسط ریز پردازنده ھا تبدیل و به موتور محورھای محرکه منتقل می شوند.

 

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

نوین اتوماسیون

اصفهان

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

SERVO-DRIVE-CNC، ADTECH، DELTA، GSK-SIMENS

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات