شرکت مهندسی فراب زیست فراز (طراحی و ساخت انواع تجهیزات تص...

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی, پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی, دستگاه تصفیه آب RO

طراحی و ساخت انواع فیلتر شنی

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید
تعریف و کاربرد قیلتر شنی در تصفیه آب

فیلتر شنی یا همان صافی شنی ، با فیلتراسیون فیزیکی آب باعث حذف ذرات معلق و کدورت موجود در آب می شود. فیلتراسیون یکی از مراحل تصفیه آب و فاضلاب می باشد که در آن لخته ها و ذرات ریزموجود در آب حذف می شوند. در این دستگاه، آب حاوی کدورت را از بستری که دارای دانه های شن و سیلیس می باشد عبور می دهند. در اثر عبور آب از  بستر شنی ، ذرات معلق آب بین ذرات شن و ماسه گیر کرده و آب تقریبا عاری از مواد معلق و کدورت، بدست می آید. استفاده از فیلتر شنی یکی از بهترین روش ها برای کاهش غلظت جامدات معلق در آب می باشد.

ساده ترین شکل تصفیه فیزیکی آب و حذف ذرات جامد از آن عبور آب از یک بستر شنی می باشد. چنانچه این فرایند با استفاده از فشار پمپ انجام شود دستگاه مورد نظر فیلتر شنی تحت فشار نام خواهد داشت. فیلتر های شنی عمدتاً در تصفیه مقدماتی آب شرب و در تصفیه آب استخر و حذف مواد جامد و ذرات معلق آن مورد استفاده قرار می گیرد. ساختار کلی این فیلتر ها شامل یک مخزن عمودی تحت فشار مجهز به دو عدد عدسی در سر و ته می باشد. بر روی عدسی پایین، صفحه ای قرار گرفته که به آن صفحه نازل خور می گویند. در روی این صفحه سوراخهایی تعبیه شده که در آن نازلهای برنجی با سایز مناسب( متناسب با ظرفیت فیلتر و دبی فیلتراسیون) نصب می گردند. بر روی صفحه نازل خور سیلیس با دانه بندی های متفاوت را در لایه هایی با ارتفاع های مختلف، می ریزند و سپس با ابزار مناسب پیش از ریختن دانه بندی بعدی در محل خود می کوبند.

نازل ورودی آب از قسمت بالای مخزن وارد مخزن شده و در انتهای نازل ورودی تمهیداتی دوش مانند تعبیه می گردد تا آب را بصورت یکنواخت بر روی سطوح فیلتراسیون توزیع نماید. هم چنین بمنظور جلوگیری از برخورد آب با سطوح سیلیس و تشدید خوردگی سطوح ناشی از سند بلاست شدن سطح داخلی در فرایند کارکرد این فیلترها تمهیدات ویژه هدایتگر جریان تعبیه و استفاده شده است.

سایز یا درجه دانه بندی سیلیس به شرح زیر می باشد :


سيليس نمره يك از قطر 5/0 ميلي متر تا 5/1  ميلي متر
سيليس نمره دو  از قطر 2  میلی متر تا 5/3 میلی متر
سيليس نمره سه  از قطر 4  میلی متر تا 8 میلی متر
سيليس نمره چهار از قطر 8  میلی متر تا 12 میلی متر

 صافی های شنی یا اصطلاحا فیلترهای شنی در ابتدای خطوط کابرد دارند، بیشترین کاربرد آنها برای شفاف و زلال سازی آب در دستگاه های تصفیه اب صنعتی و موتورخانه ها میباشد، دقت حذف ناخالصی های توسط این نوع از فیلترهای شنی و سیلیسی میتواند کمتر از 50 میکرون یا بیشتر از 50 میکرون باشد، ولی در نظر داشته باشید از این نوع فیلترهای شنی یا سیلیسی فقط برای نرم کردن آب و حذف مواد و آلودگی های معلق در آب استفاده میکنند و نمیتوان این سیستم را بجای دستگاه های تصفیه اب صنعتی که از روش اسمز معکوس استفاده میکنند جایگزین کرد و نوع دیگر آن که برای تصفیه اب استخرها استفاده میکنند نوع تحت فشار است .

نحوه محاسبه و طراحی فیلتر شنی :


برای رسیدن به ظرفیت فیلتر شنی مورد نیاز می بایست طبق فرمول زیر قطر فیلترشنی را حساب نماییم و سپس با توجه به جدول مشخصات فیلترهای شنی مورد نظر را انتخاب نماییم.

A = Q/V


A(مترمربع)= Q(مترمکعب بر ساعت)/V(ساعت/متر)


D(m)=1.13√A(m2)

موارد کاربرد فیلترشنی:

پیش تصفیه دستگاه آب شیرین کن
حذف ذرات معلق همچون مو و برگ و غبار در استخر
تصفیه آب جهت پرورش ماهی
تصفیه اولیه در صنعت کشاورزی
حذف مواد معلق و گل و لای

شرکت مهندسی فراب زیست فراز ،  ارائه دهنده انواع فیلتر شنی کند و فیلتر شنی تند. تولید در سه نوع دستی، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک و طراحی دقیق و علمی بر اساس کیفیت آب.

6 سال قبل
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شرکت مهندسی فراب زیست فراز (طراحی و ساخت انواع تجهیزات تص...

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی، پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی، دستگاه تصفیه آب RO، فیلترپرس، میکسر مستغرق، سختی گیر رزینی، پکیج تزریق مواد شیمیایی، سپتیک تانک، پکینگ مدیا، پکیج تصفیه فاضلاب، دیفیوزر هوادهی، فیلتر شنی

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات