انرژی عناصر آینده (ژئوساخت)

زهکش شانه تخم مرغی, عایق ژئوممبران , ژئوگرید مسلح کننده خاک

کاربردهای مختلف ژئوتکستایل

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

ژئوتکستایل

ژئوتکستایل ها صفحات نفوذپذیری هستندکه از الیاف پلی پروپلین و یا پلی استر وسایر پلیمرها ساخته می شوند، پروپلین ها دارای وزن مخصوص کمتر از واحد( 0.9γ = ) ومحکم وبادوامند. پلی استرها دارای وزن مخصوص بزرگتر از واحد ومقاومت بسیارعالی هستند وبا اغلب خاک های موجود در محیط سازگارند.

يكي ازخصوصيات فيزيكي ژئوتكستايل هاجرم واحد سطح آن ها مي باشد كه براي انواع مختلف آن بين 135 تا 680 گرم بر مترمربع متغير است.

آنچه موجب به وجود آمدن گسترة وسیع استفاده از ژئوتکستایل ها شده است، خواص فوق العادة فیزیکی ومکانیکی آن ها به نسبت وزن آن ها می باشد، همچون استحکام، نفوذپذیري، مقاومت کششی بسیار بالا، مقاومت بالا در برابر سوراخ شدگی و …

از خصوصیات ژئوتکستایل ها مقاومت کششی و تراکم پذیري اهمیت بیشتري دارد. یکی از خصوصیات مفید ژئوتکستایل ها خاصیت ارتجاعی آنها می باشد که موجب برگشت پذیري خاك مسلح تحت اثربارهاي خارجی به حالت اولیه می شود.

ضخامت ژئوتکستایل ها تحت فشار معین 2کیلوپاسکال اندازه گیري می شود و در اکثر موارد بین   0.25 تا 7.6  ميليمتر می باشد.

ژئوتکستایل ها مقاومت قابل ملاحظه اي را در تحمل تنش ها و تغییر شکل هاي نسبی دارا هستند و از این خصوصیت می توان جهت محافظت از لایه هاي ضعیفی که نباید تحت اثر فشارهاي بالا قرار گیرند استفاده نمود.

همچنین از ژئوتکستایل ها به منظور پخش و متوازن کردن نیروهاي متمرکز به یک سطح بزرگتر و کاهش تنش هاي متمرکز در یک نقطه به جهت جلوگیري از گسیختگی هاي نقطه اي استفاده می شود.

ژئوتکستایل ها به دو صورت کلی بافته شده (تک رشته ای و چند رشته ای) و بافته نشده ساخته می شوند. در ژئوتکستایل های بافته شده رشته های الیاف با تکنولوژی بافت منسوجات به شکل های مختلف بافته می شوند در حالیکه در نوع بافته نشده توده ای از الیاف با استفاده از حرارت، چسب های شیمیایی یا فشار مکانیکی به هم اتصال یافته و بدین ترتیب انواع مختلف ژئوتکستایل ها تولید می گردند.

 

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

انرژی عناصر آینده (ژئوساخت)

تهران

نوع فعالیت

تولید کننده، وارد کننده، عمده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

زهکش شانه تخم مرغی، عایق ژئوممبران ، ژئوگرید مسلح کننده خاک، مواد ترمیم بتون، پانلهای خورشیدی

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات و خدمات