گنجی پخش إفروش لوازم خودروإ

خوشبو کننده خودرو, واکس بدنه خودرو, پولیش بدنه خودرو

هر آنچه باید در مورد پولیش خودرو بدانید

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

هر خودرویی در طول چرخه عمر خود نیاز به نگهداری مناسب دارد تا بتواند رخ و چهره خود را حفظ کند. پولیش خودرو مایعی است که بر روی سطوح رنگ شده و به منظور از بین بردن خط وخش ‌ها و آلودگی ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استفاده از انواع پولیش یکی از بهترین بازدارنده ‌های به روز مشکلاتی نظیر آفتاب‌ سوختگی، زنگ‌زدگی و …  در بدنه خودرو محسوب می‌شود که در عین حال جذابیت ظاهری دوچندانی نیز برای آن فراهم می‌کند تا حتی در هنگام فروش به عنوان یک عامل تحریک کننده و مشوق در ترغیب فرد به خرید خودرو باشد.

پولیش خودرو مایعی است که بر روی سطوح رنگ شده و به منظور از بین بردن خط وخش ‌ها و آلودگی ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مایع با برداشتن یک لایه نازک از رنگ، خط و خش‌ها را از بین می‌برد تا جلا و درخشندگی لازم را روی بدنه خودرو ایجاد کند. شما می‌توانید مایع پولیش را هم با دستگاه پولیش برقی یا بافر و هم با دست و با استفاده از یک تکه پارچه نرم روی بدنه بمالید.

پولیش خودرو چه کارهایی انجام می دهد؟

رفع خط و خش ‌های سطحی روی بدنه خودرو

ایجاد درخشندگی فوق ‌العاده بدون نیاز به واکس با توجه به خصوصیت سیلیکونی محصول

ایجاد لایه محافظ برای جلوگیری از زیان های اشعه خورشید

ایجاد درخشندگی بسیار بالا و جلوه زیبا قطرات آب در هنگام بارندگی به علت ترکیب خاص

انواع پولیش چیست؟

پولیش خودرو دارای قدرت سایندگی متفاوت است و هرچقدر این قدرت بالاتر باشد، پولیش زبرتر و خشن‌تر بوده و بالعکس. به طور کلی پولیش‌ها در سه نوع تقسیم بندی می‌شود:

پولیش زبر و پولیش متوسط و پولیش نرم

پولیش زبر:

این پولیش دارای خاصیت سایندگی فوق‌العاده بالا می‌باشد به طوری که خراش‌های عمیق را به راحتی از بین می برد.

پولیش متوسط:

این پولیش دارای خاصیت سایندگی متوسط می باشد به طوری که خط و خراش های کوچک و نه چندان عمیق را به راحتی از بین می برد.

پولیش نرم:

این پولیش دارای خاصیت سایندگی بسیار ظریفی می‌باشد به طوری که سطح را کاملاً براق و صاف نموده و کلیه خطوط و خراش‌های سطحی را از بین می‌برد.

پولیش واکس:

پولیش واکس در حقیقت یک نوع پولیش مخلوط با واکس می‌باشد که می‌تواند براقی بیشتری را بر روی بدنه خودرو ایجاد کند و خصوصیات پولیش نرم را دارا می‌باشد. همچنین انواع دیگری از پولیش‌ها در بازار وجود دارند که همگی از خانواده پولیش نرم هستند مانند پولیش مایع، اسپری پولیش، تمیزکننده و براق‌کننده خودرو و …

پولیش چگونه کار می کند؟

پولیش خودرو همانند یک سنباده اما با دانه‌های بسیار ریزتر از سنباده می‌تواند عمل پرداخت را بسیار ظریف انجام دهد و این عمل بر اثر مالش مواد پولیش و اصطکاک دانه‌های موجود در آن انجام ‌می‌شود.

وقتی شما قصد براق کردن و یا ترمیم رنگ ماشین خود را توسط پولیش خودرو دارید، در واقع یک لایه از سطح رنگ را از بین می‌برید و نتیجه این عمل نمایان شدن یک سطح کاملا تمیز می‌باشد و مسلما با این کار ضخامت لایه‌ رویی کمتر خواهد شد، هر چند که ضخامت لایه حذف شده آنقدر جزئی می‌باشد که تاثیر چندانی در کیفیت کلی رنگ ایجاد نمی‌کند.

چند نکته در ارتباط با پولیش خودرو

- قبل از استفاده باید نوع خط و خش را مشخص کنید (خط و خش عمیق یا سطحی و باریک) و متناسب با آن، مواد پولیش را تهیه کنید. دقت شود که محصول نامناسب و یا استفاده نادرست می تواند به سطح رنگ آسیب برساند.

- در هر حال برای پولیش کردن نباید بیشتر از ۵۰% لایه خارجی را با پولیش از بین ببرید زیرا در این صورت حتی اگر خراش موجود از بین برود در عوض رنگ خودروی شما آسیب‌پذیر خواهد بود و دقت داشته باشید که اگر بیشتر از ۷۵% لایه خارجی را حذف کنید در این لحظه رنگ خودروی شما دیگر صدمه دیده است و تغییر رنگ در آن دیده خواهد شد پس هیچ گاه به فکر برداشتن بیش از ۵۰% ضخامت رنگ نباشید.

- هیچ پولیشی نمی تواند رنگ از بین رفته را دوباره باز گرداند.

- پولیش چیزی به سطح و رنگ بدنه خودروی شما اضافه نمی کند، بلکه لایه ای نازک از سطح را حذف می کند.

- رنگ های غیر متالیک راحت تر و سریعتر پولیش می شوند و خطوط روی آنها رفع می شود ولی به همان نسبت آسیب پذیر تر از رنگ های متالیک می باشند در حالی که رنگ های متالیک کمی سخت تر براق شده اما به دلیل ضخیم تر بودن لایه خارجی آنها، خراش ها معمولا در همان لایه خارجی قرار گرفته و حتما با پولیش قابل ترمیم اند.

- عملیات پولیش می تواند هم به صورت دستی و هم با دستگاه پولیش انجام شود. مثلا فرض کنید می خواهید یک سطح تورفته و یا یک لبه دارای زاویه را پولیش کنید در این حالت دستگاه پولیش گزینه مناسبی نیست و بهتر است این کار با دست انجام دهید. از طرفی دیتیل کاران حرفه ای اغلب پولیش با دست را نسبت به دستگاه ترجیح می دهند اما به طور مثال پرداخت بدنه در کارخانه های خودروسازی هیچ گاه با دست انجام نمی شود.

مراحل کلی پولیش خودرو چیست؟

۱- خودرو را با مواد شوینده مناسب بشویید تا آثار گِل و کثیفی روی آن نباشد.

۲- خودرو را در محلی قرار دهید که نور مستقیم خورشید روی بدنه آن قرار نداشته باشد و سطح بدنه داغ نباشد.

۳- نوع خراش را بررسی نمایید و پولیش خودرو مناسب را (از نظر مقدار زبری) انتخاب نماید.

۴- مقداری پولیش روی پد مخصوص پولیش قرار داده و تا زمانی که به نتیجه مطلوب شروع به پولیش کردن سطح کنید.

۵- پس از اتمام کار سطح پولیش شده را توسط یک حوله مایکروفایبر نرم و خشک تمیز نمایید.

۶-همواره حرارت سطح را کنترل کنید و از گرم شدن بیش از حد یک نقطه جلوگیری کنید.

تیم گنجی پخش با تحقیق و بررسی بر روی انواع پولیش خودرو در بازار توانسته است مسیر انتخاب و خرید مناسب ترین پولیش مربوط به رنگ بدنه خودرو را برای شما فراهم کند. در مطالب بعدی به معرفی محصولات برتر انواع پولیش نرم، متوسط و زبر و نحوه اعمال صحیح آن ها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید...

5 سال قبل
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

گنجی پخش إفروش لوازم خودروإ

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

خوشبو کننده خودرو، واکس بدنه خودرو، پولیش بدنه خودرو، اسپری تمیز کننده خودرو، برف پاک کن، مکمل سوخت، قلم خشگیر، اکتان بنزین، تمیزکننده و محافظ چرم، تمیزکننده و محافظ داشبورد، تمیزکننده و محافظ لاستیک، روکش فرمان ماشین، اسپری خوشبوکننده ماشین، شارژر فندکی ماشین، دستگاه پولیش حرفه ای، دستگاه صفرشویی مخصوص شستشوی سقف و صندلی خودرو

دسته‌بندی محصولات