شرکت ماشین سازی کاویان جم سپهر

آسیاب فکی, آسیاب چکشی, آسیاب پودری

توربو سپراتور

شرکت کاویان جم مفتخر است که با بررسی همه جانبه نیاز مشتری با محاسبات علمی گسترده و در نظر گرفتن تمامی  جوانب اعم از شرایط خواسته مشتری،نیاز دقیق مشتری،مقرون به صرفه بودن از هر لحاظ اعم از استهلاک، مصرف انرژی ، تعداد ماشین آلات مکمل مورد نیاز و . . .  در راستای اصل مشتری مداری و مقدم دانستن حق مشتری، ضمن معرفی ماشین کاربردی ومناسب نیاز مشتری آن را طراحی ، ساخته و تحویل نماید.

مثلا در مورد خط تولید آهک هیدراته که متاسفانه کمتر کسی  در کشور از خط تولید آن اطلاع کافی داشته وندانسته خط تولید آن را با خط تولید کربنات کلسیم و سایر کانیها یکی پنداشته و ماشین آلات این محصول را جایگزین کرده که در انتها با تولید ناقص و کم ،استهلاک بالا ،مصرف انرژی زیاد و . . . ضرر آن را مشتری متحمل خواهد شد.

این شرکت در کشور تنها تولید کننده دستگاه توربو سپراتور است  که پایه اصلی آن اروپایی بوده و به طور کلی در این شرکت مورد بازنگری و بومی سازی قرار گرفته و با طراحی جدید و تولید محصول بیشتر،مصرف انرژی کمتر ،ظاهری ساده تر و زیباتر وفضای مورد نیاز کمتر ساخته میشود.

 

این دستگاه در مورد خطوط تولید پودر در مقادیر بالا با مش نسبتا پایین (حداکثر مش400)که موارد مصرف زیادی اعم از گچ ساختمانی،گچ سفیدکاری،پودر گچ وخاک، پودر سنگهای ساختمانی ، آهک،آهک هیدراته و . . . کاربردی ترین دستگاه حال حاضر کشور میباشد که تکنولوژی ساخت آن منحصرا در اختیار این شرکت میباشد.

خط تولید پودر با این دستگاه بدون نیاز به فن، فیلتر، کانالهای اضافه، سیستم هوای فشرده و لوله کشی آن و بسیاری از جزئیات پر هزینه میباشد که در نوع خود بی نظیر است. همچنین موتور به کار رفته در آن از لحاظ مصرف انرژی به هیچ وجه قابل مقایسه با خطوط پر هزینه سایر ماشین آلات نیست.

با این توضیحات میتوان گفت خط تولید با این دستگاه بسیار کم هزینه، پربازده، کم استهلاک ، کم مصرف در انرژی و بدون ماشین آلات اضافی میباشد و در موارد نیاز بسیار مناسب تر از خطوط تولید قدیمی و . . . میباشد.

اساس کار این دستگاه بر جریان گردابی(فوکو)  تولیدی توسط پره های متحرک و ثابت آن و نیروی گریز از مرکز و نیز پره های توربو آن که کار مکش و دمش فن را انجام میدهند استوار است که تمامی زوایا و فواصل آنها با ظرافت و دقت بر مبنای اصول سیالات،هندسه ،مثلثات و . . . طراحی شده اند.( در مورد جریانهای گردابی( فوکو) ، معایب و مزایای آن، آثار آن و کاربرد آنها، در علم مکانیک سیالات و نیز الکترومغناطیس مباحث زیادی مطرح شده که  طرح آنها را در اینجا لازم نمیدانیم).

در این دستگاه کانی مورد نظر پس از آسیاب به وسیله تشکی از هوا (ایر اسلاید) و نیز مکش ایجاد شده توسط پره های توربوی بالایی  به داخل این سپراتور هدایت میشود که به محض ورود تحت تاثیر خلا موجود درجریان گردابی هوای ایجاد شده به وسیله پره های میانی لحظاتی در هوا معلق میماند در این میان نیروی گریز از مرکز نیز در هدایت ذرات موثر است. شدت جریان گردابی که موثرترین پارامتر بر تعیین اندازه بار خروجی دستگاه میباشد نیز تحت تاثیر سه پارامتر عمده قابل تغییر است که این پارامترها به ترتیب :دور موتور، تعداد پره های میانی و زاویه پره های میانی میباشد که تغییر هر کدام از این پارامترها تاثیر مستقلی بر مقدار تولید، سایز بار تولیدی ، مقدار بار برگشتی ، مقدار بار ورودی ومکش دستگاه خواهد داشت که توضیح کامل آن در این مبحث نمیگنجد.     

   سپس ذرات معلق تحت تاثیر نیروی گردابی شروع به چرخش کرده و توسط نیروی گریز از مرکز و پره های ثابت پایین و شدت نیروی گردابی تنظیم شده، ذرات درشت به مسیر بار برگشتی هدایت شده تا دوباره در چرخه تولید قرار گیرند و ذرات ریزتر با سایز دلخواه و تنظیم شده توسط اپراتور پس از عبور از پره های ثابت به مسیر بار خروجی یا تولیدی هدایت میشوند . در ضمن  هردوی بار برگشتی و بار تولیدی توسط جریان توربوی پره ی بالایی باشدت و سرعت به مسیر خروجی خود هدایت شده تا هیچگونه گرفتگی و وقفه ای در خروج آنها ایجاد نشود.          

 

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شرکت ماشین سازی کاویان جم سپهر

قم

نوع فعالیت

تولید کننده، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

آسیاب فکی، آسیاب چکشی، آسیاب پودری، آسیاب بال میل، انواع سپراتور، بگ فیلتر، خط تولید پودر میکرونیزه، فن سانترفیوژ، پاکت پرکن، الواتور، فیدر

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات