صنایع الکترونیک آریون - گروه صنعتی ازن سازان سهند

طراحی و تولید دستگاههای ازن ساز , طراحی و تولید دستگاههای ضد عفونی محیطی , طراحی و تولید دستگاههای مولد اکسیژن فعال

ازن در کارخانجات مواد غذایی

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

از آنجا كه ازن با حذف كليه ميكروارگانيسم ها، سبب كاهش بار ميكروبي در محصول مي شود ، روي بوهاي نامطبوع كه اكثراً تركيبات حلقوي هستند نيز تاثير بسزايي دارد. اين سيستم، مولكول هاي بو را در هم مي شكند و بو را از محيط حذف مي كند. اثر دئودرانت (ضدبو) اين سيستم ها، روش مفيدي براي حذف بود و توليد اكسيژن خالص در محيط است كه موجب ايجاد محيطي با طراوت مي گردد. هنگام بسته بندي محصول، استفاده از ازن باعث حذف بوهاي نامطبوع و همچنين باعث شفافيت محصولات غذايي ، مثل گوشت ، قارچ، مرغ و ... مي شود.

ازن مي تواند ماندگاري را در زمان بسته بندي محصول با نابودي كامل كليه ميكروارگانيسم هاي باقيمانده شيميايي به بيش از 3 برابر افزايش دهد كه باعث حفظ طراوت رنگ ميوه جات، سبزيجات و ... مي شود. به طوري كه به جاي وكيوم نيتروژن در صنايع غذايي ، تاثير فوق العاده ازن در صادرات مواد غذايي، نقش بسزايي را ايفا مي كند. 


ب)ضد عفونی هوای سردخانه ها
از جمله فعاليتهاي شرکت در بخش سردخانه ها مي توان به استريل و ضد عفوني کردن سالن هاي سرد اشاره کرد که علاوه بر ماندگاري بيشتر محصولات، موجب کاهش بار ميکروبي و حفظ طعم و مزه خواهد شد. همچنين گاز ازن در سردخانه هاي نگهداري ميوه موجب بلوکه شدن گاز اتيلن شده و مانع از رسيدگي زود هنگام ميوه مي گردد. در اين راستا به عنوان نمونه مي توان به کارخانه قند شيرين خراسان اشاره نمود که اين تکنولوژي جديد توانست ضايعات 8% انبار سيب زميني را به 2% کاهش دهدکه اين مقدار کاهش تلفات برابر با حجم زيادي سرمايه مي باشد .

 ج) ضد عفونی سيستم انتقال ( لوله ها، تانک های ذخيره )
پس از اتمام عمليات فرآوری، جهت شستشو و استريل خطوط توليد آب با غلظت بالای ازن پيشنهاد می گردد. در اين قسمت يک دستگاه ازن ژنراتور در نزديکترين مکان نسبت به مخزن نهايي نصب می گردد. ازن به صورت مداوم با غلظت بالا در آب تزريق شده و آبی با خاصيت استريل کنندگی بالا توليد نموده که می تواند باعث از بين رفتن باکتريها، قارچها و بيوفيلم ها، کاهش قابل توجهی در مصرف آب، حذف کليه محلول های شيميايي خاص اعم از پريسيدين، کلر، آب اکسيژنه و ...، کنترل اتوماتيک و ثابت ماندن قدرت ضد عفونی کنندگی در طولCIP ، توليد و بهره وری در محل و عدم نياز به خريد و نگهداری مواد از ديگر مزايای استفاده از ازن می باشد.
 

د) ضد عفونی آب مصرفی و آب های آشاميدنی در صنايع غذايی
استفاده از سيستم هاي تصفيه آب با استفاده از ازن موردي است که از صدها سال پيش در فرانسه مورد استقبال قرار گرفته است ولي در آمريکا بعد از گذشت سالها و انتقال برخي بيماريها به وسيله آب مصرفي ( کلر کارايي چنداني روي اين ويروسها ندارد) مورد تأييد FDA قرار گرفته و هم اکنون نيز به عنوان قوي ترين ضد عفوني کننده مورد استفاده قرار مي گيرد.
موارد کاربردي ازن در تصفيه آب را مي توان در 4 بخش ذکر کرد

1- تصفيه آب که باعث استريل کامل آب ضمن حذف طعم و بو و مواردي از قبيل آهن و منگنز از آب مي شود. 

2- ضد عفوني و از بين بردن مواد آلي در آب.  

3- ويژگي منعقد سازي ازن که باعث حذف ذرات کلوئيدي در فيلترهاي شني مي شود.

4- حذف رنگ و طعم آب.

در اين خصوص مي توان به ويلاهاي خصوصي، مجتمع هاي آپارتماني و کارخانجات آب معدني و کارخانجات مواد غذايي و صنعتي اشاره کرد.

 ه) ضد عفونی سطوح، کف سالن ها، بطری ها و تانکرهای حمل
يکی ديگر از مشکلات عمده در کارخانجات صنايع غذايی آلودگی های موجود در کف سالن، سطوح و تانکرهای حمل فرآورده ها می باشد که رعايت نکات بهداشتی برای اين قسمت ها نيز ضروری و دارای اهميت بالايی است. جهت جلوگيری و حذف ميکروارگانيسم هاي موجود در اين بخش ها نيز روش ضد عفونی و استريل با ازن پيشنهاد می گردد. ازن با قدرت استريل کنندگی بالايی که دارد می تواند در مدت زمان کمتری با حذف کامل روشهای قبلی عمل ضدعفونی را انجام دهد.

و) استفاده از ازن در تصفيه فاضلاب صنايع غذايی

- گندزدايي پساب تصفيه شده

- استفاده از ازن در تانک هوادهي براي تبديل COD به BOD و تجزيه پذيري بيولوژيکي بيشتر فاضلاب، ضمن ته نشيني بهتر در حوضچه هاي ته نشيني ثانويه

- از بين بردن باکتري هاي رشته اي (فيلامنت ها) که باعث به هم خوردن ته نشيني و Bulking مي شود

-از بين بردن ناکارديا که باعث کف ناکارديا مي شود

- افزايش ظرفيت تصفيه خانه ها با افزايش راندمان تصفيه بيولوژيکي

- کاهش توليد لجن به نصف و کمتر

- قابليت حذف کليه ميکروارگانيسم ها بدون مقاومت پذيري نسبت به ازن

- تصفيه آب برجهاي خنک کننده (بدون نياز به ضد رسوب و ضد خوردگي با کاهش زير آب)

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

صنایع الکترونیک آریون - گروه صنعتی ازن سازان سهند

تبریز

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

طراحی و تولید دستگاههای ازن ساز ، طراحی و تولید دستگاههای ضد عفونی محیطی ، طراحی و تولید دستگاههای مولد اکسیژن فعال، تعمیرات تخصصی دستگاههای ازن ساز

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات