بازرگانی هاردوایر

سیم بکسل, زنجیر, جرثقیل سقفی

مقایسه برند های مختلف جرثقیل سقفی

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

جرثقیل سقفی Hoist ابزاری صنعتی می باشد که برای لیفتینگ بار از ۱ الی ۳۵ تن مورد استفاده قرار می گیرد. وجه مشترک تمامی انواع جرثقیل های سقفی در این است که نیاز به یک تکیه گاه با قابلیت های باری بسیار بالا بر روی سقف و یا در ارتفاعی بالا برای اتصال جرثقیل دارند. جرثقیل سقفی Hoist ابزاری صنعتی می باشد که برای لیفتینگ بار از ۱ الی ۳۵ تن مورد استفاده قرار می گیرد.

وجه مشترک تمامی انواع جرثقیل های سقفی در این است که نیاز به یک تکیه گاه با قابلیت های باری بسیار بالا بر روی سقف و یا در ارتفاعی بالا برای اتصال جرثقیل دارند. جرثقیل سفقی هم بصورت دو کاره یعنی همراه با یک قلاب سقفی و تنها برای لیفتینگ عمودی بار مورد استفاده قرار می گیرد و هم بصورت چهار کاره که با یک ترولی و یا کالسکه سقفی مورد استفاده قرار گرفته و پس از لیفتینگ عمودی بار به جابجایی افقی آن نیز می پردازد.  برای مقایسه برند های مختلف جرثقیل سقفی ابتدا می بایست به معرفی انواع مختلف این ابزار صنعتی و تناژ کاری هر یک بپردازیم.

روش های مختلفی برای دسته بندی جرثقیل های سقفی وجود دارد که یکی از آنها بر حسب نوع اتصال همونگونه که در بالا نیز قید شد بصورت جرثقیل دو کاره و چهار کاره می باشد. از دیگر روش های دسته بندی این ماشین صنعتی بر حسب سرعت لیفتینگ بار می باشد که بر این مبنا بصورت تک سرعته و دو سرعته دارای گیربکس قابل دسته بندی هستند. با این وجود مهندسی ترین روش دسته بندی جرثقیل سقفی بر حسب نوع اتصال این ابزار صنعتی و بر حسب نوع نیروی محرکه می باشد.

اتصال به بار جرثقیل سقفی جرثقیل های سقفی

برای اتصال به بار از دو ابزار و اتصال مختلف یعنی سیم بکسل و زنجیر استفاده می کنند. از این منظر جرثقیل های سقفی در دو دسته اصلی جرثقیل های سیم بکسلی و زنجیری قابل دسته بندی هستند که هر یک دارای مزایا و معایبی هستند که در زیر به آن می پردازیم.

جرثقیل سقفی زنجیری: با دوام ترین و پر کاربرد ترین نوع جرثقیل سقفی نوع زنجیری آن می باشد. جرثقیل های سقفی زنجیری هم از نوع دستی و هم از نوع برقی و بصورت دو کاره و چهار کاره تولید شده و اغلب تا تناژ ۲۵ تن مورد استفاده قرار می گیرند. اغلب از زنجیر فولادی خشکه با کلاس G80 در اتصال این سری از جرثقیل ها استفاده شده و به سبب مقاومت سایشی بالایی که دارد طول عمر جرثقیل های زنجیری اغلب بسیار بالا است. از معتبر ترین برند های تولید کننده جرثقیل های زنجیری KITO , VITAL ژاپن و DEMAG آلمان هستند.

جرثقیل سقفی سیم بکسلی: کاربری و تولید جرثقیل های سقفی سیم بکسلی محدود بوده و از این رو با برند های محدودتری تولید می شوند. جرثقیل های سیم بکسلی اغلب با قابلیت لیفتینتگ بالاتر از نمونه های زنجیری و اغلب تا ۳۵ تن مورد استفاده قرار می گیرند. از سیم بکسل فولادی با ساختار ۶ رشته ۶X19 در سایز های ۸ الی ۱۲ میلیمتر در اتصالات جرثقیل های سقفی سیم بکسلی استفاده می شود. از معتبر ترین برند های تولید کننده جرثقیل سیم بکسلی در دنیا برند DEMAG آلمان می باشد. جرثقیل های برقی و دستی جرثقیل های سقفی با نیروی محرکه مختلفی بکار می افتند که این نیروی محرکه یکی دیگر از روش های دسته بندی این ابزار صنعتی می باشد.

2 سال قبل
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

بازرگانی هاردوایر

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

سیم بکسل، زنجیر، جرثقیل سقفی، اتصالات سیم بکسل

نوع مالکیت:

جواز کسب (مغازه)

دسته‌بندی محصولات و خدمات
بروز رسانی 10 روز پیش