نستک ایران (Nestech)

کلید برق هوشمند, خانه هوشمند, کلید لمسی

در خانه‌ی هوشمند چه‌قدر آسايش داريد؟

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

مقدمه

تکنولوژی‌های مدرن در هر دوره کم‌کم راه و جای خود را در ميان کاربران هر جامعه باز می‌کنند. وابسته شدن سبک زيستن در زمانه‌ی نو به نمودها و کارکردهای مرتبط به اين تکنولوژی‌ها ناگزير همه را به سمتی هل می‌دهد که دير يا زود به ابزارهای بهره‌برداری از اين ظرفيت‌های فنی رو بياورند.

حالا و در دهه‌های نخستين قرن بيست‌ويکم شاهد آن هستيم که اين ماجرا برای ساختمان‌ها و خانه‌های هوشمند و تمايل عمومی برای زندگی در هم‌چه خانه‌هايی باز دارد رخ می‌دهد. اين مطلب برای انداختن نگاهی به زاويه‌يی از قصه‌ی خانه‌های هوشمند است. اين که يک خانه‌ی هوشمند تا چه اندازه راحتی و آسايش را در زندگی ما بيش‌تر می‌کند.

گروه تحقيق و توسعه در کنار گروه توليد محتوا در مجموعه‌ی «نستک ايران» ... nestech-automation.ir با توجه به تخصص در باره‌ی سامانه‌های خانه‌ی هوشمند مشاوره و نگارش اين مطلب را بر عهده گرفته‌اند تا اين داستان سرراست و صريح باز گفته شود. (اين گروه با راه‌اندازی يک ويترين فروشگاهی در اينترنت به نام «سوئيچ‌لند» ... switchland.ir نيز اين امکان را فراهم آورده تا فهرستی از محصولات و تجهيزات گوناگون هوشمندسازی خانه و ساختمان را ببينيد و هم‌چنين با اعتنا به معيارهای مختلف رسيدن به خانه‌ی هوشمند و هزينه‌سنجی چندين راه حل متفاوت، به طور عينی به مشتری بالقوه ديدی واقعی از اجرای يک پروژه‌ی هوشمندسازی ارائه می‌شود.)



درجه‌ی آسايش و راحتی

منظور از درجه‌ی آسايش و راحتی يک سامانه‌ی هوشمند توجهی‌ست که در طراحی و پياده‌سازی آن به خدمات و امکانات متنوع کاربردی می‌شود و هم‌چنين سطح کاربرپسندی کار با تجهيزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای بهره‌برداری از امکاناتی که مهيا می‌شود. از سويی، پيش‌بينی و تأمين تسهيلات هم‌چه سامانه‌هايی برای زندگی روزمره گروه‌های سنی مختلف که در خانه هستند، مانند کودکان و سالمندان، و گروه‌های با نيازهای خاص مانند بيماران و افراد کم‌توان جسمی، سطح ديگری از توجه به اين معيار را نشان می‌دهد.

برای درک مناسب‌تر از اين معيار، مثالی از تصميم برای هوشمندسازی سیستم روشنایی در خانه در نظر بگيريد. در يک سيستم روشنايی که تنها از کليدهای مکانيکی و فقط لمسی استفاده می‌کند، افراد ناگزير هستند به طور مستقيم کليدها را قطع و وصل کنند. بدیهی‌ست که اين کار فقط در محل خانه و در کنار محل نصب کليدها امکان‌پذير است.

يک درجه‌ی راحتی با استفاده از کليدهای قابل کنترل با دستگاه‌های کنترل از راه دور به دست می‌آيد. اين خدمت وقتی که در خانه هستيد، به شما اجازه می‌دهد بدون اين که به نزديکی محل نصب کليد روی ديوار برويد، از جايی که نشسته يا ايستاده‌ايد با فشردن دکمه‌ی دستگاه کنترل کليد مد نظرتان را خاموش يا روشن کنيد.

درجه‌ی بالاتر راحتی وقتی به دست می‌آید که اين تجهيزات با يک سامانه‌ی کنترل مرکزی و مجموعه‌يی از حس‌گرها پشتی‌بانی شوند. يعنی بتوان با اعلام برنامه‌ی زمان‌بندی يا به کمک حس‌گرهای ويژه قطع و وصل کليدها را خودکار کرد. در نظر بگيريد، از فرط خستگی در خانه به خواب رفته‌ايد. حس و حال اين را که برويد چراغ‌های اضافی روشن‌مانده را خاموش کنيد يا برای روشن کردن کولر و خنک کردن هوا در گرمای تابستان از جا بلند شويد، نداشته‌ايد. از طرفی، معلوم نيست باقی اهالی خانه دستگاه کنترل از راه دور را کجا گذاشته‌اند. دوست نداريد کسی دور و برتان باشد که دست‌کم خدمتی به شما بکند؟ اگر خانه‌تان از اين درجه‌ی هوشمندی برخوردار باشد، به کمک حس‌گرهای حرکتی در زمان مناسب چراغ‌ها خاموش يا روشن می‌شوند و به کمک دماسنج هوشمند به موقع و با توجه به سليقه‌ی گرمايی و سرمايی شما کولر هم روشن يا خاموش می‌شود. و تازه، اين‌ها گوشه‌يی از کارهايی‌ست که برای راحتی و رفاه شما يک سامانه‌ی هوشمند انجام می‌دهد.

ضمن استفاده از سامانه‌ی کنترل مرکزی که امکان اتصال به اينترنت دارد، اين قابلیت به دست می‌آيد که بيرون از محل خانه نيز به کمک يک برنامه‌ی قابل نصب روی گوشی هوشمند که می‌تواند بر خانه و وضعيت کليدها نظارت کند، اوضاع را بتوان اداره کرد.

در نهايت، برای جمع‌بندی بحث در باره‌ی معيار درجه‌ی راحتی و آسايش يک سامانه‌ی هوشمند بايد به اين جزئيات اعتنا کرد:

  • تنوع خدمات و کاربردها؛

  • امکانات و سطح هر يک از خدمات؛

  • کاربرپسندی و سهولت بهره‌برداری از تجهيزات؛

  • توجه به نيازهای گروه‌های سنی متفاوت و گروه‌های با نيازمندی‌های ويژه.

سخن آخر

به هر حال، آن‌جا که زندگی می‌کنيم دير يا زود به سمت هوشمند شدن پيش خواهد رفت. خانه و ساختمان هوشمند تا چندی بعد تنها يک گزينه‌ی لوکس و اشرافی نخواهد بود. استانداردهای ساختمان‌سازی به سمتی می‌روند که تجهيزات هوشمند در آن‌ها جایگاه مشخص و قطعی خواهند داشت. چه اکنون چه آن زمان، برای رو آوردن به يک راه حل هوشمندسازی و تصميم‌گيری برای انتخاب محصولات ناگزير از توجه به معيارهای مختلفی هستيم که يکی از مهم‌ترين‌شان «درجه‌ی راحتی و آسايش» در نتيجه‌ی بهره‌برداری از يک سامانه‌ی خانه‌ی هوشمند است.

کارشناسان «نستک ايران» با فراهم آوردن راه‌های متعددی برای مشاوره و راه‌نمايی در تصميم‌گيری می‌توانند شما را هم‌راهی کنند. در سايت اصلی «نستک ايران» نه تنها با يک سبک زندگی هوشمند آشنا که از امکانات پشتی‌بانی بهينه‌ی محصولات و راه حل‌هايی که با کيفيت بالا و هزينه‌ی متناسب قابل اجرا هستند، باخبر می‌شويد. در اين سايت، وب‌لاگی تخصصی هم با انتشار مرتب مطالب مرتبط با دنيای هوشمند و تکنولوژی‌های هوشمند زمينه‌ی آشنايی بيش‌تر کاربران را با اين جلوه از سبک زندگی مدرن فراهم می‌آورد.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

نستک ایران (Nestech)

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

کلید برق هوشمند، خانه هوشمند، کلید لمسی، کادر کریستال، نستک، Nestech، کلید هوشمند کولر، کلید RF

دسته‌بندی محصولات