مرکز سلامت پا

کفش طبی چرمی ساقدار, کفش طبی چرمی دیابتی, صندل طبی چرمی

پوشیدن کفش تنگ سبب بروز ۱۰ مشکل در ناحیه پا میشود. در ادامه با ما همراه باشید

پوشیدن کفش تنگ حداقل 10 عارضه‌ی زیر را می‌تواند در پاها ایجاد کند.

1) کجی شست پا: حتما دیده‌اید که در قاعده‌ی شست بعضی از پاها برجستگی وجود دارد. به این برجستگی بونیون گفته می‌شود. کسی که استعداد این امر را داشته باشد اگر کفش تنگ بپوشد، چون شست پا به طرف خارج و انگشتان دیگر انحراف پیدا می‌کند، احتمال برجسته شدن بونیون و درد آن و کجی شست پا که به آن هالوکس والگوس می‌گویند بیشتر می‌شود که در بعضی مواقع بسیار دردناک است و منجر به عمل جراحی خواهد شد.

2) درد پاشنه: در پا و مچ پا، 26 استخوان وجود دارد که استخوان پاشنه بزرگ‌ترین آن‌ها است.   بیشترین چیزی که باعث  درد در ناحیه پاشنه می‌شود، پوشیدن کفش تنگ است.

3) بدشکل شدن انگشتان پا: انگشت چکشی نوعی خارج شدن از شکل طبیعی انگشتان پا است که بیشتر در اثر پوشیدن کفش تنگ ایجاد می‌شود که به صورت خم شدن مفاصل انگشتان پا و بد شکل شدن آن‌ها است. به‌خصوص کسانی که دیابت دارند بیشتر در معرض این امر می‌باشند. به‌خصوص در بچه‌ها باید مواظب بود که به طور مرتب کفش جدید جهت آن‌ها خریداری شود. چون پای آن‌ها رشد می‌کند و کفش تنگ باعث کج شدن انگشتان آن‌ها در سنین بالاتر می‌شود.

4) در افراد مبتلا به دیابت: کفش تنگ در افراد دیابتی باعث ایجاد زخم‌هایی در پا می‌شود که گاهی اوقات غیرقابل درمان و حتی منجر به قطع پا می‌شود.
 کفش افراد دیابتی فضای کافی برای انگشتان را داشته باشد. نرم باشد و حتما بعد از ظهرها کفش بخرند. مرتب کفش‌ها را بشویند و مرتب جوراب‌ها را عوض کنند و همیشه پا خشک باشد و از پوشیدن کفش با پای مرطوب خودداری کنند.

5) در خانم ها : اگر خانم‌ها همراه کفش تنگ، کفش پاشنه بلند هم انتخاب کنند، مشکل مضاعف می‌شود.

6) درد پا : پوشیدن کفش تنگ باعث درد پا می‌شود. با گذشت زمان چربی موجود در کف پا و پاشنه نازک شده که باعث درد پا می‌شود. کفش تنگ این امر را تسریع می‌کند. بنابراین به‌خصوص هنگام ورزش یا استفاده از تردمیل در پوشیدن کفش خود وسواس داشته باشید.
کفشی بپوشید که تنگ نباشد. کف آن به اندازه‌ی کافی padding داشته باشد. فضای کافی جهت انگشتان و طرفین کفش وجود داشته باشد. به‌خصوص هنگام دویدن، پاشنه‌ی پا به درستی در قسمت عقب کفش قرار بگیرد.
هنگام خرید کفش ورزشی دنبال ارزانی نروید. کفش مناسب و اندازه‌ی پا با شرایط بالا تهیه فرمایید.

7) پای ورزشکاران:  پوشیدن کفش تنگ در دراز مدت باعث شرایطی در پا می‌شود که به آن پای ورزشکاران (Athlete’s foot) می‌گویند. که پایی خشک به همراه خارش و سوزش بین انگشتان پا یا در کف پا است که در اثر رشد قارچ ایجاد می‌شود. چون قارچ محیط گرم و مرطوب را دوست دارد و کفش تنگ باعث عرق پا می‌شود، این امر محیط را جهت رشد قارچ ایجاد می‌کند.
اگر دچار این عارضه شدید، پاها را روزانه شستشو دهید. آن‌ها را به خوبی خشک کنید و از داروهای ضد قارچ موضعی استفاده کنید و با پوشیدن کفش سبک و راحت و جا دار، به پا اجازه‌ی نفس کشیدن بدهید و جوراب‌ها را مرتب عوض کنید.

8) پینه، میخچه وتاول: کفش تنگ باعث ایجاد پینه، میخچه و تاول می‌شود. اگر مرتب کفش تنگ می‌پوشید، با گذشت زمان بدن با بافتی به شکل تاول که محتوی مایع است، سعی در حفاظت قسمت‌های برجسته‌ی پا می‌کند. گاهی پوست جهت حفظ خود برابر کفش تنگ ایجاد پوست سختی را در محل تحریک می‌کند که به آن میخچه می‌گویند و گاهی پینه ایجاد می‌شود.

9) فرو رفتن ناخن در گوشت: فرو رفتن ناخن در پوست کنار انگشت حتی با پوشیدن جوراب تنگ هم ممکن است به وجود آید که معمولا شست پا گرفتار می‌شود. ناخن به مرور داخل پوست مجاورش رشد می‌کند و باعث درد و گاهی اوقات عفونت می‌شود. پاهای خود را در آب گرم بگذارید و به آرامی پوست را از روی ناخن به عقب بکشید. با دقت ناخن را بگیرید. کفش تنگ را کنار بگذارید. ناخن‌ها را خیلی کوتاه نکنید و آن‌ها را به صورت منحنی در نیاورید.

10) مچ پای متورم: کفش تنگ باعث می‌شود که پا فشرده شود و مایع به طرف مچ پا بیاید و مچ پای متورم و دردناک داشته باشیم یا اگر مچ پا متورم و دردناک است بدتر شود.

مرکز سلامت پا، مرکز تخصصی کفش،صندل و کفی طبی

تهران-خ کارگر-بین جمهوری و آذربایجان-پ۸۲۶-برج ۲۰۷-واحد۱۸-ط-۷

شنبه-۴شنبه

صبح-عصر

تماس    09010300848

021-66904541

دانش را با دوستانتان به اشتراک گذارید

https://telegram.me/joinchat/BTnZckA9R7ep4om4dMNLTA

https://telegram.me/foothealth

 
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

مرکز سلامت پا

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

کفش طبی چرمی ساقدار، کفش طبی چرمی دیابتی، صندل طبی چرمی، کفش طبی رانینگ زنانه، اسکن کف پا، کفی طبی چرمی، کفی طبی پلی یورتان

دسته‌بندی محصولات