اجاره سوئیت و ویلا سپنجا

اجاره سوئیت, اجاره ویلا, اقامتگاه بومگردی

معرفی جاذبه های گردشگری یاسوج

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

پیست اسکی کاکان
پیست اسکی کاکان یک پیست کوچک است که در ۱۶۲ کیلومتری شمال شیراز و ۲۶ کیلومتری جنوب یاسوج واقع شده است. چه اقامتی یک روزه در این منطقه داشته باشید یا اقامتی طولانی مدت، در چشم انداز دیدنی روستای کاکان در کوه دنا در رشته کوه زاگرس کارهای زیادی می‌توانید انجام دهید. این پیست حدود ۶۰۰  متر  طول و ۱۵۰۰ متر عرض مفید دارد. بلندترین نقطه آن در ارتفاع ۲۸۵۰ متری از سطح دریا واقع شده است و پایین‌ترین نقطه در ارتفاع ۲۶۵۰ متری از سطح دریا واقع شده است. از آنجا که کاکان، نزدیک‌ترین پیست اسکی به گرم‌ترین استان‌های کشور است، یکی از لذت بخش‌ترین مراکز تفریحی زمستانی برای ساکنان جنوب کشور محسوب می‌شود. اولین آسانسور اسکی در سال ۱۹۹۴ شروع به کار کرد و سایر امکانات در سال ۲۰۰۵ به منظور اصلاح، به پیست اسکی کاکان اضافه شد.

این پیست یکی از بهترین جاذبه های گردشگری یاسوج است و هزینه ورود به آن برای هر نفر به صورت تقریبی ۵۰۰،۰۰۰ ریال است. این مجموعه آماده ارائه خدمات در تمام روزهای هفته در فصل اسکی است و مدت زمان استفاده از آن، معمولاً از ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر است. در این مجموعه تفریحی، پارکینگ با هزینه ورودی ۵۰،۰۰۰ ریال برای استفاده عموم در دسترس است و یک مغازه در آنجا موجود است که می‌توانید انواع وسایل اسکی، از جمله اسکی، چکمه‌های اسکی، چوب اسکی و… را اجاره کنید. فصل اسکی در پیست اسکی کاکان از دی ماه تا اواخر اسفند ماه ادامه دارد.

 

تنگه تامرادی، سرزمین آبشارهای بکر و چشمه‌های طبیعی
ممکن نیست با ندیدن تنگه تامرادی، سفری کامل به شهر یاسوج داشته باشید. برای چند لحظه چشمانتان را ببندید و خود را در دامن طبیعتی بکر تصور کنید که نسیمی خنک از سوی چشمه‌های طبیعی و آبشارها، پوست صورتتان را لمس می‌کند. بله این از ویژگی‌های تنگه تامرادی است که آن به یکی از بهترین جاذبه های گردشگری یاسوج تبدیل کرده است.

اکیداً توصیه می‌کنیم، بازدید از این مکان رویایی و چشم نواز را در برنامه سفر خود به یاسوج بگنجانید و اجازه ندهید، فرصت دیدن چنین بهشتی از دستتان سُر بخورد. تنگه زیبایی که ما از آن حرف می‌زنیم، تنها ۵۰ کیلومتر از مرکز شهر یاسوج فاصله دارد و روستایی به نام حسین‌آباد در ابتدای آن قرار دارد که خود از جاذبه‌های تاریخی شهر به حساب می‌آید. جالب است بدانید، مقبره‌ای باستانی از دوران هخامنشیان در این روستا قرار دارد.

 

روستای کریک، ماسوله جنوب
اگر از طرفداران پروپا قرص روستاگردی هستید، روستای کریک را ببینید. کریک از آن دسته روستاهایی است که لذت واقعی روستاگردی را تقدیمتان می‌کند. برای رسیدن به این روستا باید ابتدا خود را به شهر یاسوج برسانید، سپس حدود ۲۵ کیلومتر در مسیر جاده یاسوج به سی‌سخت، رانندگی کنید. این روستای تاریخی با معماری پلکانی خود، بیش از حد تصور، شما را شگفت زده خواهد کرد چون علاوه بر تاریخی بودن، شما را با یکی از بکرترین نقاط ایران روبرو می‌کند.

این روستا که یکی از جاذبه های گردشگری یاسوج است در یک دره‌ سرسبز، در مسیر منطقه ییلاقی سی‌سخت قرار دارد و رودخانه‌ای از میان آن می‌گذرد که اطرافش را تاکستانهای انگور احاطه کرده‌اند. همینطور درختان سیب و گردوی فراوانی در محیط روستا وجود دارد که سایه‌شان، جان می‌دهد برای نشستن و اکسیژن گرفتن.

پارک ساحلی یاسوج
یکی دیگر از مکان‌هایی که می‌تواند جای مناسبی برای تفریح و گشت و گذار شما در شهر یاسوج باشد، پارک ساحلی است که در ورودی جنوبی شهر قرار دارد. این پارک در نزدیکی یکی از بزرگ‌ترین رودهای شهر، به نام بشار رود قرار دارد و تقریباً ۱۴ هکتار وسعت دارد. این پارک از موقعیت‌های خوبی برای تفریح و سرگرمی برخوردار است. مثلاً در ضلع جنوبی آن بهترین شهر بازی شهر واقع شده است و تعداد زیادی آلاچیق و سکو برای نشستن خانواده‌ها، در سراسر پارک ساخته شده است.

 

آبشار یاسوج
یاسوج با داشتن آبشارهای متعدد و زیبا، واقعاً شهر آبشارهای خروشان است. آبشار یاسوج یکی دیگر از آبشارها و جاذبه های گردشگری یاسوج است. این آبشار در یک گذرگاه باریک، در فاصله چند کیلومتری شهر و در سمت راست مسیر منتهی به سی سخت قرار دارد. مکانی که آبشار یاسوج در آن قرار دارد به لطف وجود چنین نعمتی، همیشه به خصوص در ایام بهار و تابستان یک منطقه خوش آب و هوا و توریستی است. علاوه بر این، وجود باغ‌هایی با درختان زیبا در اطراف آبشار، چشم اندازهای بسیار جذابی به منطقه بخشیده است.

دشت راق، سرزمین هزار چشمه
راق؛ اسم دشتی فوق‌العاده بکر و سرسبز است که در منطقه‌ای سردسیر واقع شده است. این دشت که یکی دیگر از بکرترین نقاط یاسوج است در ۶۰ کیلومتری شهر قرار دارد. حداقل ارتفاع دشت راق از سطح دریا، ۲۸۰۰ متر است و در فصل بهار چنان از لاله‌های واژگون پر می‌شود که یکی از چشمگیرترین مناظر طبیعت را خلق می‌کند.

اگر می‌خواهید لذت سفر به یاسوج تا مدت‌ها همراهتان باشد، از این منطقه ییلاقی دیدن کنید. باور کنید این از جمله جاذبه‌ های گردشگری یاسوج است که هرگز از خاطرتان پاک نمی‌شود. راق بین دو کوه به نام‌های کوه باریک و قوچی واقع شده و بیش از ۱۰۰۰ هکتار مساحت دارد. آنچه در این دشت به چشم می‌خورد، چشمه‌های طبیعی و گیاهان خودرو است.

غار تاریخی ده شیخ‌دنا
غار ده شیخ که یکی از عجیب‌ترین جاهای دیدنی یاسوج است به عنوان سومین اثر ملی و طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده است. این غار همچنین یک اتفاق مهم برای رونق گردشگری شهر یاسوج محسوب می‌شود. گرمای مرموز زمستان و خنکی دلپذیر تابستان، جذابیت این غار تاریخی را برای گردشگران دوچندان کرده است. به گفته یک باستان شناس، استخوان‌های پیدا شده در غار ده شیخ نشان می‌دهد که انسان‌ها قبلاً در این غار زندگی می‌کرده‌اند اما در ساخت آن نقشی نداشته‌اند.

جالب است بدانید قطرات آبی که از سقف غار ده شیخ فرو می‌ریزد، با گذشت زمان باعث به وجود آمدن قندیل‌هایی آهکی و نمای بسیار زیبا و البته عجیب در آن شده‌ است. محمد کاظم رحمانی، یکی از باستان شناسانی که در مورد غار ده شیخ مطالعه کرده است، معتقد است که این غار متعلق به دوره دوم زمین شناسی، یعنی چیزی حدود ۱۳۵ میلیون سال پیش است.

 

تنگ مهریان
تنگ زیبای مهریان یکی دیگر از جاذبه های گردشگری یاسوج است. این تنگ تنها پنج کیلومتر از شهر یاسوج دورتر است و در محل تلاقی دو رود به نام‌های آب‌نهر و مهریان واقع شده است. از یک چیز در مورد تنگ مهریان مطمئن هستیم که، تجربه شیرین بازدید از این مکان بی‌نظیر در سفر به یاسوج هرگز از یادتان نمی‌رود. در اینجا می‌توان از نشستن در  زیر سایه درختان چنار و گوش دادن به طنین گوش نواز جوش و خروش رودخانه و از آب‌وهوای مطبوع و خنک حسابی لذت ببرید. این تنگ به دلیل داشتن صخره‌های بزرگ، به یک مکان مناسب برای سنگ‌نوردان، سراسر ایران تبدیل شده است. رستوران، فروشگاه و همینطور پارکینگ از امکانات رفاهی تنگ مهریان یاسوج است.

 
این مطلب را هم بخوانید
 
دریاچه کوه گل سی سخت
 
چشمه میشی
گذرتان که به استان کهگیلویه و بویر احمد افتاد، حتماً سری به چشمه میشی یاسوج بزنید. چشمه میشی به چشمه بشو نیز معروف است و در اسطوره‌های ایرانی نیز از آن یاد شده است. اگر در پنج کیلومتری شهرستان سی‌سخت متوقف شوید، چشمه میشی را پیدا خواهید کرد. این چشمه نه تنها یکی از جاذبه های گردشگری یاسوج است بلکه، تامین کننده آب شرب، باغ‌ها و کشتزارهای منطقه سی‌سخت است. چشمه میشی خود از ارتفاعات کوه دنا تامین می‌شود و آب آن به حدی سرد است که حتی تا چند صد متر پایین‌تر نمی‌توان دست را در آن نگه داشت. آب زلال و پاک این چشمه، در تمام فصول جاری است و خستگی هر رهگذری را به در می‌کند.

 

گورستان لما با قدمت ۳۵۰۰ ساله در جاهای دیدنی یاسوج
گورستان لما در زمره جاذبه‌های تاریخی شهر یاسوج قرار دارد. قدمت این گوستان به بیش از ۳۵۰۰ سال می‌رسد و تا قبل از سال ۷۹، کسی از وجود آن خبر نداشت. جالب است بدانید، کشف این گورستان تاریخی کاملاً اتفاقی بوده و تا امروز بیشتر از ۳۰۰ قبر در آن شناسایی شده است.

اکثر باستان‌شناسانی که در مورد این جاذبه مطالعه داشته‌اند، معتقدند، قبرستان به قوم ایلامی‌ها مربوط است و احتمالاً به دوره‌ای بازمی‌گردد که گروهی از آنها از این مسیر کوچ می‌کرده‌اند. این یکی از جاذبه های گردشگری یاسوج است و عمق هر قبر آن به دو تا چهار متر می‌رسد. این قبرها به شکل طاقدیس با استفاده از سنگ ساخته شده‌اند و اشیاء یافت شده در برخی از آنها شامل ظروف سفالی، استخوان گوسفند و اسب و… می‌شود.

طبیعت بکر دره المون
دره المون که در یک منطقه کوهستانی قرار دارد، از دیگر جاهاییست که باید در یاسوج ببینید. این دره با طبیعت بکر خود در ۴۵ کیلومتری جاده یاسوج به نورآباد واقع شده است و تا چشم کار می‌کند درخت بلوط و گل‌های لاله واژگون در آن دیده می‌شود. چشم‌انداز این دره واقعاً فوق‌العاده است و هوای آن به دلیل چشمه‌ها و آبشارهای متعدد مطبوع و ملایم است.

10 ماه قبل
اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

اجاره سوئیت و ویلا سپنجا

تهران

نوع فعالیت

خرده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

اجاره سوئیت، اجاره ویلا، اقامتگاه بومگردی

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات و خدمات