ایده برتر پارسیان

پرینتر لیزری, پرینتر جوهر افشان, اسکنر

کنتراست ویدئو پروژکتور چیست؟

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

در حال حاضر یکی از پرکاربردترین تجهیزات آموزشی، دیتا ویدئو پروژکتور است که به صورت گسترده در مدارس، دانشگاه ها، ادارت و سازمان های مختلف جهت برگزاری جلسات استفاده می شود. در هنگام خرید ویدئو پروژکتور به چند آیتم مهم باید توجه کنید که کنتراست تصویر Contrast یکی از آنها است. در یک تعریف کوتاه و کلی، کنتراست نسبتی بین تاریک ترین و روشن ترین قسمت تصویر است. در واقع به اختلاف بین روشن ترین و تاریک ترین بخش های هر تصویر، کنتراست گفته می شود.

در ویدئو پروژکتور خانگی کنتراست به عنوان اولین فاکتور مهم در نظر گرفته می شود در حالی که در مدل های تجاری ویدئوپروژکتور، میزان نور خروجی دستگاه اولویت بالاتری نسبت به کنتراست تصویر دارد. برای بیان بهتر موضوع، خوب است بدانید که هر چه کنتراست یک دیتا ویدئو پروژکتور بالاتر باشد، غلظت رنگ سیاه در تصویر بالاتر می رود به طوری که حتی جزئیات سایه ها را نیز به وضوح نمایش می دهد. در واقع این آیتم به تصویر عمق می دهد و باعث می شود یک تصویر دو بعدی تقریبا سه بعدی به نظر بیاید.

نسبت کنتراست ویدئو پروژکتور Contrast Rati

نسبت کنتراست ویدئو پروژکتور Contrast Ratio تصویر یک ویدیو پروژکتور به دو صورت در برگه مشخصات دستگاه ذکر می شود. اگر فقط کلمه کنتراست On/Off contrast عنوان شده باشد، عدد بیان شده نشان دهنده نسبت سفیدترین سفیدی به سیاه‌ترین سیاهی است که پروژکتور قادر به تولید خواهد بود. اگر عبارت کنتراست انسی یا ANSI contrast ذکر شده باشد، به این معنی است که عدد بیان شده از طریق یک تصویر شطرنجی با مربع های سفید و سیاه بیان شده است. در این صورت نسبت کنتراست با سنجش روشنایی هر یک از این مربع ها تعیین می شود.

حتما بخوانید: رزولوشن یا وضوح تصویر ویدئو پروژکتور

به این نکته توجه داشته باشید که کنتراست خاموش / روشن اغلب عدد بالاتری را نشان می دهد. اما کنتراست انسی برای بیان قابلیت واقعی نمایش دستگاه در شرایط مختلف، دقیق تر می باشد. در پایان نیز حتما به این نکته توجه داشته باشید که یک دیتا پروژکتور بهترین عملکرد خود را زمانی نشان می دهد که در یک محیط کاملا تاریک و بدون وجود هیچ نوری قرار بگیرد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت ایده برتر مراجعه کنید و یا برای مشاوره با کارشناسان با شماره تلفن 73027-021 تماس بگیرید.

7 سال قبل
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

ایده برتر پارسیان

تهران

نوع فعالیت

وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

پرینتر لیزری، پرینتر جوهر افشان، اسکنر، پرینتر چاپ کارت، دستگاه فتوکپی، فیش پرینتر، کاغذ خرد کن، کاغذ خردکن، ویدئو پروژکتور، دیتا ویدئو پروژکتور، دیتا پروژکتور، ویدیو پروژکتور، صندوق فروشگاهی، بارکد خوان ، دوربین مداربسته، دوربین مدار بسته

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات