ایده برتر پارسیان

پرینتر لیزری, پرینتر جوهر افشان, اسکنر

دولوپر دستگاه کپی چیست ؟

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

این روزها دستگاه های کپی موجود در بازار چندان شباهتی با نخستین دستگاه کپی که توسط کمپانی زیراکس در سال 1959 معرفی شد ندارند و علاوه بر کپی گرفتن قابلیت اسکن، چاپ و فکس را هم دارند.

بسیاری از شرکت ها با در نظر گرفتن حجم کار خود ترجیح می دهند ترجیح می دهند از دستگاه کپی سیاه و سفید استفاده کنند.

حتما بخوانید: تونر دستگاه کپی چیست؟

از بزرگترین مزیت های استفاده این نوع دستگاه کپی، صرفه جویی در هزینه های مربوط به مواد مصرفی و لوازم جانبی آن است.

به طور کلی مواد مصرفی دستگاه فتوکپی به دو قسمت دولوپر و تونر دستگاه کپی تقسیم می شود که در این مقاله قصد داریم به بررسی دولوپر بپردازیم.

دولوپر دستگاه کپی چیست؟

کار دولوپر دستگاه کپی انتقال تونر بر روی سطح درام را بر عهده دارد و پودر سنگین نامیده می شود.

 

 

دولوپر نقش بسزایی در کیفیت کار دستگاه فتوکپی دارد و به همین دلیل  بعد از مدتی که کارایی خود را از دست دادند و نیاز به تعویض دولوپر دستگاه کپی می باشد. در نتیجه باید مدل باکیفیتی را به جای مدل قبلی قرار بدهید.

البته این تعویض معمولا هر چند سال یکبار که معمولا دوساله است رخ می دهد بنابراین همیشه به دولوپر دستگاه فتوکپی خود توجه کنید.

 

حتما بخوانید: درام دستگاه کپی چیست؟

 

پودر دولوپر از قابلیت مغناطیسی برخوردار است چرا که از جنس آهن می باشد و در صورتیکه هنگام انتقال آن موردی به مواد اضافه شود حتی اگر کوچک هم باشد، رگه های سفیدی حین کار در کاغذ ایجاد می شود.

دولوپر ظاهری همچون براده ی آهن دارد و در بازار در قوطی های آلمینیومی موجود هستند.

 

 

پودر دولوپر باید در محیطی خشک با دمای ثابت و مناسب نگهداری شود. در نظر داشته باشید که این مواد مصرفی دستگاه کپی نباید در معرض آفتاب و نور خورشید قرار بگیرد به این دلیل که دچار مشکل می شوند و در کپی برداری از فایل ها با افت کیفیت روبرو خواهید شد.

6 سال قبل
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

ایده برتر پارسیان

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

پرینتر لیزری، پرینتر جوهر افشان، اسکنر، پرینتر چاپ کارت، دستگاه فتوکپی، فیش پرینتر، کاغذ خرد کن، کاغذ خردکن، ویدئو پروژکتور، دیتا ویدئو پروژکتور، دیتا پروژکتور، ویدیو پروژکتور، صندوق فروشگاهی، بارکد خوان ، دوربین مداربسته، دوربین مدار بسته

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات