پخش خورشید

مصنوعات چوبی, سینی چوبی, قندان

تاریخ بهره برداری از چوب

چوب در تاریخ زندگی انسان نقش مهمی داشته است. نگاهی کوتاه به تاریخ گذشته نشان می دهد که انسان اولیه از این ماده ارزشمند در بسیاری از عرصه های زندگی خود از جمله برای ساختن سرپناه، اسلحه و وسایل حمل و نقل، استفاده می کرده است. کلبه های اولیه که با شاخه ها و پوست درختان پوشناده می شدند، به کمک چوب به اشکال گوناگون تغییر شکل دادند، که از آن جمله می توان کلبه های ساخته شده از الوار، کلبه های روستایی، کلبه های دارای اسکلت چوبی، خانه های شهری نیمه چوبی،خانه های ویلایی و خانه های پیش ساخته را نام برد. چوب علاوه بر صنعت خانه سازی در ساختن اشیایی چون میز، صندلی و تختخواب هزاران سال به اشکال گوناگون مورد استفاده قرار گرفته است. در میان سلاحههای مورد استفاده انسان نیزه ها، سپرها، کمانها، منجنیق ها، دژکوب ها و حتی کشتی های جنگی و هواپیماها زمانی از چوب ساخته می شدند. استفاده از این سلاحها در شکل گیری تاریخ بشر مؤثر بود. انسان اولیه، برای حمل اشیاء سنگین از کنده های درخت به عنوان غلتک استفاده می کرد؛ بعدها این وسیله به شکل چرخهای چوبی تکامل پیدا کرد.

 

چوب در ساختن گاریها و درشکه ها، کالسکه ها و چرخها، کشتی های بادبانی و نجار، سورتمه ها و چوبهای اسکی، هواپیماها و گلایدرها و بسیاری از وسایل دیگر مورد استفاده دارد.

 

در کنار استفاده از چوب به عنوان ماده خام، ساخت ابزارهای کاردستی نیز تکامل یافت. تعجب آور اینکه بسیاری از این ابزارها شکا اصلی خود را طی قرون متمادی حفظ کرده اند و تغییرات بوجود آمده در آنها اندک است. بسیاری از ابزارهایی که ما امروز از آنها استفاده می کنیم، به ابزارهای مورد استفاده نیاکان ما شباهت فراوان دارند. صنعت چوب در هر عصری صنعتگران خاص خود را داشته است که معمولاً تحت عنوان نجار، درودگر، کابینت ساز، قایق ساز، چرخ ساز، کنده کار، خراط و غیره فعالیت می کردند. در این رهگذار، هر نسل جدید از اندوخته دانش تجربه و مهارت نسلهای پیشین بهره مند بوده است.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

پخش خورشید

اصفهان

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، خرده فروش

خدمات/محصولات

مصنوعات چوبی، سینی چوبی، قندان،زیر لیوانی، تخته سرو چوبی، جاشمعی، تخته گوشت چوبی

نوع مالکیت:

جواز کسب (مغازه)

دسته‌بندی محصولات