luxbuyer

عطر

معرفی خانه اتات لیبره د اورنج ETAT LIBRE'D ORANGE

همه ما، همواره با این جمله های شعارگونه، خود را فریفته و دلگرم کرده ایم: "خودت را پیدا کن، و خودت باش". اما همه می دانیم که در دنیای آکنده از فریب، هیاهو و رسانه، چنین شعارهایی، همچون جستجویی بی سر انجام، بی معنی و پوچ است. در جستجوی آزادی و لذت بردن از پرداخت آزادانه و بی قید و بند به ایده ها و خواسته ها، افراد بسیاری قدم در راه گذاشته اند و با کنار گذاشتن ساختارها و دستور العمل های پوسیده و محدودیت زا، بدون کوچک ترین اعتنایی به چرخه های صنعتی و تجاری، امپراطوری خود را ساخته اند و از گذشته های دود تا به امروز، آثار ساختارشکن و بدیعی در زمینه های مختلف، از خود به یادگار گذاشته اند. هنر عطر و عطرسازی هنری، یکی از همین زمینه هاست و "اتیِن دوسوارت" یکی از همین افراد است.

اتین دوسوارت، در افریقای جنوبی متولد شد؛ اما با عزیمت به پاریس، وارد صنعت مد شد و به طراحی عطر برای کمپانی بزرگ "ال وی اچ ام" و برندهایی نظیر "ژیوانشی" پرداخت. گذشت زمان، دوسوارت را از چرخه مادی گرا و بی روح عطرسازی تجاری دلسرد و دلسرد تر کرد. تولید انبوه و لجام گسیخته عطرهای تکراری و فاقد هرگونه خلاقیت که با فشار و اصرار کمپانی های بزرگ صورت می گرفت؛ دوسوارت را از این شرایط، اندوهگین و سرخورده کرد و احساس خطر از در ورطه نابودی افتادن عطرسازی هنری و از بین رفتن روح، اصالت و احساس در عطرسازی تجاری، وی را بر آن داشت تا حرکتی جدید و آزادانه را آغاز کند. حرکت در مسیری برای آزاد گذاشتن طراحان و عطرسازان در بروز مهارت های خود، پرداخت به فضاهای خاص و بیان احساسات و تفکرات خود، بدون هیچ محدودیتی. دوسوارت، در سال 2005، دلسرد و نا امید از شرایط موجود، تصمیم به راه اندازی خانه ای می گیرد که در مسیر ایده های عنوان شده فعالیت کند و با ساخت عطرهایی بر پایه فرمول های متفاوت و عمیق، با جسارت و بی باکی، علیه چرخه نا امید کننده و افسرده رو به انحطاط حاکم، قد عَلَم کند. عطرهایی برای شادی و لذت بردن بی حدود مرز و بی هیچ محدودیتی.

ایده دوسوارت، حرکت در مسیری متفاوت و تلاش برای ساخت آثاری بود که در گذشته کمتر به آن ها پرداخته شده است. اقدامی انقلاب گونه و بلند پروازانه تا با ارائه عطرهایی متفاوت، لذت و شادی را از دریچه ای ویژه به نمایش بگذارند. تنها راه بقا و ماندگاری برای حرکت در چنین مسیر پر از چالشی، تلاش و تمرکز بر آفرینش خلاقانه و هنری بود و این تلاش، به معنی چشم پوشی از تولید انبوه و گزیده کاری است. این نگرش و کار بر روی عطرهایی ویژه و ساختارشکن، اساس و جوهره ایالت خود مختار، قدرتمند و رؤیایی اتیِن دوسوارت در جهان عطر است که در سال 2006 با معرفی ده اثر جسورانه، بی پروا، خلاقانه و نامتعارف، جهان عطر را به لرزه در می آورد: Etat Libre d`Orange.

اتات لیبره، خانه ای متفاوت و ساختارشکن است که تعاریف و قوانین حاکم بر چرخه عطرسازی را در هم شکسته و با ارائه فضاهایی بی باکانه و آوانگارد، معادلات عطرسازی را در سال 2006 به هم ریخت و قلمروی ویژه خود را بی هیچ محدودیتی و در نهایت جاه طلبی و بلندپروازی، در مرزهایی خارج از دنیای تفکرات محدود و محصور در ظواهر و قید و بندها، گسترش داد. رویکرد نامتعارف این خانه در پرداخت به مسائل جنسی و اروتیسم، بی هیچ محدودیتی، از روایح و فضای عطرها گرفته تا نامگذاری آن ها و طراحی پوسترها و عکس ها را تحت تأثیر قرار داده و شادی و لذت بی حد و مرزی که دوسوارت از آن سخن می گفت؛ با معرفی نخستین مجموعه از آثار این خانه، معنا شد. سر آمد این هنجارشکنی های شجاعانه، در همکاری با ذهن عصیانگر و شخصیتی ماجراجو با نام "آنتوان لی" حاصل شد و سر آمد این عصیانگری، عطر Secretions Magnifiques است.

عطری از آکوردهای عجیب و منحصربفرد همچون خون، آدرنالین و اسپرم های جانوری که با آکورد خاص و ویژه ای از جلبک های دریایی ساخته شده است؛ در پایه ای از آکورد شیر، زنبق، اپوپوناکس و چوب صندل، که رایحه غافلگیر کننده و ناشناخته ای را به نمایش میگذارد. این عطر، همچنان اثری چالش بر انگیز و پر حاشیه است که بعنوان مرجع عطرهای ساختارشکن و به معنی واقعی خاص، شناخته می شود. Rien دیگر عطر مهم و موفق اتات لیبره است که در این سال و با همکاری آنتوان لی معرفی شد. نمایشی از چرم با چهره ای سرکش که با همراهی بخور چهره ای دودی و تاریک به خود می گیرد و در کنار نوت های ادویه ای، زمینه ای جانوری پیدا می کند. همراهی آلدهاید، استیراکس و کهربا، پیچیدگی های ریِن را بیشتر می کند و این رایحه عجیب، با ادغام در پایه ای از پچولی و خزه بلوطی، کامل می شود. Je Suis un Homme دیگر اثر غیر منتظره و جنجالی اتات لیبره است که در همکاری با لی خلق شده است. کولونی متفاوت که تازگی ترنج و لیمو را با چرمی چرکین و جانوری و چهره ای اغواگر از میخک خشک و دارچین، احساسی لوکس از نوشیدنی ها و پایه ای تاریک و دودی از غان و پچولی، همراه می کند.

عطر چالش بر انگیز اما اغواگر و لذیذی از نوت های شیرین و خوراکی، وانیل و نوت های پودری که آغازی قدرتمند و انگیزاننده دارند و در قلبی از شکوفه مرکبات، تونکا و قهوه، افسون خود را کامل می کنند تا با فرود در پایه ای از چرم و تنباکو، احساس قدرت و لذت بی نظیری را القا کنند؛ چهارمین اثر اتات لیبره در همکاری با آنتوان لی است که با عنوان Divin`Enfant ارائه شد.

"آنتوان میزوندیو"، دیگر هنرمند خلاق و آزاد اندیشی است که که دوسوارت را در پایه گذاری و شکل گیری اتات لیبره همراهی کرد. میزوندیو در قالب این همکاری، روایحی از لذت، خلاف جریان حرکت کردن و هنجارشکنی را با استفاده از غلظت بالای روغن های طبیعی خلق کرد که باعث شد نام اتات لیبره، بیشتر در کانون توجهات قرار گیرد. Encens et Bubblegum یکی از همین روایح است. عطری از همراهی آکوردهای تمشک و هلو با بخور و فضاهای دودی. تقابلی طعنه آمیز که رایحه ای آدامس مانند و شیطنت آمیز را در تقابل با رایحه فضاها و اماکن مذهبی ارائه می دهد. Antiheros عطری غیر منتظره از اسطوخودوس است که با چهره ای گیاهی و غلیظ با پس زمینه ای صابونی و تمیز، بر بستری از مشک به نمایش در آمده و در پایه ای عمیق از چوب های نفیس، ادغام می شود. Eloge du Traitre دیگر اثر ستودنی و همچنان متفاوت اتات لیبره است که توسط میزوندیو ساخته شد. آمیزشی از سبزی و تاریکی که با بکارگیری جسورانه حجم بالایی از نوت های چوبی-سبز و گیاهی همچون کاج و برگ بو شکل گرفته است و با قلبی از ادویه ها همراه می شود تا با آمیزش در پایه ای تاریک از چرم و پچولی، رایحه عمیق و تأمل بر انگیز خود را کامل کند. Vraie Blonde اوج ماجراجویی های جسورانه و خارج از چارچوب دوسوارت و میزوندیو است. ترکیبی از آلدهاید که بر بستری پر هیاهو از ادویه ها، با نوت های نوشیدنی و آکورد هلو ادغام می شود و رایحه مرموز خو د را با جریان یافتن در لایه هایی دودی و خاکی از جیر و حجم بالایی از مر، کامل می کند. Jasmin et Cigarette نمایشی عجیب و غافلگیرکننده از یاس است. یک زنانگی بی مهابا و هنجارشکن که با سه ضلع گیاهی و دودی از تنباکو و علوفه های خشک، میوه ای و یاس بر بستری از کهربا، سدر و مشک، به اجرا در آمده است.

نخستین مجموعه از عطرهای اتات لیبره، با دو عطر که در همکاری با "ناتالی فایستاور" ساخته شده اند؛ کامل شد. Nombril Immense نمایشی متفاوت از پچولی و وتیور است که در لایه هایی از صمغ های مختف و آمبرته به اجرا در آمده است تا لطافت ها و شاعرانگی های یک روح زنانه را در عمقی از جسارت، قدرت و جاه طلبی های مردانه ادغام کند. Putain des Palaces دیگر عطر چالش بر انگیز و هنجار گریز اتات لیبره در این سال است. تقابلی تأمل بر انگیز بین لطافت و ظرافت نوت های پودری، رز و بنفشه با وجوه حیوانی و تاریک چرم، مشک و کهربا. تفسیری عجیب و دور از انتظار اما منسجم و قدرتمند از ظرافت، اغواگری و غریزه.

طوفانی از روایح اگزوتیک و غریب، در دنیایی از نقاب ها و رنگ ها، و در روزگارانی که "لذت" با "ابتذال" معنا شده و "احترام به سلیقه عوام" معنایی غیر از "نیندیشیدن" و "ساده انگاری" ندارد؛ مرزبندی های جدیدی در جهان عطر ایجاد کرد. مرزهایی که از روزمرگی و محدودیت فراتر رفته اند و با همراهی تفکراتی سازش ناپذیر و آزاد، قدم در سرزمین های ناشناخته شورش و تحول و نو آوری گذاشته اند. ده عطر معرفی شده از سوی خانه تازه تأسیس اما منحصربفرد "اتات لیبره" در سال 2006، شروعی تازه و آغاز ماجراجویی های نفسگیر و هیجان انگیزی است که "امید" را به جهان عطر باز گرداند. امید به خلاقیت، آفرینش و اصالت.

http://luxbuyer.ir/luxbuyer-magazine/273_ETAT-LIBRE-ORANGE.html

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

luxbuyer

تهران

نوع فعالیت

عمده فروش، خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

عطر

نوع مالکیت:

شرکت با مسئولیت محدود

دسته‌بندی محصولات