گروه فیلمسازی، فیلمنامه نویسی و تبلیغات خلاق کاووش

فیلمسازی, ساخت وله و تیتراژهای حرفه ای , موشن گرافیک (گرافیک متحرک)

پنج درس از استراتژی بازاریابی جدید کوکاکولا

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

پنج درس از استراتژی بازاریابی جدید کوکاکولا

بیش از 100 سال است که کوکاکولا یکی از نخستین شرکت‌های پیشرو در زمینه به کارگیری چیزهایی است که داستان سرایی یک طرفه مشهور شده است. اما آیا گفتن داستان واقعا می‌تواند فرهنگ عامه را تحت تاثیر قرار دهد؟ و بر تصمیم خرید مردم اثر گذار باشد؟

روش بازاریابی و ارتباطات کوکاکولا، روشی هدفمند است و با مشتریان و مخاطبان خود به گونه‌ای ارتباط برقرار می‌کند که آن را از دیگر رقبایش برجسته می‌سازد. وظیفه اصلی آن تنها فروش محصولات نیست بلکه ایجاد تغییر مثبت و معنادار در جهان است که از دنیا مکان بهتری می‌سازد.

آن ها به تازگی متوجه شده اند که استراتژی بازاریابی شان که در طول دهه‌ها به خوبی برای آن ها نتیجه داده است، نیاز به تکامل دارد و به همین دلیل از "رجحان خالق " به سوی " رجحان محتوا"  درحال حرکت هستند.

رحجان خالق همواره در قلب تبلیغات کوکا کولا بوده است اما آن ها متوجه شده‌اند که در حال حاضر "محتوا" به عنوان کلید موفقیت در بازاریابی قرن 21 اهمیت ویژه ای یافته است، که از طریق رسانه‌های اجتماعی امکان پذیر می‌باشد.

هم اکنون برای کوکاکولا " اصل" و "فرع" در تعامل برندها محتوا است. و حال این سوال مطرح است که ما چه درس هایی را می‌توانیم از استراتژی جدید بازاریابی کوکاکولا بیاموزیم؟

درس 1: محتوای سیال (شکل پذیر) تولید کنید.

هدف رحجان محتوا، خلق" ایده‌ها" می‌باشد. آن ها محتوای سیال را تحت عنوان ایده‌های واگیرداری که قابل کنترل نیستند، تعریف می‌کنند. این محتوا ها به طور ذاتی با اهداف کسب و کار، برندها و منافع مصرف کننده مرتبط است و در تولید گفت و گوهای معنادار میان مخاطبان، نقش ویژه ای ایفا می کند.

در یک وب سایت اجتماعی مردم به راحتی می‌توانند ایده‌ها، فیلم‌ها و عکس‌ها بر روی شبکه های اجتماعی مختلف مانند فیس بوک به اشتراک بگذارند. بنابراین یکی از شرط‌ های ایجاد محتوا اشتراک گذاری می‌باشد خواه یک تصویر باشد، یا یک ویدیو و یا یک مقاله

درس 2: ازمرتبط بودن محتوای مطالب خود مطمئن شوید

قسمت بعدی معادله این است که اطمینان حاصل شود این ایده‌ها، به خلق محتواهایی خواهند پرداخت که ذاتا با موضوعات و اهداف کسب و کار شما، نام تجاری، و منافع و علایق مشتریانتان ارتباط دارند. از این رو  مطمئن شوید که محتوا با پیام شما سازگاری دارد و متناسب با وظایف و ارزش‌های شرکت شما تولید شده است.

درس 3: خلق گفت و گو ها

کوکا کولا متوجه شده است که مصرف کنندگان، داستان‌ها و ایده‌های بیشتری از خود آن ها خلق می‌کنند بنابراین با هدف دامن زدن به این گفت و گوها، در طول 365 روز سال با مشتریان خود در شبکه های اجتماعی، وارد " کنش" و "واکنش" موثر می شوند. "فناوری‌های انتشار" جدید درشبکه‌های توییتر، یوتیوب و فیس بوک ارتباط بیشتر و گسترده‌تری را فراهم می آورند، و مصرف کنندگان را نسبت به قبل توانمندتر می‌شوند. بنابراین، تنها به انتشار محتوا نپردازید بلکه با مخاطبان و افراد قبیله خود در تعامل باشید.

 

درس 4. حرکت در راستای بیان داستان پویا

در گذشته و در رسانه های سنتی، داستان سرایی ایستا و خیابان یک طرفه بود. تلویزیون و روزنامه‌ها برای شما برنامه پخش می‌کردند بدون آن که هیچ معنایی از تعامل وجود داشته باشد.

حال کوکا کولا به این واقعیت پی برده است که باید با استفاده از وب سایت‌های اجتماعی، کسب و کار خود را رشد دهد. آن ها فهمیده اند که نیاز دارند از" داستان سرایی یک سویه" به سوی " داستان سرایی دوطرفه و پویا" حرکت کنند.

این به معنی آن است که شما باید به داستان اجازه دهید تا همچنان که شما با مشتریان خود در تعامل و گفت و گو هستید، تکامل یابد. شما نیازمند آن هستید که با مشتریان خود از طریق بسیاری از رسانه‌های گوناگون و شبکه‌های اجتماعی گفت و گو کنید. داستان سرایی  از شکل استاتیک و همزمان به شکل چند وجهی، تعاملی و قابل انتشار نقل مکان کرده است.  

درس 5: با ایجاد محتوای خود، شجاع و خلاق باشید

بخشی از استراتژی محتوای جدید کوکاکولا پاسخ به اصل سرمایه گذاری 70/20/10 برای ایجاد "محتوای سیال" می‌باشد.

  • 70 درصد محتوای شما باید کم خطر باشد. (باید به آسانی انجام شود و تنها 50 درصد از وقت شما را بگیرد.
  • 20 درصد از خلق محتوا باید درآنچه انجام می‌دهید، تغییرات و نوآوری بوجود آورد‌ و ایده‌ها را بیشتر براساس جریان اصلی ارتباطات خود گسترش دهد.
  • در نهایت10 درصد از بازاریابی محتوا، ایده‌های با قدرت ریسک بالا هستند که تجربی و برای برخی مخاطبان جذاب خواهد بود. درس‌های آموخته شده از محتوای 10 درصد، می‌تواند آن ها را نسبت به اینکه مراحل بعدی برای تولید محتوای 70 درصد چه چیزهایی باشد، آگاه سازد.

این موارد یک طرح اولیه برای حرکت از گسترش مقالات سفید به سمت تلاش در خلق محتواهای دیداری‌تر، شجاعانه‌تر و تعاملی‌تردر دنیای وب می‌باشد که محتوای تعاملی و چندرسانه‌ای را درآغوش گرفته است.

 دیگر30ثانیه آگهی تلویزیون پادشاه نیست

کوکا کولا به این نتیجه رسید که جهان دیگر از تبلیغات تلویزیونی 30 ثانیه‌ای نقل مکان کرده است. بنابراین برندهای قدیمی و بسیاری از کسب و کارهای دیگر، رسانه‌های اجتماعی را به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خودشان در آغوش گرفته‌اند. ما نیازمند آن هستیم که به سوی یک مدل همکاری مصرف کننده واقعی حرکت کنیم که گفت و گوها و صحبت‌هایی را به همراه دارد و نظریه‌های تکرار شده در ایجاد محتوا را می‌پذیرد.

یادگیری این که چگونه گفت و گوها، و کنش و واکنش افراد را تحریک کنیم، هرگز بسیار مهم نبوده است.

ایده‌های مصرف کنندگان، خلاقیت و گفت و گوها با تکامل شبکه‌های اجتماعی راه اندازی شده است. یادگیری شیوه به کار بردن و گردآوردن گفت و گوها برای افزایش قابلیت دیداری برند شما، در حال حاضر یکی از بخش‌های مهم استراتژی بازاریابی شماست.

شما چطور؟

آیا شما گفت و گوهایی را در بازاریابی خود ایجاد می‌کنید؟ چه تعداد از مردم درباره داستان‌های شما در فیس بوک صحبت می‌کنند؟

آیا محتوای شما سیال، مرتبط  و چند چهره است؟

منبع:

http://www.jeffbullas.com/2012/01/30/5-lessons-from-coca-colas-new-content-marketing-strategy / [05/12/2014 ]

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

گروه فیلمسازی، فیلمنامه نویسی و تبلیغات خلاق کاووش

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، خدمات

خدمات/محصولات

فیلمسازی، ساخت وله و تیتراژهای حرفه ای ، موشن گرافیک (گرافیک متحرک)، خدمات سینمای دیجیتال (جلوه های ویژه ی رایانه ای)، فیلمنامه نویسی، طراحی گرافیک، برندینگ، مشاوره تبلیغاتی، مشاوره روابط عمومی، تبلیغات مجازی، طراحی انواع آرم و لوگو، طراحی پوسترهای خلاقانه، تحقیقات بازار، هویت نمایی برند، محتواهای اشتراک پذیر، تبلیغات خلاق

دسته‌بندی محصولات و خدمات