تیک تولید کننده سینی نردبان کابل گالوانیزه لوله برق

سینی کابل برق, نردبان کابل لدری, لوله گالوانیزه گرم برق

اطلاعیه

بدون روغن تولیدات فلزات غیر ممکن می باشد

بدون روغن تولیدات فلزات غیر ممکن می باشد "
همه روغن‌ها از آب جدا می باشند اما نکته‌ای که در روغن‌های مورد نیاز در چرخه تولیدات فولاد اهمیت داشته ،‌ مقدار شتاب جدایی‌ پذیری آب از روغن می باشد.

_ صنایع گوناگونی در حال رقابت با هم می باشند تا عنوان صنعت مادر را برای خود
اکتساب کنند و اعتبار صنعت خود را به رخ بیاورند . اگر صنعت فلزات فولادی ، آلومینیومی و مس را به  عنوان صنعت مادر نام نهیم ، دروغ نگفته ایم ، چون از هر نظری این صنعت تاثیر
بسیار زیادی بر شاخص‌ های تولیدی و اقتصادی میگذارد . این تاثیر به میزانی است که امکان حذف و نادیده گرفتن تاثیر وابستگی صنایع دیگر بر تامین نیازمندی های مورد نظر خود برای ادامه زیست غیر ممکن است. اما در چرخه تولیدات این صنایع ، محصولات گوناگونی مصرف میگردد که یکی از برجسته ترین این مواد ها ، روغن می باشد. علاوه بر گستره وسیع تجهیزات و روان کاری های مورد نیاز انها در سیستم زنجیره تولید فولاد ، اگر ادعا کنیم
تولید فولاد بدون استفاده از روغن ممکن نخواهد بود ، پیام درستی می باشد . چون این روغن است که وظیفه مراقبت از ماشین الات و قطعات ارزنده در تولید فولاد را بر عهده گرفته است . برای آشنایی بیشتر با روغن‌های موردنیاز صنعت فولاد در این اطلاع رسانی به ادامه بپردازیدم .

شیوه های تولید فولاد خام

این روزها فناوری های مورد استفاده در تولید محصولات فولادی در مراحل بعد از به دست آوردن فولاد مذاب یعنی ریختگری و نورد ، کم و بیش مانند هم هستند. اما برای به دست آوردن فولاد مذاب یا خام، از  فن‌آوری‌های متنوعی میشود استفاده کرد .

به طور کلی فولاد خام از 2 شیوه زیر ساخته می‌شود :

الف_تهیه‌ آهن خام یا چدن مذاب در کوره بلند BF و تولید فولاد در کانورترهای (تبدیل کننده ها) اکسیژنی ، مثل ذوب‌آهن اصفهان.
_ مساهرت مستقیم سنگ‌آهن و ذوب آهن‌ اسفنجی  و قراضه در کوره الکتریکی از قبیل قوس الکتریکی  مثل فرآیند کاری فولاد خوزستان یا القایی ، مانند مجتمع فولاد جنوب .
با در نظر گرفتن به شرایط عملیاتی ساخت فولاد ، روغن‌های مناسب در این حوزه با مشکلات و دشمنان سرسختی از قبیل حرارت بالا ، فشار زیاد ، آلودگی‌های مختلف و رطوبت بسیار زیاد روبه‌رو می باشند. این عوامل دست به دست هم داده تا روغن‌های غیراستاندارد نتوانند کارکرد مناسبی داشته باشند.

مهم‌ترین روغنکاری ها که در این صعنت مورد استفاده قرار دارد عبارتند است :

گریس‌ و روغن های منسجم در دمای بالا در خط تولید نوردروغن های با قابلیت جدایی‌پذیری از آب بسیار مناسب در خط تولید نورد روغن‌های هیدرولیک ضد آتش در خط تولید نورد گرم و ریخته‌گری گریس‌ها و روغن‌های مقاوم در مقابل آتش روغن‌های دنده باز و روغن‌های گردشی و دنده مورد نیاز خطوط نورد روغن‌های محافظ یا پوشش برای استفاه در خطوط تولید نورد سرد همچنین انواع روغن‌های هیدرولیک، روغن توربین و ... یکی از مهم‌ترین و پرمصرف‌ترین روغن‌های مورد نیاز این صنعت روغن‌های دنده صنعتی از گریدهای ISO150 تا ISO1000 است. این روغن‌ها با روغن‌های دنده خودرو  کاملا متفاوت بوده و قابل مقایسه نیستند.در این روغن‌ها به دلیل استفاده در تجهیزات با فشار بسیار بالا، داشتن خاصیت فشار‌پذیری بسیار مهم است. این ویژگی با اضافه‌کردن موادافزودنی مناسب ایجاد می‌شود تا از تخریب فیلم روانکاری جلوگیری شود. از جمله خواص دیگر مورد نیاز این روغن‌ها، مقاومت در برابر اکسیداسیون و جدایی‌پذیری بسیار سریع آب از روغن است. همه روغن‌ها از آب جدا می‌شوند اما نکته‌ای که در روغن‌های مورداستفاده در چرخه تولید فولاد اهمیت دارد،‌ میزان سرعت جدایی‌پذیری آب از روغن است.

جدایی‌پذیری آب از روغن

این خاصیت بر اساس روش آزمون ASTM D1401 اندازه‌گیری می‌شود. کیفیت روغن
پایه مورد استفاده در این روغن‌ها در خاصیت جدایی پذیری آب از روغن بسیار مهم است. بیشترین مصرف روغن‌های دنده صنعتی در تولید فولاد در بازه ISO 220 تا IS680
است. برای افزایش گرانروی این روغن‌ها، لازم است از روغن پایه سنگین تر، یعنی برایت استاک استفاده شود. البته استفاده از مواد پلیمری به عنوان جایگزین برایت استاک، در بعضی تولیدکنندگان دیده می‌شود اما به دلیل عمر و کیفیت پایین این مواد در برابر حرارت بالا سبب بروز مشکلاتی برای مصرف‌کنندگان می‌شود. بنابراین پیشنهاد می‌شود مصرف‌کنندگان حتما به استفاده از برایت استاک در تولید این روغن‌ها حساسیت به خرج داده و از تولیدکنندگان این روغن را مطالبه کنند. شایان ذکر است تنها تولید کننده برایت استاک در ایران شرکت نفت ایرانول است.

مراقب خوردگی دستگاه‌ها باشید "

یکی از مشکلات رایج در صنایع فلزی، بحث خوردگی یا Micropitting است.
امروزه شرکت‌های داخلی با استفاده از مواد افزودنی مناسب، نسبت به تولید محصولات ویژه برای جلوگیری از این مشکل اقدام کرده‌اند. یکی از معروف‌ترین شرکت‌های سازنده دنده صنعتی، شرکت Flender است. این شرکت نسبت به تدوین استاندارد روغن‌های مناسب برای دنده‌های خود اقدام کرده است که به استاندارد (Flender ) مشهور است. در صورتی که نگرانی زیادی در زمینه این مشکل در کارخانه  شما وجود دارد ، استفاده از روغن‌های تولید شده مطابق با این استاندارد، توصیه متخصصان روغن است. البته به غیر از روغن‌های دنده معدنی، از روغن‌های دنده صنعتی تولید شده با استفاده از روغن پایه سنتزی نظیر PAG و PAO در کارخانه‌های فولادی استفاده می‌شود.خاصیت مقاومت در برابر اکسیداسیون روغن‌های مذکور نیز به دلیل حضور رطوبت، حرارت و هوا به عنوان مواد تسریع‌کننده اکسیداسیون روغن، بسیار حائزاهمیت است. در صورت اکسیداسیون در روغن، شاهد مشکلات مختلف از قبیل افزایش عدد اسیدی tan تغییرات گرانروی، تشکیل رسوبات و لجن ، دیگر خواهیم بود. افزایش عدد اسیدی سبب افزایش خوردگی در سیستم می‌شود و لازم است نسبت به بروز این اشکال حساسیت به خرج دهیم . وقتی این حالت رخ بدهد لاجرم یا باید روغن را تعویض کرده یا با دستگاه خود بدرود کنید ،  لزا هرچه خاصیت مقاومت در برابر اکسیداسیون این گونه روغن‌ها بهتر باشد، طول  عمر روغن و دستگاه شما افزایش می‌یابد و شما هزینه کمتری برای نگهداری قطعات خود می‌پردازید. این خاصیت علاوه بر نوع مواد افزودنی استفاده شده، به کیفیت روغن پایه بستگی زیادی دارد.اگر در تولید روغن پایه استفاده شده از تکنولوژی راکتورهای هیدروژنیزاسیون استفاده شده باشد،مقاومت در برابر اکسیداسیون بیشتر است. از جمله مشکلات دیگری که به دلیل عدم استفاده از روغن پایه مناسب در تولید روغن‌های دنده رخ خواهد داد، تغییر سریع خاصیت جدایی پذیری آب از روغن و نیز ایجاد کف در سیستم است. ایجاد کف در سیستم سبب می‌شود تا پمپ‌ها نتوانند نسبت به انتقال روغن‌ها عمل کنند و مشکلات عدم روانکاری و کاویتاسیون ایجاد شود. به دلیل وجود عملیات ذوب و ریخته‌گری در کارخانجات فولاد، اجتناب از حرارت بسیار بالا، حتی تا  1000درجه سانتی‌گراد امکان‌پذیر نیست. بنابراین استفاده از روغن‌های هیدرولیک ضدآتش در این چرخه بسیار ضروری است.

روغن‌های قالب با پایه‌های گیاهی

همچنین در کارخانه‌هایی نظیر آلومینیوم‌سازی‌ها، تولید مس و سایر کارخانه‌های ریخته‌گری که نسبت به تولید شمش اقدام می‌کنند، روغن‌های قالب بسیار پرمصرف هستند. در شرکت‌هایی که به سلامت پرسنل و چرخه محیط زیست توجه می‌کنند، از روغن‌های تولیدشده پایه گیاهی به عنوان روغن قالب استفاده می‌کنند و در غیر این صورت در بعضی کارخانجات از روغن‌های تولید شده با پایه معدنی بهره می‌برند. در ایران روغن پایه گیاهی برای تولید روغن‌های موردنیاز در این صنعت تولید نشده و واردات این روغن‌ها اجتناب‌ناپذیر است.

روغن‌کاری ورق‌ها در انبار

از جمله روغن‌های استفاده شده در صنایع فلزی، روغن‌های پوشش یا محافظ است. عمده مصرف این نوع روغن‌ها در کارخانجات با خط تولید نورد سرد است. پس از تولید، ورق‌های فلزی، برای انبارش، حمل و نقل و... بر روی هم قرار می‌گیرند.برای جلوگیری از زنگ‌زندگی و همچنین عدم چسبندگی ورق‌های تولیدی به یکدیگر، از روغن‌های محافظ استفاده می‌شود. این روغن‌ها در عین اینکه باید خاصیت چسبندگی سطحی خوبی داشته باشند،
نباید به مقدار زیاد بر روی ورق‌ها باقی بمانند.

5 سال قبل
اطلاعات تماس
شبکه های اجتماعی
بیوگرافی شرکت

تیک تولید کننده سینی نردبان کابل گالوانیزه لوله برق

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خرده فروش، صادر کننده، خدمات

خدمات/محصولات

سینی کابل برق، نردبان کابل لدری، لوله گالوانیزه گرم برق، گلند کابل ، لوله خرطومی فلکسی، جعبه تقسیم، پریز کف خواب دفنی، ترانکینگ، هدبوشینگ لوله برق، بست اسپیت، بست چنگالی، سی چنل، قوطی کلید پریز فلزی

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات و خدمات
بروز رسانی 15 ساعت پیش