تیک تولید کننده سینی نردبان کابل گالوانیزه لوله برق

سینی کابل برق, نردبان کابل لدری, لوله گالوانیزه گرم برق

اطلاعیه

بررسی گزارش حسابرس در خصوص زیان عملیاتی بانک پارسیان

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

بانک پارسیان به صورت شرکت سهامی عام و با مالکیت اشخاص غیر دولتی و به استناد قانون اجازه تاسیس بانک‌های غیردولتی مصوب شده است .
طبق همان قانون این بانک در چارچوب قانون پولی و بانکی کشور مصوب سال ۱۳۵۱، قانون عملیات بانکی بدون ربا، قانون تجارت و مقررات اساسنامه بانک، در مرداد ۱۳۸۰ نسبت به انجام پذیره‌نویسی سهام و تشکیل مجمع مؤسس اقدام کرده و پس از انجام تشریفات و ثبت رسمی بانک به شماره ۱۷۸۰۲۸ در تاریخ ۱۳۸۰/۰۶/۱۵ در اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیر تجاری تهران، به موجب نامه شماره ۲۳۴۸/هـ - ۲۶ شهریور ماه ۱۳۸۰ مجوز آغاز فعالیت را از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران دریافت کرد. بدین ترتیب ارائه خدمات بانک پارسیان از اسفند ماه ۱۳۸۰ آغاز شد. در حال حاضر شرکت گروه سرمایه‌گذاری تدبیر (وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام) و شرکت ایران خودرو از سهامداران اصلی این بانک هستند.
رصد و پایش بنگاه‌های اقتصادی و نظام بانکی در راستای شفافیت اقتصادی، یکی از وظایف و کارکرد‌های رسانه‌ها است. اساسا نهادهایی چون بورس، علاوه بر کارکرد‌های مالی، به شفافیت اقتصادی و مالی نیز یاری می‌رساند. رسانه‌ها علاوه بر اطلاع‌رسانی، وضعیت دیده‌بانی و نظارت و گزارشگری مالی را نیز بر عهده دارند. از این رو نقش رسانه‌ها بی‌شباهت به موسسات حسابرسی نیست.
واسطه گری مالی: 
فعالیت عملیاتی آن بخش از فعالیت یک شرکت، بانک یا موسسه اقتصادی را تشکیل می‌دهد که موضوع اصلی فعالیت آن بنگاه است. به طور مثال فعالیت عملیاتی یک شرکت خودروساز، تولید خودرو است و هر فعالیت دیگری، ولو این که منجر به سود شود، (فعالیت غیرعملیاتی) به شمار می‌آید. به لحاظ اصول مالی و حسابداری، سود عملیاتی، قابلیت سوددهی عملیاتی یک واحد تجاری را مشخص می‌کند.
به لحاظ ارزیابی و اصول مدیریت ریسک نیز، میزان سود عملیاتی، از عوامل موثر در تعیین درجه ریسک بنگاه‌های اقتصادی است. واسطه‌گری مالی، موضوع فعالیت عملیاتی بانک‌ها محسوب می‌شود. واسطه مالی یک نهاد پولی است که، بین عامل‌های دارای کسری و مازاد یک کانال پولی برقرار می‌کند تا وجوه از افراد و واحد‌های دارای مازاد نقدینگی، به سمت افراد و واحد‌های دارای کسری نقدینگی هدایت شود.
مثالی کلاسیک از یک واسطه مالی، بانک است. به بیان ساده بانک‌ها از یک سو با اخذ سپرده از سپرده‌گذاران و پرداخت سود به آنان و از سوی دیگر اعطای وام و تسهیلات به متقاضیان پول و دریافت سود بالاتر از آنان به فعالیت مشغول هستند. این نوع واسطه‌گری اساس فعالیت بانک‌ها است و از این طریق باید بتوانند علاوه بر مدیریت هزینه‌ها به کسب سود بپردازند.
بر اساس گزارش حسابرس قانونی بانک پارسیان، نتیجه عملیات واسطه‌گری «بانک پارسیان» منجر به زیان شده است. این زیان دلایل متعددی دارد که مهم‌ترین آن حجم گسترده مطالبات مشکوک‌الوصول و مطالبات سوخت‌شده در سال‌های اخیر است. مضاف بر آن بنا بر تصریح حسابرس، این بانک از الزامات و دستورالعمل‌های «طبقه‌بندی دارایی‌ها و نحوه محاسبه ذخیره مطالبات مؤسسات اعتباری» مصوب شورای پول و اعتبار، پیروی نمی‌کند و حتی بخشی از تسهیلات غیرجاری را با ترفند‌های گوناگون از جمله از طریق فرآیند استمهال یا تمدید، به عنوان مطالبات مشکوک‌الوصول قلمداد نمی‌کند که در صورت اجرای دقیق استاندارد‌های حسابداری، تلقی به عنوان مطالبه مشکوک‌الوصول، زیان عملیاتی بانک پارسیان افزایش می‌یابد.

6 ماه قبل
اطلاعات تماس
شبکه های اجتماعی
بیوگرافی شرکت

تیک تولید کننده سینی نردبان کابل گالوانیزه لوله برق

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

سینی کابل برق، نردبان کابل لدری، لوله گالوانیزه گرم برق، گلند کابل ، لوله خرطومی فلکسی، جعبه تقسیم، پریز کف خواب دفنی، ترانکینگ، هدبوشینگ لوله برق، بست اسپیت، بست چنگالی، سی چنل، قوطی کلید پریز فلزی

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات
بروز رسانی 11 ساعت پیش